Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki

Bez pomocy warsztatu
Awatar użytkownika
Rafcio
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 3378
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 28 lut 2011, 7:07

Z elektryką trzeba uważać bo można zrobić zwarcie i można coś zkopcić
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Q
klubowicze
klubowicze
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Q » 28 lut 2011, 8:20

Chciałem odpisać wczoraj ale internet mi coś nawalił..

Generalnie trzeba zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
- aby nie pomylić (+) - szaro-czerwony - i (-) czarny
- Przeprowadzać całą operację przy wyłączonej stacyjne (brak zasilania w gnieździe zapalniczki) - paranoicy mogą odszukać i na czas operacji wyjąć odpowiedni bezpiecznik.

Generalnie preferuję połączenia lutowane, jednak jeśli ktoś nie ma w okolicach samochodu gniazdka i/lub boi się przypadkowego oddziaływania rozgrzanego do 250C grotu lutownicy z tworzywowymi elementami wyposażenia wnętrza, to polecam takie automatycznie zamykane kostki (przecinasz przewód, zdejmujesz izolację na długości około 1cm, wpinasz w kostkę - i to wszystko)
Jeśli ktoś ma blokadę skrzyni biegów to sprawa się nieco komplikuje bo ciężko wyjąć wtyczkę spod zapalniczki ale po odgięciu gniazda nie jest to niemożliwe.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink

ENDRIU
klubowicze
klubowicze
Posty: 310
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ENDRIU » 28 lut 2011, 8:50

pawe1_c czy przed podłączeniem rozgałęźnika na stałe sprawdzałeś czy nie ma trzasków i innych świrów w CB?.Próbowałem u siebie takiego rozwiązania,co prawda to podłączyłem na próbę rozgałęźnik bezpośrednio do gniazda zapalniczki /ale chyba nie to było przyczyną zakłóceń/.Do czasu kiedy podłączone jest tylko CB jest wszystko OK,natomiast kiedy podepnę jeszcze navi to pojawiają się zakłócenia i nie ma możliwości korzystania z obu urządzeń jednocześnie,przypuszczam że winę za zakłócenia ponosi zasilacz od navi pewnie trzeba by go lepiej odfiltrować lub coś w tym stylu ale jakoś na razie nie mam ochoty na takie grzebanie.

Awatar użytkownika
cichy
Kolega
Kolega
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 28 lut 2011, 9:04

ENDRIU, u mnie jest wszystko dobrze, żadnych zakłóceń, zresztą jestem podłączany w to samo miejsce tylko od spodu więc prąd mam ten sam, z CB jest tak że ono potrzebuje większej mocy tylko przy nadawaniu i w tedy jak damy cienki kabel to on może się grzać. Tak jak pisał Q wszystko robiłem przy wyłączonej stacyjce żeby nie kusić losu.
Sympatyk forum :-)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6132
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 28 lut 2011, 9:11

Zasilacze do navi bardzo sieją. Mój jak podłącze to słyszę go w głośnikach radia, nawet podczas odtwarzania CD.

Awatar użytkownika
cichy
Kolega
Kolega
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 28 lut 2011, 9:15

Coval, wiesz ja nie miałem z nimi nigdy problemu, mam już trzecią navi i jest dobrze ani przy Pioneerze i Pentagramie nic takiego nie było teraz mam NavRoad również jest dobrze zero zakłóceń a zasilacz NavRoad ma dodatkowo bezpiecznik ale nie ten tradycyjny z szybką tylko plastikowy wsuwany
Sympatyk forum :-)

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5104
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 151151
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 lut 2011, 9:24

ENDRIU, mam dokładnie identyczny problem u siebie. Nie wiem, czy przypadkiem nie jest to kwestia jakości radia, gdyż posiadam zwykłego TTi, ale walczyłem z tym problemem w zeszłe wakacje. Próbowałem zakładać filtry, ferromagnetyki, cudować z grubością kabli i miejscem ich podłączenia i generalnie jedno wielkie NIC. Jedne co działało, to kiedy podłączyłem na krótko ładowarkę z telefonem bezpośrednio do aku, ale położyłem to wszystko obok akumulatora, czyli poza kabiną. Wtedy wszystko śmigało jak trza. Co się okazało - przetworniki stosowane w ładowarkach do telefonów i navi są tak kiepskiej jakości, że strasznie sieją wokół siebie. Próbowałem znaleźć inną ładowarkę, ale wszystko co brałem w ręce zachowywało się identycznie. W akcie desperacji sprawdziłem sobie oryginalną ładowarkę samochodową HTC i, ku mojemu zdziwieniu, ta SIAŁA TAK SAMO jak tamte ! Już zrezygnowany wpadłem na jeszcze jeden pomysł, mianowicie żeby skontaktować się z kumplem, który ma nawigację NOKIA 500. Z tego co pamiętałem, to tam w komplecie była taka fest ładowarka. I tutaj uwaga: to JEDYNA ŁADOWARKA, która nie wprowadza AŻ TAKICH zakłóceń ! Tzn. zakłócenia się pojawiają, ale są raczej sporadycznie więc generalnie da się z tego korzystać. Problem był tylko jeden: skąd teraz wytrzasnąć dokładnie taką ładowarkę :oj Niestety Allegro - nic, internet - generalnie podobnie, więc pozostało mi obdzwonienie serwisów Nokii. Oczywiście zacząłem od miejsca, w którym mieszkam. Niestety, serwis w Gdańsku stwierdził, że nie ma tych ładowarek i nawet nie są za bardzo w stanie ich ściągnąć. W akcie desperacji zadzwoniłem więc do głównego serwisu Nokii w Wawie i tam usłyszałem zbawienne: TAK, MAMY TĄ ŁADOWARKĘ ! Niestety jej cena była odpowiednia do marki, bo wynosiła coś ok 100 zł :przykry Kolejnym problemem okazał się transport bo oczywiście ten serwis nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, więc nie mogą mi jej wysłać ani pocztą, ani kurierem. Na szczęście z pomocą przyszła mi znajoma z Wawy, który na miejscu zakupiła mi ładowarę i nadała mi ją przesyłką kurierską w pociągu. W efekcie, tego samego dnia wieczorem miałem ją u siebie. Niestety musiałem za całą imprezę trochę zabulić, ale przyznam, że opłacało się, bo na prawdę z tą ładowarką nie mam żadnych problemów i mogę jednocześnie używać Navi i CB.
Upss... a się rozpisałem... :smak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Q
klubowicze
klubowicze
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Q » 28 lut 2011, 9:33

