Autoalarm
- radek
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 07 mar 2010, 21:20
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: Białogard
Autoalarm
Czy ktoś własnoręcznie montował autoalarm do swojego autka. Jeśli tak to co polecicie i jak to wygląda cenowo? Za 2 tygodnie kończy mi sie gwarancja i nie mam zamiaru powierzac tego jakimś "paprochom".
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
a do czego ci - zapytam z przekorą - autoalarm? ja jakbym sie zdecydował na jakies zabezpieczenie to albo mechaniczne (skrzynia biegów lub kolumna kierownicy) lub ukryty jakis wyłącznik/włącznik elektroniki komputera. zauważyłem że na wyjące pod oknami samochody juz mało kto zwraca uwagę, a poza tym wszystko jest robione na jedno kopyto i rozbrojenie alarmu nie zajmuje specjaliście zbyt długiej chwili.
ale to moja opinia
ale to moja opinia
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Pomysł nie jest zły. Szczególnie na gów***erię, która wracając nocami po dyskotekach wpada czasem na idiotyczne pomysły. Wychodzę oczywiście z założenia, że właściciel rozpozna swoją syrenęm, obudzi się i "wyjaśni" sytuację. Bo na rekację rodaków na wyjące pudełko nie ma co liczyć, a spec poradzi sobie z tym w 5 sek.emmer pisze:a do czego ci - zapytam z przekorą - autoalarm?
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
może i zadziała ale jak przez pół nocy włącza się "zbyt czujny" alarm pod oknem to sam mam ochotę wziąć coś ciężkiego i go "wyłączyć"...na gów***erię..
A tak na serio to podzielam zdanie emmera - rozważ jeszcze jakąś blokadę mechaniczną albo nietypowe rozwiązanie "magicznego przycisku".
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Pstryczek na pilocie to fajna sprawa, ale montaż sterowania może okazać się bardziej kłopotliwy niż Ci się wydaje.radek pisze: mam fabryczny centralny zamek ale otwierany kluczykiem.
Podeprę się doświadczeniami z Pandą, a podejrzewam że w Lince Fiat zastosował te same patenty.
Pierwsza sprawa od której trzeba zacząć, to sprawdzenie kasety zamka w drzwiach kierowcy.
Piszesz że otwierasz centralny z kluczyka, więc identycznie jak w Pandach w wersji Activ. Niestety w takim przypadku kaseta zamka nie spełnia roli siłownika Master, gdyż...po prostu nie ma w niej małego silniczka elektrycznego.
Trzeba kupić silniczek, rozbierać kasetę i bawić się w dokładanie go, lub też.. wersja dla mniej ambitnych, ale troszkę droższa; trzeba kupić kasetę wyposażoną w ten silniczek z wyższej wersji Linki.
Gdy już mamy kasetę, pamiętać trzeba o dwóch dodatkowych przewodach od zamka do centralki które będą sterowały całością.
A potem to już jakakolwiek centralka lub alarm, podłączenie plusa i minusa, oraz krańcówek z drzwi, no i sterowanie zamka i powinno hulać.
Oczywiście mogę się mylić, gdyż jak napisałem podpieram się Pandą.
Może się okazać że wiązka w drzwiach z dodatkowymi dwoma przewodami już jest, ale silniczek w kasecie to trzeba sprawdzić koniecznie bo Fiat oszczędza na czym może i co jest niepotrzebne koniecznie w danej wersji to od razu wylatuje.
Dodam też, że zdecydowanie bardziej polecił bym Ci zwykły moduł sterujący centralnym, a nie tam żadne alarmy, gdyż jeżeli priorytetem jest właśnie sterowanie zamkami, to podłączenie modułu będzie bezproblemowe, a alarm może wymagać dodatkowych kombinacji z przekaźnikami.
Dobrze też jest wybrać moduł z dodatkowym wolnym kanałem, który można w przyszłości wykorzystać np. do otwierania bagażnika z pilota.
- kk25
- klubowicz
- Posty: 378
- Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
- Przebieg: 150650
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: krakowskie
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Z centralnym to jest tak. U kierowcy w drzwiach musi być master, gdyż kluczykiem jak steruje się tym siłownikiem, to on steruje resztą. Oczywiście poprzez centralkę. U nas jest szyna CAN, więc samemu będzie problem założyć alarm lub sterowanie zdalne. Od sterowania to już myślę, że lepszy jest alarm. Musi być typu CAN i najczęściej po założeniu trzeba go zaprogramować programatorem ( i tu jest dla nas problem, bo nie mamy programatora). Niestety, ale trzeba autoryzowanego elektryka albo dobrą firmę tym się zajmującą, pan "Józek" raczej tego nie zrobi. Ja polecam producenta META HPB Odnośnie dodatkowego kanału do sterowania bagażnikiem to będzie problem, bo w ACTIVE jest mechaniczny zamek ze sterowaniem linką.
P.S. Osobiście kilka alarmów montowałem, również kilka centralnych zamków. Ale to były wózki proste bez CAN i nie było żadnego problemu. Na szynie nigdy nie robiłem. Pamiętam, że jak w mojej lince założyli alarm, to po załozeniu nie działał, potem programatorem zaprogramował elektryk centralkę i wszystko zaczęło grać.
P.S. Osobiście kilka alarmów montowałem, również kilka centralnych zamków. Ale to były wózki proste bez CAN i nie było żadnego problemu. Na szynie nigdy nie robiłem. Pamiętam, że jak w mojej lince założyli alarm, to po załozeniu nie działał, potem programatorem zaprogramował elektryk centralkę i wszystko zaczęło grać.
