Siłownik zamiast podpórki
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Śledzę ten temat i zastanawiam się nad tym czemu on ma służyć? Co chcemy zrobić i do czego nam to potrzebne? Jeżeli chodzi o elementy takie jak: chlapacze, owiewki, folie ochronne, światła do jazdy dziennej, przeróbki w wykonaniu Q, podstopnice, spojlery itd; to wiem, że poprawiają bezpieczeństwo, chronią samochód, czy poprawiają estetykę i wygodę wg gustu każdego z nas. Czy z Linei chcemy zrobić BMW? VW Golfa? Ile razy podnosimy pokrywę silnika? Raz, dwa razy w miesiącu? Czy lekkie uniesienie tylnej klapy to taki problem? Czy nie stwarzamy sobie sami problemu? Nie mam nic przeciwko ulepszaniu, poprawianiu producenta ale w tej materii nie podzielam zapału kolegów. Nie mniej życzę powodzenia w poszukiwaniu rozwiązań, które inni producenci zastosowali w swoich modelach.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wydaje mi się, że na załączonym przez chromek wideo dość istotną rolę w początkowej fazie otwierania odgrywają dwie sprężyny podbijające klapę do góry (pomiędzy 13 a 15 sekundą nagrania).
Także mamy taką pojedynczą sprężynkę u nas ale raczej należało by ją wymienić na silniejszą (i być może dodać drugą) aby podbiła przy otwarciu klapę wyżej i siłownik zawiasu nie musiałby być tak mocny.
Osobiście jednak gdybym miał instalować tego typu funkcjonalność klapy bagażnika to dążyłbym do tego aby działało na drugie naciśnięcie pilota / przycisku w kabinie, tzn:
-jeśli bagażnik jest zamknięty i naciśniemy przycisk otwarcia to się otwiera ale nie podnosi klapy (czyli tak jak jest w standardzie)
-jeśli bagażnik jest otwarty (ale nie podniesiony klapa)i naciśniemy przycisk otwierania bagażnika to mechanizm zwalniany elektrycznie podbija klapę do góry a siłownik załatwia resztę.
Automatyczne podniesienie klapy do góry przy każdym otwarciu jest wg mnie zbędne a wręcz niebezpieczne (np przy przypadkowym otwarciu z konsoli).
Dało by się to zrobić montując odpowiednio silną sprężynę podbijającą klapę "blokowaną" ryglem elektromagnetycznym warunkowanym przekaźnikiem zależnym od sygnału otwarcia klapy bagażnika (nie wiem czy ktoś zrozumiał ostatnie zdanie więc wyjaśniam )
Klapa zamknięta - naciskamy przycisk - zamek i rygiel dostają sygnał otwarcia (rygiel jest podłączony do obwodu zamka) jednak obwód rygla sprężyny jest przerwany przekaźnikiem który w tym momencie nie dostaje sygnału otwarcia bagażnika z czujnika więc sprężyna podbijająca nie zadziała.
Bagażnik otwarty - przekaźnik dostaje sygnał z czujnika i zamyka obwód rygla, teraz naciśnięcie przycisku otwarcia uruchamia zamek i sprężynę dodatkowo podbijającą klapę do góry do pozycji w której odpowiednio wzmocniony siłownik przejmie obciążenie i podniesie ją do końca.
Gdy zatrzaskujemy klapę wciskana jest ta dodatkowa sprężyna podbijająca która automatycznie się rygluje.
To taki pomysł na szybko.
Jest to dość trudne do wykonania ale nie niemożliwe - trzeba by "wybebeszyć" okolice zamka w klapie ale praktycznie nie ingerujemy w żaden sposób w elektronikę auta (podbieramy tylko trochę prądu zamkowi bagażnika) można dodać własny mały wyłącznik krańcowy dla przekaźnika lub wykorzystać jakoś istniejący czujnik otwarcia.
Także mamy taką pojedynczą sprężynkę u nas ale raczej należało by ją wymienić na silniejszą (i być może dodać drugą) aby podbiła przy otwarciu klapę wyżej i siłownik zawiasu nie musiałby być tak mocny.
Osobiście jednak gdybym miał instalować tego typu funkcjonalność klapy bagażnika to dążyłbym do tego aby działało na drugie naciśnięcie pilota / przycisku w kabinie, tzn:
-jeśli bagażnik jest zamknięty i naciśniemy przycisk otwarcia to się otwiera ale nie podnosi klapy (czyli tak jak jest w standardzie)
-jeśli bagażnik jest otwarty (ale nie podniesiony klapa)i naciśniemy przycisk otwierania bagażnika to mechanizm zwalniany elektrycznie podbija klapę do góry a siłownik załatwia resztę.
Automatyczne podniesienie klapy do góry przy każdym otwarciu jest wg mnie zbędne a wręcz niebezpieczne (np przy przypadkowym otwarciu z konsoli).
Dało by się to zrobić montując odpowiednio silną sprężynę podbijającą klapę "blokowaną" ryglem elektromagnetycznym warunkowanym przekaźnikiem zależnym od sygnału otwarcia klapy bagażnika (nie wiem czy ktoś zrozumiał ostatnie zdanie więc wyjaśniam )
Klapa zamknięta - naciskamy przycisk - zamek i rygiel dostają sygnał otwarcia (rygiel jest podłączony do obwodu zamka) jednak obwód rygla sprężyny jest przerwany przekaźnikiem który w tym momencie nie dostaje sygnału otwarcia bagażnika z czujnika więc sprężyna podbijająca nie zadziała.
