Teraz jest 29 kwi 2017, o 23:21


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki
PostNapisane: 5 lut 2011, o 18:30 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2010, o 21:21
Posty: 647
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Ponieważ lubię mieć GPS po lewej stronie, a serpentynka z kabla na zegarach słabo wygląda no i zasilacz zajmuje miejsce w gnieździe zapalniczki z którego lubi się wysuwać. Postanowiłem podpiąć się pod gniazdo zapalniczki od spodu i podciągnąć zasilanie w okolice bezpieczników pod kierownicą.

Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:

1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.

Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)

Może się komuś przyda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v 77KM   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lut 2011, o 23:14 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
powiem Ci że fajnie sobie to obmyślałeś, zero kabli na wierzchu, w sumie bez inwazyjnie bo się tylko podpoiłeś, moim zdaniem co za różnica czy podłączymy wtyczkę do gniazda zapalniczki czy pod spodem kabelkami do kostek a rezultat masz taki że zero kabli i gniazdo zapalniczki wolne.Tylko na Twoim miejscu kupił bym rozgałęźnik podłączyłbym go w ten sposób przewodami a rozgałęźnik schował za ta klapką i w każdej chwili mógłbyś podłączyć sobie CB czy coś innego

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2011, o 11:41 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2010, o 21:21
Posty: 647
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Kostki mają po 3 wyjścia więc pod kierownicą nadal mogę rozgałęźnik (z uciętą wtyczką) włączyć bo mam po jednym wyjściu wolnym na każdej kostce :)
W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu :)

_________________
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v 77KM   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2011, o 12:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
Cytuj:
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla


Walające się kabelki to to co mnie najbardziej irytuje, dlatego bardzo podoba mi się Twój pomysł.

Q napisał(a):
a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB


Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
Najlepszym wyjściem dla CB jest podłączenie bezpośrednio do akumulatora.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2011, o 12:22 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Tomek napisał(a):
Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic, pod gniazdo zapalniczki jest taki minus że wtyczka się potrafi wysunąć i żeby tego nie było trzeba by było dopasować wtyczkę Q pomysł fajny

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2011, o 12:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
pawe1_c napisał(a):
niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic


Różnie to bywa, czasami jest dobrze, czasami są dodatkowe zakłócenia.
Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń :zlośnik ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.
Podstawą dla mnie są połączenia lutowane, oraz dokładne zabezpieczenie kabelków.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2011, o 12:36 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3348
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 139 razy
Otrzymał Piw: 109 razy
Q fajny pomysł podparty dobrym materiałem foto :pivo

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2011, o 09:56 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
Dobra robota

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2011, o 12:05 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3358
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 183 razy
Otrzymał Piw: 119 razy
Tomek napisał(a):
Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń :zlośnik ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.

Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora :) i tak były zakłócenia
W lince CB mam podłączone przez serwis pod bezpieczniki i wszystko jest ok. Usługę serwis zrobił gratis

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2011, o 13:01 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 11:51
Posty: 310
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
rafcio082 sprawdzałeś jak są podłączone przewody,chodzi mi o to jak są podłączone do istniejącej już instalacji lutowane czy jakoś inaczej?.Pytam bo swego czasu jak używałem niuńka/Uno/to też dałem auto do ASO w celu podłączenia radia,niestety nie było w mojej wersji instalacji fabrycznej natomiast przy odbiorze nie przyszło mi nawet do głowy aby sprawdzić podłączenie,zapłaciłem i wyjazd,fakt faktem że radio grało ale jak zobaczyłem sposób w jaki podłączono przewody to o pomstę do nieba tylko wołać!!!.Gruby czerwony kabel pod bezpiecznikami przebity i na skrętkę opleciony plusowy od radia,minus do pierwszej lepszej śruby obwinięty ale już nakrętki czy podkładki nie dali do przykręcenia,normalnie żal dupę ściska.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2011, o 14:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
rafcio082 napisał(a):
Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora :) i tak były zakłócenia


W moim przypadku, oprócz podłączenia do aku, bardzo dużo dało wywalenie magnesu i zamontowanie anteny na stałe w dziurce w dachu.
Pierdy bardzo zmalały, choć nie znikły całkowicie, ale generalnie dało się już przeżyć.
Taki urok MultiJeta :smak


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2011, o 15:14 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 13:07
Posty: 3358
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo : 183 razy
Otrzymał Piw: 119 razy
ENDRIU, byłem przy tym jak to podłączali i podłączali to tam gdzie jest gniazdo diagnostyczne i wiem że kable lutowali, a dokładnie gdzie to nie wiem bo się na tym nie znam- mówili że pod bezpieczniki :)

_________________
Obrazek Anonymous Pozdrowienia dla Ciebie !


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   73000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2011, o 01:05 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 11:51
Posty: 310
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
rafcio082, no właśnie ja się dałem zaprosić na darmową kawę do poczekalni a efekt taki jak opisałem wcześniej :red


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2011, o 21:23 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2010, o 21:21
Posty: 647
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
A tak wygląda mój gps z nowym zasilaniem - kawałeczek kabla chowa się koło słupka i już na zegarach nie leży:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v 77KM   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2011, o 21:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Profeska :jazda


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]