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Nie no, pisałem z perspektywy kogoś komu narobili szkód w aucie, żeby ukraść radio za 50 PLN. Także miałem na myśli czułość alarmu ustawioną na zakres "siermiężny" (wybicie szyby-1, wszystkie inne możliwości-0).Q pisze:może i zadziała ale jak przez pół nocy włącza się "zbyt czujny" alarm pod oknem to sam mam ochotę wziąć coś ciężkiego i go "wyłączyć"
Może jestem przewrażliwiony, ale przez parę lat pomieszkiwałem w takim miejscu stolicy Dolnego Sląska, gdzie młodzież (ta starsza: 40- 50 letnia również) dziwne rzeczy wyprawiała na samochodach (niekoniecznie swoich). Zabawa potrafiła trwać dopoki nie pojawił się właściciel, albo (częściej) policja. Oczywiscie, nie działo się to codziennie, ale dwie "imprezy" na rok wystarczą by człowiek zaczął martwić się, gidze parkuje. A że z parkowaniem było ciężko (jak zwykle zresztą) to auto wciskało się w każdy zakątek, nawet ten nieoświetlony. No i nazajutrz można było znaleźć pamiątki wieczornej balangi.
Teraz doczytałem, że montaż alarmu jest u autora podyktowany innynmi względami, więc już się nie odzywam.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Jeszcze raz podeprę się Pandą. Tam też jest CAN, a jednak założyłem sobie w niej zwykły sterownik centralnego zamka. Nikt nie karze nam się wpinać w żadne magistrale.kk25 pisze:U nas jest szyna CAN, więc samemu będzie problem założyć alarm lub sterowanie zdalne.
Dlatego polecam zwykły sterownik, żeby nie wyszły takie kwiatki jak pisze kk25 że jakieś programatory są potrzebne.
Zapomniałem dopisać że trzeba oczywiście zakupić zamek elektryczny. I jeszcze raz Panda. Mnie udało się dokupić do niej oryginalny elektryczny zamek klapy, potem parę przewodów, podłączone do centralki i działało. Pilocikiem klik i klapa się otwierała.kk25 pisze:Odnośnie dodatkowego kanału do sterowania bagażnikiem to będzie problem, bo w ACTIVE jest mechaniczny zamek ze sterowaniem linką.
I wszystko poza CANem, bo on nie jest nam do niczego potrzebny.
Tylko w ASO siedzą magicy co bez komputera i programatorów to do auta nie podchodzą i wszystko musi być po CAN, a w ogóle to Paaniee.. to się nie da zrobić.. a jak się już coś da to trzeba pół pensji zostawić.
Tak samo rozśmieszył mnie wątek o domykaczach szyb, że Paaniie.. to się nie da... a jak w Pandziochach się dawało to na pewno u nas też, tylko trzeba odpowiedni sterownik dobrać. I nie za pińćset tylko za pięć dych.
Jak zostawiłem Pandę w rozliczeniu, to tydzień później dzwonili do mnie z ASO... Paaniee..a jak się tu bagażnik otwiera.... -klik.
[ Dodano: Wto 08 Lut, 2011 ]
Nie ma opcji żeby obyło się bez gmerania przy kasecie zamkarafcio082 pisze:Serwis ASO zamontował mi wtedy alarm z firmy Chetach za 500zł i miałem sterowanie alarmu i centralnego zamka z pilota
-
- Nowy
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 gru 2009, 1:29
- Przebieg: 0
- Rocznik: 0
- Lokalizacja: dolnośląskie
Nie trzeba gmerać w zamku jak się samorygluje po przekroczeniu 20 km. to znaczy ma "silniczek" Tak pozatym to ja się poddałem przerabiałem to tu http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?p=5376#5376" onclick="window.open(this.href);return false; i serwis nie dał rady z nieorginalnym Tak na marginesie to do dziś czekam na zaoferowaną pomoc Jerego
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Słuszna uwaga Jeżeli jest silniczek to jeden kłopot z głowy.Paweł25 pisze:Nie trzeba gmerać w zamku jak się samorygluje po przekroczeniu 20 km. to znaczy ma "silniczek"
radek mam gdzieś na kompie manual, pokazujący jak się wpinać w Pandzie, żeby działało.
Jak chcesz to wyślę Ci go na maila, bo z uwagi na prawa autorskie nie chcę go dawać na forum.
Można sobie poczytać, przemyśleć i może coś zaadoptować z Pandowych rozwiązań.
Alarm bez CAN
Dzisiaj odebrałem autko z założonym alarmem
Alarm chyba kiepski ale bardziej chodziło mi o sterowanie centralnym zamkiem z pilota bo tego nie miałem (Linka przy zamykaniu ładnie mruga światłami ). Teraz mam prosty alarm bez CAN taki:
http://sklep.tymex-alarmy.pl/product_in ... cts_id=220" onclick="window.open(this.href);return false;
Alarm ma homologacje wiec może nawet jakaś zniżka przy ubezpieczaniu się trafi.
Warsztat go kupił i założył za całość zapłaciłem 350zł więc chyba ok
Mam nadzieje ze nie zaśmiecam forum bo w innym temacie napisałem to samo
Alarm chyba kiepski ale bardziej chodziło mi o sterowanie centralnym zamkiem z pilota bo tego nie miałem (Linka przy zamykaniu ładnie mruga światłami ). Teraz mam prosty alarm bez CAN taki:
http://sklep.tymex-alarmy.pl/product_in ... cts_id=220" onclick="window.open(this.href);return false;
Alarm ma homologacje wiec może nawet jakaś zniżka przy ubezpieczaniu się trafi.
Warsztat go kupił i założył za całość zapłaciłem 350zł więc chyba ok
Mam nadzieje ze nie zaśmiecam forum bo w innym temacie napisałem to samo