Bagażnik otwarty - przekaźnik dostaje sygnał z czujnika i zamyka obwód rygla, teraz naciśnięcie przycisku otwarcia uruchamia zamek i sprężynę dodatkowo podbijającą klapę do góry do pozycji w której odpowiednio wzmocniony siłownik przejmie obciążenie i podniesie ją do końca.
Gdy zatrzaskujemy klapę wciskana jest ta dodatkowa sprężyna podbijająca która automatycznie się rygluje.
To taki pomysł na szybko.
Jest to dość trudne do wykonania ale nie niemożliwe - trzeba by "wybebeszyć" okolice zamka w klapie ale praktycznie nie ingerujemy w żaden sposób w elektronikę auta (podbieramy tylko trochę prądu zamkowi bagażnika) można dodać własny mały wyłącznik krańcowy dla przekaźnika lub wykorzystać jakoś istniejący czujnik otwarcia.
widzę że występuję już jako osobna kategoria - jeszcze trochę i Ślimak zrobi mi osobny dział na forum..przeróbki w wykonaniu Q..
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:55 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- stanley750
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
- Przebieg: 7000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 3 razy
Szanowni Panowie ! Mam już siłownik,przeprowadziłem prymitywny test i zdało to b.dobry wynik,a działa to tak: klapę po zwolnieniu podnosimy trochę i dalej jedzie sama i przyzwoicie,pod koniec zwalnia podnoszenie i klapa stoi stabilnie.Robię to bo dziś kombinując jak to ma być-powiew wiatru znowu zgiął ten drucik i dobrze,że mnie nie przywaliło w łepetynę.Problem jest tylko ze wzmocnieniem blachy wewnętrznej maski-trochę cienka blaszka,ale to już pikuś.Siłownik jest taki jak w linku do allegro.Pozostaję tylko przy jednym siłowniku po prawej stronie,po stronie akumulatora przeszkadza skrzynka bezpieczników-może kiedyś ?.
http://moto.allegro.pl/opel-astra-3-iii ... 47273.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.allegro.pl/opel-astra-3-iii ... 47273.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
z tego co pamiętam to klapy nie da się otworzyc w czasie jazdy przyciskiem, jak to już bylo wspomniane na forum.
takie otwieranie jest na swój sposób interesujące i chyle czoła dla tych którzy kombinują jak to zrobić
szkoda że linka stoi w domu, bo chętnie bym pokombinował jak to zrobić
a może uda się zrobić tak, aby klapa, niczym spojler, pomagał hamować nasz bolid jak to ma miejsce w bugatti...
takie otwieranie jest na swój sposób interesujące i chyle czoła dla tych którzy kombinują jak to zrobić
szkoda że linka stoi w domu, bo chętnie bym pokombinował jak to zrobić
a może uda się zrobić tak, aby klapa, niczym spojler, pomagał hamować nasz bolid jak to ma miejsce w bugatti...
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Tomek, silnik elektromagnetyczny tubowy zamiast siłowników i robisz co chcesz tylko zabawa droga, potrzebna dodatkowa elektronika sterująca i ingerencja w konstrukcję klapy bagażnika - ale jak ktoś nie ma co z kasą robić...
...to jeździ lepszym autem które ma to w standardzie
...to jeździ lepszym autem które ma to w standardzie
ale stojąc w korku już się dadaro189 pisze:z tego co pamiętam to klapy nie da się otworzyc w czasie jazdy przyciskiem, jak to już bylo wspomniane na forum.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
W Dacii jest to leszcze inaczej zrobione niż myślałem.
[img][img]http://images47.fotosik.pl/1390/ff6e411297f2d5a9med.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images50.fotosik.pl/1399/1ef8d10053d46068med.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images47.fotosik.pl/1390/ff6e411297f2d5a9med.jpg[/img][/img]
[img][img]http://images50.fotosik.pl/1399/1ef8d10053d46068med.jpg[/img][/img]
Sympatyk forum :-)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
A ja właśnie chwalę sobie rozwiązanie, jakie my mamy, bo przez te zawiasy, a i dodatkowo sprężyny automatycznie robi się mniej miejsca w bagażniku Nie wyobrażam sobie żeby w takiej Dacii załadować bagażnik na maksa i próbować zamknąć klapę. A otwieranie bagażnika u nas jakoś dobitnie mi nie przeszkadza, więc nawet nie będę kombinował z dokładaniem czegokolwiek Jeśli chodzi o przód, to czekam na jakieś ciekawe rozwiązanie z siłownikiem, może się skuszę
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Ja jestem BARDZO zadowolony ze sposobu otwierania klapy bagażnika w Linei. Bardzo dobrze, że się nie podnosi sama do góry. Często leje deszcz gdy otwieram a w bagażniku różne "papiery" i byłyby mokre od razu (czasem nie zdąży się złapać klapy i otwiera się wtedy na maxa w klapach samootwierających się).