Siłownik zamiast podpórki

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Śledzę ten temat i zastanawiam się nad tym czemu on ma służyć? Co chcemy zrobić i do czego nam to potrzebne? Jeżeli chodzi o elementy takie jak: chlapacze, owiewki, folie ochronne, światła do jazdy dziennej, przeróbki w wykonaniu Q, podstopnice, spojlery itd; to wiem, że poprawiają bezpieczeństwo, chronią samochód, czy poprawiają estetykę i wygodę wg gustu każdego z nas. Czy z Linei chcemy zrobić BMW? VW Golfa? Ile razy podnosimy pokrywę silnika? Raz, dwa razy w miesiącu? Czy lekkie uniesienie tylnej klapy to taki problem? Czy nie stwarzamy sobie sami problemu? Nie mam nic przeciwko ulepszaniu, poprawianiu producenta ale w tej materii nie podzielam zapału kolegów. Nie mniej życzę powodzenia w poszukiwaniu rozwiązań, które inni producenci zastosowali w swoich modelach.
smak56
* * * *
Obrazek
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Wydaje mi się, że na załączonym przez chromek wideo dość istotną rolę w początkowej fazie otwierania odgrywają dwie sprężyny podbijające klapę do góry (pomiędzy 13 a 15 sekundą nagrania).
Także mamy taką pojedynczą sprężynkę u nas ale raczej należało by ją wymienić na silniejszą (i być może dodać drugą) aby podbiła przy otwarciu klapę wyżej i siłownik zawiasu nie musiałby być tak mocny.

Osobiście jednak gdybym miał instalować tego typu funkcjonalność klapy bagażnika to dążyłbym do tego aby działało na drugie naciśnięcie pilota / przycisku w kabinie, tzn:
-jeśli bagażnik jest zamknięty i naciśniemy przycisk otwarcia to się otwiera ale nie podnosi klapy (czyli tak jak jest w standardzie)
-jeśli bagażnik jest otwarty (ale nie podniesiony klapa)i naciśniemy przycisk otwierania bagażnika to mechanizm zwalniany elektrycznie podbija klapę do góry a siłownik załatwia resztę.
Automatyczne podniesienie klapy do góry przy każdym otwarciu jest wg mnie zbędne a wręcz niebezpieczne (np przy przypadkowym otwarciu z konsoli).

Dało by się to zrobić montując odpowiednio silną sprężynę podbijającą klapę "blokowaną" ryglem elektromagnetycznym warunkowanym przekaźnikiem zależnym od sygnału otwarcia klapy bagażnika :) (nie wiem czy ktoś zrozumiał ostatnie zdanie więc wyjaśniam :) )
Klapa zamknięta - naciskamy przycisk - zamek i rygiel dostają sygnał otwarcia (rygiel jest podłączony do obwodu zamka) jednak obwód rygla sprężyny jest przerwany przekaźnikiem który w tym momencie nie dostaje sygnału otwarcia bagażnika z czujnika więc sprężyna podbijająca nie zadziała.
Bagażnik otwarty - przekaźnik dostaje sygnał z czujnika i zamyka obwód rygla, teraz naciśnięcie przycisku otwarcia uruchamia zamek i sprężynę dodatkowo podbijającą klapę do góry do pozycji w której odpowiednio wzmocniony siłownik przejmie obciążenie i podniesie ją do końca.
Gdy zatrzaskujemy klapę wciskana jest ta dodatkowa sprężyna podbijająca która automatycznie się rygluje.

