Zagadka brakujących tweeterów

Gra muzyka
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 sty 2011, 10:04

emmer pisze:dzieki. a dioda? wychodzi razem z boczkiem do góry? kabelek jakiś sie nie urwie?
Wychodzi razem z boczkiem, ale można sobie nerwy zniszczyć próbując ją odpiąć. Po zdjęciu tapicerki diodę wypchnij do góry razem z gniazdem, a potem spokojnie odłącz wtyczkę. Wtyczka mi inny kolor niż gniazdo i z boku widać cienki pasek plastiku, który trzeba wepchnąć, żeby wtyczka ładnie wyszła. Trochę po chłopsku to napisałem ale wiadomo o co chodzi.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6381
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 07 sty 2011, 16:47

emmer jeszcze będziesz miał kabelek od głośnika wysokotonowego, który też trzeba odpiąć.
Wtyczka przy głośniczku jest.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 07 sty 2011, 18:08

Tomek, te głośniki są nitowane jak w GP?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 sty 2011, 18:27

Wysokotonowy jest na zatrzaskach, a niskotonowy jest nitowany.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 07 sty 2011, 18:28

Coval pisze:niskotonowy jest nitowany.
no to Fiat nie ułatwił sprawy :/
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 10 sty 2011, 8:30

jay_21 pisze:
Coval pisze:niskotonowy jest nitowany.
no to Fiat nie ułatwił sprawy :/
niech się już zrobi ciepło, to poprawię fabrykę :)

nie będę zakładał nowego tematu. potrzebuję takie zasiski, które pozwalają podłączyć się do kabla prądowego bez rozcinania go. mają taki bolec który przekuwa osłonę i zatrzaskuję sie na kablu. kupowałem to kiedyś na allegro, a dzisiaj za cholere nie mogę znaleźć. z góry dzięki za pomoc.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6381
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 10 sty 2011, 10:37

emmer pisze:potrzebuję takie zasiski, które pozwalają podłączyć się do kabla prądowego bez rozcinania go. mają taki bolec który przekuwa osłonę i zatrzaskuję sie na kablu
Poszukaj pod hasłem "szybkozłączki"
Ale chyba lepiej kupić to normalnie w sklepie.
Jak byś był przy okazji w Radomiu, to wstąp do Firleja na Wałowej i kupisz bez problemu.
Widziałem to też w Media Markt.
Ale powiem Ci że nie polecam tego rozwiązania, bo to naprawdę silna prowizorka, i na dłuższą metę mogą się pojawić kłopoty z kontaktowaniem tego.
O wiele lepszym pomysłem jest już ściągnięcie izolacji z kabla, potem skręcenie z drugim i zalutowanie, a na wszystko termokurczka.

Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 377
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 86000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kk25 » 10 sty 2011, 23:59

Widziałem też takie kleszcze-cudaki, co ściągają izolacje a nie przecinają przewodu. Potem dolutować dodatkowy przewód, kawałek izolacji z tworzywa i na to izolację materiałową samochodową z silnym klejem. Co lutowane, to lutowane.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 11 sty 2011, 7:46

mam te kleszcze. chyba mnie namówiliście na to rozwiązanie :) poza tym tańsze. jedna taka "szybkozłączka" to koszt 25 -30 zł :(
Obrazek

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 11 sty 2011, 17:07

emmer, jak będziesz się dobierał do drzwi to zrób jakąś fajną fotorelację :foto :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel » 12 sty 2011, 0:14

jay_21 pisze:emmer, jak będziesz się dobierał do drzwi to zrób jakąś fajną fotorelację :foto :)
No...i podaj jakie dystanse sa potrzebne i jakie głośniki zastosowałeś. Może dystanse pasują od Grande Punto?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 12 sty 2011, 9:16

czekam na poprawę aury. chciałbym zdążyć z poprawkami przed śląskim zlotem, ale nie wiem czy dasm radę . fotorelacja na pewno będzie.

muszę jakoś podnieść zadowolenia z auta :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: cichy » 12 sty 2011, 10:08

emmer pisze:muszę jakoś podnieść zadowolenia z auta :)
jak bym był na Twoim miejscu, to ciężko by było z tego zadowolenia. Masz rację przynajmniej cieplej Ci się zrobi na duszy :)
Sympatyk forum :-)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6381
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 12 sty 2011, 14:26

emmer, jeżeli myślisz o zmianie fabrycznych głośników, to pochwal się jakie masz pomysły na nowe.
Jakiej firmy? Jaki model? Czy myślisz o wygłuszaniu drzwi? Czy głośniki będą pod wzmacniaczem, czy pod samym radiem?

Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel » 12 sty 2011, 23:42

Pewnie tym postem poruszę serca wszystkich audiofili i znowu zacznie się temat "jakości audio" w Linei, (zapewne pamiętacie jaką awanturą skończył się ostatni wątek z tym związany)
ale pare dni temu byłem w profesjonalnej firmie montującej audio i inne wynalazki w samochodach. Aby przygotować odpowiednio grunt, najpierw umówiłem sie na spotkanie wykorzystując służbowy pojazd (Tomek zapewne wie o co chodzi i jak to ułatwia rozmowę :) ), przedstawiłem miłemu Panu, że chce podjechać i sprawdzić jak "dobre" jest fabryczne audio i co można wymienić i nie pójść przy okazji z torbami.
Na miejscu Pan włączył jakąś płytę testową i mało mi głośników nie wypruło z drzwi, przez chwilę pomyślałem czy aby dobrze zrobiłem i zaraz głośniki pójdą z dymem, ale zaraz potem znacznie wyciszył radio i zamienił się w "ucho". Słuchał i słuchał z przodu, z tyłu. Po 10 min. zakończył, a ja czekałem na miażdżącą krytykę. Sprawa wygląda tak, że najsłabszym ogniwem są tylne głośniki, bo 13cm i grają słabo (staram się tłumaczyć na Polski, język którego fachowiec używał :ink ), natomiast cała reszta "daje rade". Teraz chcę wyjaśnić o co chodzi z tym "daje radę". W skrócie wygląda to tak, że żeby poprawić jakość dźwięku trzeba by zainwestować troszkę więcej kaski. Głośniki przednie i tylne dobrych firm (polecano mi Hertza i Helixa), tylne najlepiej przerobić na 16cm :! , kable do wymiany no i do tego bufer, a jak bufer to i wzmacniacz. Wychodzi sporo za sprzęt i tak samo robocizna, wniosek - gra w miarę dobrze i trzeba zainwestować sporo grosza, żeby grało znacznie lepiej. Wymian na jakieś Boschmanny , Pierdzingi czy tanie Magnaty itp. nie ma sensu.
No...a teraz czekam na gromy z jasnego nieba na moją skromną osobę i moje wypociny :zlośnik

ODPOWIEDZ