Ceramizer

Bez pomocy warsztatu
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1667
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: duskap » 01 cze 2018, 9:45

RUDy402 pisze:
30 maja 2018, 15:44
W Lince którą kupiłem zalana była Selenią, zmieniłam olej na Motul 8100 X-Clean C3 i dalej pobierał olej, lecz wydaje mi się że ten olej oczyścił trochę silnik gdyż po zmianie na ten olej bagnet był czystszy i musiałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów.
To właśnie źle. Olej jak ciemnieje to zbiera zanieczyszczenia. Jak jest czysty to znaczy, że słabo wychwytuje zanieczyszczenia.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6555
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 01 cze 2018, 11:33

...albo degraduje się od temperatury. Żeby mieć pewność który olej lepiej czyści i smaruje, trzeba by co wymianę rozbierać silnik żeby dokonać oględzin i pomiarów.

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 907
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: Fiacik » 01 cze 2018, 11:50

EGON pisze:
31 maja 2018, 22:22
Zadziałała zmiana lepkości z 5w40 na 5w50 czyli po nagrzaniu silnika olej jest bardziej lepki. Ja polecam oleje Wolver cena 5w50 4l - 69zl i ma lepsze parametry niż valvoline. Olejów 5w50 i 10w60 nie powinno się używać do cywilnej jazdy, są dobre do sportu.Gdy silnik bierze olej wtedy jednak doskonale się sprawdzają bo go doszczelniaja.
EGON - jeżeli dobrze odczytałem co napisałeś to polecasz olej 5W50 , którego nie powinno się stosować do cywilnej jazdy :pomysli

A , że zadziałała zmiana lepkości to z pewnością tak i tu nie mam żadnej wątpliwości , ale tu trzeba być ostrożnym bo można
przeholować i mogą być trudności ze smarowaniem w początkowej fazie rozruchu silnika . Gęstszy olej powinno się stosować
tylko i wyłącznie w przypadku wyraźnych objawów zużycia silnika . Chodzi mi tu o parametr zwany w literaturze indeksem wiskozowym ,,viskozyindex" , a w prostych słowach trzymaniem równych zadanych parametrów smarowania w określonym przedziale temperatury.
Olej 5W50 na pewno ma te parametry lepsze od 5W30 ale czy tylko o to chodzi ? Nie bo oleje zawierają wiele dodatków zwanych
inhibitorami w tym : wypłukiwania , utleniania i korozji co wpływa zdecydowanie na parametry tych olejów . Stąd nie powinno się
dowolnie wymieniać olejów na inne niż zalecane przez producenta bo może się okazać , że zamiast poprawić to znacznie pogorszymy
warunki smarowania silnika . W trakcie pracy silnika na dystansie wielu dziesiątek a nawet setek kilometrów z oleju wytrącają się
substancje osadzające się na elementach tego silnika jednocześnie go uszczelniając . I jeżeli ktoś wtedy wpadnie na pomysł by
zastosować olej inny mający przypadkowo zwiększone parametry w kwestii wypłukiwania i wymywania to katastrofa gotowa .
Osady wypłukane , silnik bierze olej i mamy problem , tak samo jeżeli chodzi o płukanie silnika środkami do tego przeznaczonymi,chyba , że ktoś to robi od początku ale to już inna bajka i pytanie czy ma to sens . Na forum jest bardzo wiele opisanych sytuacji typu ,, silnik bierze olej " , ale trzeba znać przyczynę aby podjąć właściwe wnioski bo czasem rzeczywiście jest to efekt zużycia silnika ,ale wiele takich przypadków to głównie kwestia stylu jazdy ( 0 - 1 ) , czy też jeżdżenia prawie i wyłącznie na krótkich dystansach na zimnym silniku i wiele innych . Uważam , że przed wymianą oleju na inny czasami tylko odpowiadający opisem w postaci dużych liter na opakowaniu np. 5W40 powinniśmy się dobrze zastanowić i poczytać choćby w internecie lub zapytać w serwisie firmowym.
A jeżeli mamy wątpliwości co do stanu technicznego silnika to dobrze jest też chociażby zmierzyć ciśnienie na poszczególnych
tłokach .
W temacie ceramizera nie wypowiadam się bo jedyne co wiem to to , że powinien być stosowany wyłącznie
w przypadkach ,, klinicznych ".
A jak silnik jest eksploatowany prawidłowo i na prawidłowym oleju jeździ to zużycie oleju jakie mam wynosi 0,9 litra na 77.000km
w tym 4 wymiany oleju średnio co ok. 18.000 do 20.000km .Życze wszystkim podobnych wyników .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: EGON » 01 cze 2018, 16:24