Wszystko zależy jak jest rozwiązany zasilacz nawigacji / komórki- jeśli mają transformator pulsacyjny to niestety sieją zakłócenia (jest to najtańsze rozwiązanie), lepiej gdy mają stabilizator napięcia - tylko że producenci tną koszty..
Można te zakłócenia częściowo zniwelować modyfikując przewód zasilający CB i wpinając w niego układ z kilkoma kondensatorami (dobre CB powinno mieć już takie coś w sobie).
Można także zainwestować w lepszy zasilacz do Navi/ telefonu - jeśli ktoś ma troszkę zacięcia elektronicznego to może zrobić "porządny" zasilacz oparty o stabilizator i kilka kondensatorów sam - z pewnością będzie "siał" mniej niż zasilacz za 5zł z marketu a wyjdzie taniej niż "firmowy".
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafcio
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 3378
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 28 lut 2011, 10:18

Q, Ojciec też ma NOKIE 500 i masz rację nie robi zakłóceń
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6053
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 28 lut 2011, 10:41

mwas, nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem nie było by dołożenie tej stówy do lepszego CB.
Myślę że w ten sposób również zapomniałbyś o zakłóceniach.
Ja nie zanotowałem u siebie żadnych zakłóceń, ani od navi, ani od telefonu, nawet pomimo tego że navi-pożyczak to jakiś marny "no name"

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5104
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 151151
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 lut 2011, 11:27

Tomek, zgodzę się z Tobą w 100%, jest tylko jedno małe ale: jak kupowałem CB, było to jakiś czas temu, to nie miałem zielonego pojęcia, że mogą być takie problemy. Mało tego, nie jestem zbyt wymagający co do CB, bo używam go w zasadzie sporadycznie - jak trzeba gdzieś dalej pojechać. Nie szukałem więc niczego z tzw. "wyższej półki". Radyjko miało być w miarę nieduże, żebym mógł je łatwo ukryć, funkcjonalne i w miarę możliwości - niezawodne. W tej chwili, gdybym kupował radyjko, to na pewno zwrócił bym uwagę na taki mały szczegół jak zakłócenia generowane przez inne odbiorniki prądu, ale przecież nie wywalę teraz kolejnych 500 zł na nowe radio skoro udało mi się dobrać optymalną i jakościowo całkiem niezłą ładowarkę za dużo mniejszą kasę, pomimo że sama ładowarka najtańsza nie była.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ENDRIU
klubowicze
klubowicze
Posty: 310
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ENDRIU » 28 lut 2011, 11:40

Coval dokładnie taką samą sytuację miałem przy pierwszym zasilaczu a na dodatek grzał się nieziemsko,wszystko do czasu aż wywaliło bezpiecznik i że tak powiem zszedł z tego świata ten zasilacz.Kupiłem nowy i tu miłe zaskoczenie w radiu i w CD cisza,niestety CB brzęczy.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6053
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 28 lut 2011, 13:18

mwas pisze:ale przecież nie wywalę teraz kolejnych 500 zł na nowe radio
500 to gruba przesada
małe, niedrogie, i odporne na zakłócenia klik

Chodziło mi o to, że jakbyś miał możliwość sprzedania gdzieś swojego CB, to to by było świetną alternatywą.

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5104
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 151151
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 lut 2011, 13:46

Hmm... no w sumie warto się nad tym zastanowić. Powiem szczerze, że ta firma mi się wcześniej nie przewinęła... muszę poczytać o tym radyjku. Dzięki Tomek za namiar :)
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
flodzik
klubowicze
klubowicze
Posty: 50
Rejestracja: 30 mar 2012, 9:55
Przebieg: 55500
Silnik: 1,4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Orzesze
Otrzymał Piw: razy

Post autor: flodzik » 30 maja 2012, 19:45

Brawo Q :brawo
Ale ja jak mi się wydaje mam troszkę praktyczniejsze rozwiązanie;
- Mianowicie co potrzebne:
2 x zakuwka na kabel z końcem na śrubkę 6-8 mm
2 x albo 1 gniazdo bezpiecznikowe na 15A
2 x po 8m kabel 2,5 kwadrat w dwóch kolorach
- ja mam 2 x gniazdo 12v podwójne i 1 x gniazdo 12v pojedyncze
1 x wyłącznik
- trochę koszulek termicznych
- i konektory damskie i męskie, aby w razie potrzeby można było odłączyć gniazda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość