Autoalarm

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
radek
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Białogard

Autoalarm

Post autor: radek »

Czy ktoś własnoręcznie montował autoalarm do swojego autka. Jeśli tak to co polecicie i jak to wygląda cenowo? Za 2 tygodnie kończy mi sie gwarancja i nie mam zamiaru powierzac tego jakimś "paprochom".
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

a do czego ci - zapytam z przekorą - autoalarm? ja jakbym sie zdecydował na jakies zabezpieczenie to albo mechaniczne (skrzynia biegów lub kolumna kierownicy) lub ukryty jakis wyłącznik/włącznik elektroniki komputera. zauważyłem że na wyjące pod oknami samochody juz mało kto zwraca uwagę, a poza tym wszystko jest robione na jedno kopyto i rozbrojenie alarmu nie zajmuje specjaliście zbyt długiej chwili.

ale to moja opinia :)
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

emmer pisze:a do czego ci - zapytam z przekorą - autoalarm?
Pomysł nie jest zły. Szczególnie na gów***erię, która wracając nocami po dyskotekach wpada czasem na idiotyczne pomysły. Wychodzę oczywiście z założenia, że właściciel rozpozna swoją syrenęm, obudzi się i "wyjaśni" sytuację. Bo na rekację rodaków na wyjące pudełko nie ma co liczyć, a spec poradzi sobie z tym w 5 sek.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

...na gów***erię..
może i zadziała ale jak przez pół nocy włącza się "zbyt czujny" alarm pod oknem to sam mam ochotę wziąć coś ciężkiego i go "wyłączyć" :lacha
A tak na serio to podzielam zdanie emmera - rozważ jeszcze jakąś blokadę mechaniczną albo nietypowe rozwiązanie "magicznego przycisku".
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Jestem tego samego zdania co emmer więc raczej nic nie wniosę nowego w temacie. Generalnie ja czasem odstraszałem tym dzieciaki które za zabawę czasem obierają sobie czyjeś auto - a nie daj boże zwrócisz uwagę rodzicom ... :-<<
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
radek
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Białogard

Post autor: radek »

Głównie chodzi mi o montaż sterowania centralnym zamkiem z pilota bo do tej pory mam fabryczny centralny zamek ale otwierany kluczykiem. Poruszyłem temat autoalarmu bo ceny sterownika centralnego zamka i autoalarmy zaczynaja sie w tych samych cenach.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

radek pisze: mam fabryczny centralny zamek ale otwierany kluczykiem.
Pstryczek na pilocie to fajna sprawa, ale montaż sterowania może okazać się bardziej kłopotliwy niż Ci się wydaje.

Podeprę się doświadczeniami z Pandą, a podejrzewam że w Lince Fiat zastosował te same patenty.
Pierwsza sprawa od której trzeba zacząć, to sprawdzenie kasety zamka w drzwiach kierowcy.
Piszesz że otwierasz centralny z kluczyka, więc identycznie jak w Pandach w wersji Activ. Niestety w takim przypadku kaseta zamka nie spełnia roli siłownika Master, gdyż...po prostu nie ma w niej małego silniczka elektrycznego.
Trzeba kupić silniczek, rozbierać kasetę i bawić się w dokładanie go, lub też.. wersja dla mniej ambitnych, ale troszkę droższa; trzeba kupić kasetę wyposażoną w ten silniczek z wyższej wersji Linki.
Gdy już mamy kasetę, pamiętać trzeba o dwóch dodatkowych przewodach od zamka do centralki które będą sterowały całością.
A potem to już jakakolwiek centralka lub alarm, podłączenie plusa i minusa, oraz krańcówek z drzwi, no i sterowanie zamka i powinno hulać.

Oczywiście mogę się mylić, gdyż jak napisałem podpieram się Pandą.
Może się okazać że wiązka w drzwiach z dodatkowymi dwoma przewodami już jest, ale silniczek w kasecie to trzeba sprawdzić koniecznie bo Fiat oszczędza na czym może i co jest niepotrzebne koniecznie w danej wersji to od razu wylatuje.

Dodam też, że zdecydowanie bardziej polecił bym Ci zwykły moduł sterujący centralnym, a nie tam żadne alarmy, gdyż jeżeli priorytetem jest właśnie sterowanie zamkami, to podłączenie modułu będzie bezproblemowe, a alarm może wymagać dodatkowych kombinacji z przekaźnikami.
Dobrze też jest wybrać moduł z dodatkowym wolnym kanałem, który można w przyszłości wykorzystać np. do otwierania bagażnika z pilota.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Z centralnym to jest tak. U kierowcy w drzwiach musi być master, gdyż kluczykiem jak steruje się tym siłownikiem, to on steruje resztą. Oczywiście poprzez centralkę. U nas jest szyna CAN, więc samemu będzie problem założyć alarm lub sterowanie zdalne. Od sterowania to już myślę, że lepszy jest alarm. Musi być typu CAN i najczęściej po założeniu trzeba go zaprogramować programatorem ( i tu jest dla nas problem, bo nie mamy programatora). Niestety, ale trzeba autoryzowanego elektryka albo dobrą firmę tym się zajmującą, pan "Józek" raczej tego nie zrobi. Ja polecam producenta META HPB Odnośnie dodatkowego kanału do sterowania bagażnikiem to będzie problem, bo w ACTIVE jest mechaniczny zamek ze sterowaniem linką.
P.S. Osobiście kilka alarmów montowałem, również kilka centralnych zamków. Ale to były wózki proste bez CAN i nie było żadnego problemu. Na szynie nigdy nie robiłem. Pamiętam, że jak w mojej lince założyli alarm, to po załozeniu nie działał, potem programatorem zaprogramował elektryk centralkę i wszystko zaczęło grać.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

radek, w Pandzie miałem tak jak Ty, czyli centralny ale z klucza. Serwis ASO zamontował mi wtedy alarm z firmy Chetach za 500zł i miałem sterowanie alarmu i centralnego zamka z pilota :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

Q pisze:może i zadziała ale jak przez pół nocy włącza się "zbyt czujny" alarm pod oknem to sam mam ochotę wziąć coś ciężkiego i go "wyłączyć"
Nie no, pisałem z perspektywy kogoś komu narobili szkód w aucie, żeby ukraść radio za 50 PLN. Także miałem na myśli czułość alarmu ustawioną na zakres "siermiężny" (wybicie szyby-1, wszystkie inne możliwości-0).