To taki pomysł na szybko.
Jest to dość trudne do wykonania ale nie niemożliwe - trzeba by "wybebeszyć" okolice zamka w klapie ale praktycznie nie ingerujemy w żaden sposób w elektronikę auta (podbieramy tylko trochę prądu zamkowi bagażnika) można dodać własny mały wyłącznik krańcowy dla przekaźnika lub wykorzystać jakoś istniejący czujnik otwarcia.
..przeróbki w wykonaniu Q..
widzę że występuję już jako osobna kategoria :zlośnik - jeszcze trochę i Ślimak zrobi mi osobny dział na forum :ryczy
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:55 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Q, wykombinuj żeby się jeszcze samo zamykało... :)
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Post autor: stanley750 »

Szanowni Panowie ! Mam już siłownik,przeprowadziłem prymitywny test i zdało to b.dobry wynik,a działa to tak: klapę po zwolnieniu podnosimy trochę i dalej jedzie sama i przyzwoicie,pod koniec zwalnia podnoszenie i klapa stoi stabilnie.Robię to bo dziś kombinując jak to ma być-powiew wiatru znowu zgiął ten drucik i dobrze,że mnie nie przywaliło w łepetynę.Problem jest tylko ze wzmocnieniem blachy wewnętrznej maski-trochę cienka blaszka,ale to już pikuś.Siłownik jest taki jak w linku do allegro.Pozostaję tylko przy jednym siłowniku po prawej stronie,po stronie akumulatora przeszkadza skrzynka bezpieczników-może kiedyś ?.
http://moto.allegro.pl/opel-astra-3-iii ... 47273.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów STANLEY750
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Foty kolego foty poproszę :foto
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

z tego co pamiętam to klapy nie da się otworzyc w czasie jazdy przyciskiem, jak to już bylo wspomniane na forum.
takie otwieranie jest na swój sposób interesujące i chyle czoła dla tych którzy kombinują jak to zrobić :pivo
szkoda że linka stoi w domu, bo chętnie bym pokombinował jak to zrobić :)
a może uda się zrobić tak, aby klapa, niczym spojler, pomagał hamować nasz bolid jak to ma miejsce w bugatti... :pomysli :ryczy
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Tomek, silnik elektromagnetyczny tubowy zamiast siłowników i robisz co chcesz tylko zabawa droga, potrzebna dodatkowa elektronika sterująca i ingerencja w konstrukcję klapy bagażnika - ale jak ktoś nie ma co z kasą robić...

...to jeździ lepszym autem które ma to w standardzie :-<<
daro189 pisze:z tego co pamiętam to klapy nie da się otworzyc w czasie jazdy przyciskiem, jak to już bylo wspomniane na forum.
ale stojąc w korku już się da :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Q pisze:
daro189 pisze:z tego co pamiętam to klapy nie da się otworzyc w czasie jazdy przyciskiem, jak to już bylo wspomniane na forum.
ale stojąc w korku już się da :)
Owszem do 20 km/h :zlośnik
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Sympatyk forum :-)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

pawe1_c, całe szczęście że u nas nie ma czegoś takiego..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Q, Czemu powiem Ci ze jest to fajne rozwiązanie i sprawdza się, bardzo lekko klapa się podnosi tylko jak dla mnie sprężyny powinny być zabudowane bo są za bardzo odsłonięte.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Eeeee... takie sprężyny to były w Syrenie :zlośnik
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Do dzisiaj większość sedanów ma tak zamykaną klapę, nawet te wyższej klasy. Tyle że mechanizm mają ładnie obudowany.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

A ja właśnie chwalę sobie rozwiązanie, jakie my mamy, bo przez te zawiasy, a i dodatkowo sprężyny automatycznie robi się mniej miejsca w bagażniku :pomysli Nie wyobrażam sobie żeby w takiej Dacii załadować bagażnik na maksa i próbować zamknąć klapę. A otwieranie bagażnika u nas jakoś dobitnie mi nie przeszkadza, więc nawet nie będę kombinował z dokładaniem czegokolwiek :luzak Jeśli chodzi o przód, to czekam na jakieś ciekawe rozwiązanie z siłownikiem, może się skuszę :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ja jestem BARDZO zadowolony ze sposobu otwierania klapy bagażnika w Linei. Bardzo dobrze, że się nie podnosi sama do góry. Często leje deszcz gdy otwieram a w bagażniku różne "papiery" i byłyby mokre od razu (czasem nie zdąży się złapać klapy i otwiera się wtedy na maxa w klapach samootwierających się).
ODPOWIEDZ