Napisałem wyraźnie że 5W50, 10W60 nie powinno się używać do cywilnej jazdy. Te oba oleje mają więcej bazy syntetycznej niż 5W40 i są technicznie lepsze. Nie będzie żadnych problemów z smarowaniem na zimno bo to olej 5W50 (W=Winter czyli w zimie jest taki jak 5W40) Niemniej do naszych silników 5W40 w zupełności wystarczy no chyba że ktoś chce upalać mocno to wtedy zaleca się 5W50. Zapraszam na stronę wolvera tam pod każdym olejem karty charakterystyki można porównać sobie 5W40 z 5W50 czym się różni. http://en.wolverlab.de/
Stosowanie oleju z wyższa cyfra za W z 40 na 50 lub 60 zwiększa ciśnienie oleju.

Dla leniwych:
Wolver 5W40 Ultratec
PROPERTIES UNIT TYPICAL INDICATORS
Specific weight at 15°C kg/m³ 850
Viscosity at -30°C cP 6600
Viscosity at 40°C cSt 78,4
Viscosity at 100°C cSt 13,5
Viscosity index 169
Flash point COC °C 227
Pour point °C -39
TBN mgKOH/g 8,7
Sulphate ashes % 0,98


Wolver 5W50 Rally St

PROPERTIES UNIT TYPICAL INDICATORS
Specific weight at 15°C kg/m³ 853
Viscosity at -30°C cP 4670
Viscosity at 40°C cSt 100,9
Viscosity at 100°C cSt 17,3
Viscosity index 188
Flash point COC °C 223
Pour point °C -39
TBN mgKOH/g 10,5
Sulphate ashes % 1,33

Tak w skrócie Viscosity index - Wskaźnik lepkości. Czym wyższy tym lepszy gatunkowo olej bardziej syntetyczny bardziej trwały na zużycie i obciążenia. TBN - Całkowita liczba zasadowa (TBN, z ang. total base number) – parametr charakteryzujący oleje smarowe i oznaczający ilość dodatków alkalicznych równoważnych wodorotlenkowi potasu, zawartych w 1 g oleju smarowego. Wyrażana jest w mg KOH/g. Oleje smarowe wzbogacane w substancje alkaliczne stosowane są głównie w silnikach spalinowych wysokoprężnych w celu neutralizowania korozyjnie działających kwasów powstających przy spalaniu siarki zawartej w paliwie. Zdolności neutralizacyjne tych olejów smarowych muszą być tym wyższe, im wyższa jest zawartość siarki w paliwie.
W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków. Konsekwencją tego jest spadek całkowitej liczby zasadowej. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, olej należy wymienić.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1135
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: zibi186 » 01 cze 2018, 17:06

Wiem , ze to trochę :eot , ale znalazlem ciekawy atykuł w kwestii powyższej :ok)
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... iegow.html

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 227
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: EGON » 01 cze 2018, 17:36

W sumie to temat o ceramizerze a temat oleju jest nie do wyczerpania :-) .Co do ceramizera jak używałem w kilku autach bez poprawy ani bez pogorszenia ale pracuje w sklepie gdzie sprzedaję ten środek i ponad połowa klientów jest zadowolona, był kiedyś nawet pan z firmy transportowej co ma auta iveco i zauważył spadek zużycia paliwa i zalał do wszystkich bo to dla niego oszczędność. Kilku mechaników też potwierdziło wyrwanie ciśnienia sprężania po zastosowaniu ceramizera.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 766
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Ceramizer

Post autor: skory85 » 02 cze 2018, 23:46

Ceramizer do skrzyni biegów do linijki jak najbardziej. Biegi teraz wchodzą dosłownie po palcu i jestem bardzo zadowolony 😊
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

ODPOWIEDZ