Może jestem przewrażliwiony, ale przez parę lat pomieszkiwałem w takim miejscu stolicy Dolnego Sląska, gdzie młodzież (ta starsza: 40- 50 letnia również) dziwne rzeczy wyprawiała na samochodach (niekoniecznie swoich). Zabawa potrafiła trwać dopoki nie pojawił się właściciel, albo (częściej) policja. Oczywiscie, nie działo się to codziennie, ale dwie "imprezy" na rok wystarczą by człowiek zaczął martwić się, gidze parkuje. A że z parkowaniem było ciężko (jak zwykle zresztą) to auto wciskało się w każdy zakątek, nawet ten nieoświetlony. No i nazajutrz można było znaleźć pamiątki wieczornej balangi.

Teraz doczytałem, że montaż alarmu jest u autora podyktowany innynmi względami, więc już się nie odzywam. :zmieszany
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

kk25 pisze:U nas jest szyna CAN, więc samemu będzie problem założyć alarm lub sterowanie zdalne.
Jeszcze raz podeprę się Pandą. Tam też jest CAN, a jednak założyłem sobie w niej zwykły sterownik centralnego zamka. Nikt nie karze nam się wpinać w żadne magistrale.
Dlatego polecam zwykły sterownik, żeby nie wyszły takie kwiatki jak pisze kk25 że jakieś programatory są potrzebne.
kk25 pisze:Odnośnie dodatkowego kanału do sterowania bagażnikiem to będzie problem, bo w ACTIVE jest mechaniczny zamek ze sterowaniem linką.
Zapomniałem dopisać że trzeba oczywiście zakupić zamek elektryczny. I jeszcze raz Panda. Mnie udało się dokupić do niej oryginalny elektryczny zamek klapy, potem parę przewodów, podłączone do centralki i działało. Pilocikiem klik i klapa się otwierała.
I wszystko poza CANem, bo on nie jest nam do niczego potrzebny.
Tylko w ASO siedzą magicy co bez komputera i programatorów to do auta nie podchodzą i wszystko musi być po CAN, a w ogóle to Paaniee.. to się nie da zrobić.. a jak się już coś da to trzeba pół pensji zostawić.
Tak samo rozśmieszył mnie wątek o domykaczach szyb, że Paaniie.. to się nie da... a jak w Pandziochach się dawało to na pewno u nas też, tylko trzeba odpowiedni sterownik dobrać. I nie za pińćset tylko za pięć dych.

Jak zostawiłem Pandę w rozliczeniu, to tydzień później dzwonili do mnie z ASO... Paaniee..a jak się tu bagażnik otwiera.... -klik.

[ Dodano: Wto 08 Lut, 2011 ]
rafcio082 pisze:Serwis ASO zamontował mi wtedy alarm z firmy Chetach za 500zł i miałem sterowanie alarmu i centralnego zamka z pilota :)
Nie ma opcji żeby obyło się bez gmerania przy kasecie zamka :zlośnik
Paweł25
Nowy
Nowy
Posty: 26
Rejestracja: 11 gru 2009, 1:29
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: Paweł25 »

Nie trzeba gmerać w zamku jak się samorygluje po przekroczeniu 20 km. to znaczy ma "silniczek" Tak pozatym to ja się poddałem przerabiałem to tu http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?p=5376#5376" onclick="window.open(this.href);return false; i serwis nie dał rady z nieorginalnym Tak na marginesie to do dziś czekam na zaoferowaną pomoc Jerego :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Paweł25 pisze:Nie trzeba gmerać w zamku jak się samorygluje po przekroczeniu 20 km. to znaczy ma "silniczek"
Słuszna uwaga :) Jeżeli jest silniczek to jeden kłopot z głowy.

radek mam gdzieś na kompie manual, pokazujący jak się wpinać w Pandzie, żeby działało.
Jak chcesz to wyślę Ci go na maila, bo z uwagi na prawa autorskie nie chcę go dawać na forum.
Można sobie poczytać, przemyśleć i może coś zaadoptować z Pandowych rozwiązań.
romanwr
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 22 lip 2010, 23:13
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Żywiec

Alarm bez CAN

Post autor: romanwr »

Dzisiaj odebrałem autko z założonym alarmem :)
Alarm chyba kiepski ale bardziej chodziło mi o sterowanie centralnym zamkiem z pilota bo tego nie miałem (Linka przy zamykaniu ładnie mruga światłami :) ). Teraz mam prosty alarm bez CAN taki:
http://sklep.tymex-alarmy.pl/product_in ... cts_id=220" onclick="window.open(this.href);return false;
Alarm ma homologacje wiec może nawet jakaś zniżka przy ubezpieczaniu się trafi.
Warsztat go kupił i założył za całość zapłaciłem 350zł więc chyba ok :)
Mam nadzieje ze nie zaśmiecam forum bo w innym temacie napisałem to samo
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Ha Ha.. i da się :zlośnik
Trzeba tylko człowieka znającego się na temacie, a nie pseudo fachowca z ASO.
CAN nie taki straszny.
Gratuluję udanego zakupu :)
ODPOWIEDZ