Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki

Bez pomocy warsztatu
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki

Post autor: Q »

Ponieważ lubię mieć GPS po lewej stronie, a serpentynka z kabla na zegarach słabo wygląda no i zasilacz zajmuje miejsce w gnieździe zapalniczki z którego lubi się wysuwać. Postanowiłem podpiąć się pod gniazdo zapalniczki od spodu i podciągnąć zasilanie w okolice bezpieczników pod kierownicą.

Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:

1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.

Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)

Może się komuś przyda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

powiem Ci że fajnie sobie to obmyślałeś, zero kabli na wierzchu, w sumie bez inwazyjnie bo się tylko podpoiłeś, moim zdaniem co za różnica czy podłączymy wtyczkę do gniazda zapalniczki czy pod spodem kabelkami do kostek a rezultat masz taki że zero kabli i gniazdo zapalniczki wolne.Tylko na Twoim miejscu kupił bym rozgałęźnik podłączyłbym go w ten sposób przewodami a rozgałęźnik schował za ta klapką i w każdej chwili mógłbyś podłączyć sobie CB czy coś innego
Sympatyk forum :-)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Kostki mają po 3 wyjścia więc pod kierownicą nadal mogę rozgałęźnik (z uciętą wtyczką) włączyć bo mam po jednym wyjściu wolnym na każdej kostce :)
W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla
Walające się kabelki to to co mnie najbardziej irytuje, dlatego bardzo podoba mi się Twój pomysł.
Q pisze:a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB
Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
Najlepszym wyjściem dla CB jest podłączenie bezpośrednio do akumulatora.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze:Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic, pod gniazdo zapalniczki jest taki minus że wtyczka się potrafi wysunąć i żeby tego nie było trzeba by było dopasować wtyczkę Q pomysł fajny
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

pawe1_c pisze:niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic
Różnie to bywa, czasami jest dobrze, czasami są dodatkowe zakłócenia.
Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń :zlośnik ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.
Podstawą dla mnie są połączenia lutowane, oraz dokładne zabezpieczenie kabelków.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Q fajny pomysł podparty dobrym materiałem foto :pivo
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

Dobra robota
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Tomek pisze:Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń :zlośnik ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.
Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora :) i tak były zakłócenia
W lince CB mam podłączone przez serwis pod bezpieczniki i wszystko jest ok. Usługę serwis zrobił gratis
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

rafcio082 sprawdzałeś jak są podłączone przewody,chodzi mi o to jak są podłączone do istniejącej już instalacji lutowane czy jakoś inaczej?.Pytam bo swego czasu jak używałem niuńka/Uno/to też dałem auto do ASO w celu podłączenia radia,niestety nie było w mojej wersji instalacji fabrycznej natomiast przy odbiorze nie przyszło mi nawet do głowy aby sprawdzić podłączenie,zapłaciłem i wyjazd,fakt faktem że radio grało ale jak zobaczyłem sposób w jaki podłączono przewody to o pomstę do nieba tylko wołać!!!.Gruby czerwony kabel pod bezpiecznikami przebity i na skrętkę opleciony plusowy od radia,minus do pierwszej lepszej śruby obwinięty ale już nakrętki czy podkładki nie dali do przykręcenia,normalnie żal dupę ściska.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

rafcio082 pisze:Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora :) i tak były zakłócenia
W moim przypadku, oprócz podłączenia do aku, bardzo dużo dało wywalenie magnesu i zamontowanie anteny na stałe w dziurce w dachu.
Pierdy bardzo zmalały, choć nie znikły całkowicie, ale generalnie dało się już przeżyć.
Taki urok MultiJeta :smak
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

ENDRIU, byłem przy tym jak to podłączali i podłączali to tam gdzie jest gniazdo diagnostyczne i wiem że kable lutowali, a dokładnie gdzie to nie wiem bo się na tym nie znam- mówili że pod bezpieczniki :)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

rafcio082, no właśnie ja się dałem zaprosić na darmową kawę do poczekalni a efekt taki jak opisałem wcześniej :red
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

A tak wygląda mój gps z nowym zasilaniem - kawałeczek kabla chowa się koło słupka i już na zegarach nie leży:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Profeska :jazda
ODPOWIEDZ