podmiana radia

Gra muzyka
Pioto10
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2015, 16:37
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

podmiana radia

Post autor: Pioto10 »

Witam chciał bym podmienić radyjko w fiacie Linea 2007r siedzi tam oryginał chciał bym wsadzić inne na pendriva czy ktoś podpowie czy jest to wykonalne i czy trudna taka podmiana ? muszę mieć jakieś inne końci okablowania itp ?

z gór dzieki wielkie za pomoc !
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: mwas »

Podmiana nie jest trudna a raczej jej trudność zależy od tego, jakie radio chciałbyś docelowo tam włożyć. Temat wałkowany na forum co jakiś czas...
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: podmiana radia

Post autor: Tomek »

Można to wykonać bez problemu, nie potrzeba żadnych dodatkowych przejściówek, jedyne co trzeba zrobić to zmostkować przewód stały +12V, z przewodem +12V podtrzymania napięcia.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: podmiana radia

Post autor: emmer »

Wyjmujesz stare - wkladasz nowe. Tak jak mwas napisał w zależności od radia moga byc dwa problemy: kostka albo i nie :) tutaj jezeli wtsrapi problem bez problemu są przejściówki, sterowanie z kierownicy: jezeli takowe posiadasz to albo olewasz albo dokupujesz ustrojstwo ktore to naprawi. W dziale audio jest to szerzej opisane
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: podmiana radia

Post autor: zibi186 »

Albo wybierasz alternatywę jak np. ja :) i kupujesz na allegro odbiornik bloototh z wejściami na kartę micro SD lub USB plus urządzenie glosnomowiace i wykorzystujesz wejście aux w oryginalnym odbiorniku :) Wybieraj :)
Pozdrawiam :)
Pioto10
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2015, 16:37
Przebieg: 104000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: Pioto10 »

zibi186 pisze:Albo wybierasz alternatywę jak np. ja :) i kupujesz na allegro odbiornik bloototh z wejściami na kartę micro SD lub USB plus urządzenie glosnomowiace i wykorzystujesz wejście aux w oryginalnym odbiorniku :) Wybieraj :)
Pozdrawiam :)
mógł byś bardziej zobrazować to co musiał bym kupić ? np jak byś podał linki z allegro .. ;)


po wyjęciu radia kostki z tego co chce wsadzić mi pasują bez problemu jedne wchodzą w drugie ale później jest 0 reakcji ..
radio KENWOOD KMM-257
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: mwas »

Pioto10, czytaj to, co Tomek napisał wyżej - jeśli masz oryginalne radio, które jest zasilane tylko jednym przewodem +12 V oraz sterowane dodatkowo szyną CAN, aby podłączyć radio niefabryczne, musisz uzupełnić we wtyczce jedno połączenie, które będzie zasilaniem +12 V dla niefabrycznego radia, dopiero wtedy inne radio Ci się załączy. Obstawiam, że przy aktualnym podłączeniu, +12 V będące w oryginalnej wtyczce jest podawane na podtrzymanie pamięci w radiu, które podłączasz. Wystarczy zrobić mostek, czyli wykonać połączenie tego +12 V z pinem, które odpowiada zasilaniu Kenwood'a.
A co do innych rozwiązań i możliwości podłączenia źródła MP3 do fabrycznego radia, to polecam Ci dokładne przestudiowanie działu AUDIO, bo jest kilka tematów na ten temat i są tam opisane chyba wszystkie możliwe opcje, które moim zdaniem warto rozważyć. Bierz pod uwagę, że do niefabrycznego radia będziesz potrzebował jeszcze ramki do konsoli środkowej oraz jeśli będziesz chciał utrzymać funkcjonalność sterowania radiem z kierownicy, to musisz dołożyć do tego wszystkiego dodatkowy moduł, który do najtańszych też nie należy :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: podmiana radia

Post autor: zibi186 »

http://allegro.pl/adapter-audio-odbiorn ... 52222.html - tu masz alternatywę o której pisałem wcześniej . Jest tego więcej i w różnych cenach i opcjach. Ale jak ktoś nadmienil w dziale audio masz chyba wszystkie możliwości rozbudowy swojego nagłośnienia w lince. Tylko czytać i wybierać :) Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 132
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: temp »

Chciałbym się podpiąć do tematu - finalizowałem dziś zakup Linei i miałem plan, aby w miejsce fabrycznego radia włożyć Pioneera z poprzedniego auta, z Bluetoothem i USB. Ze względu na mikrofon na przewodzie poprosiłem serwis ASO o tę zmianę (od nich kupiłem Fiata).
Dodałem, że tę plastikową zaślepkę zamówię sam, i że mają zamontować radio do istniejącej "infrastruktury", bez patrzenia na dziurę wkoło odbiornika. Gdy przyjechałem po odbiór okazało się, że radio jest włożone "luzem", a miejscowy elektronik twierdził, że pod takie radio trzeba zamawiać jakieś specjalne mocowanie.
Z auta oprócz oryginalnego Blaupunkta wymontowana została także ta metalowa ramka z półokrągłym zakończeniem - wspomniany fachowiec twierdził, że da się tam wcisnąć mojego Pioneera, ale po pierwsze już go potem może się nie dać wyciągnąć, a po drugie nie wie, czy to w ogóle do tej plastikowej zaślepki będzie pasować (niestety ona wciąż "idzie" Pocztą).
Dopiero pod domem wpadłem na genialny pomysł, aby włożyć moje radio w tę wymontowaną metalową ramkę i wchodzi bez problemu, aczkolwiek w ogóle się nie "zatrzaskuje" czy coś w ten deseń jak przy fabrycznej ramce - po porostu się wsuwa. I teraz pytanie: czy ten metalowy element powinien jednak zostać w aucie, i Pioneer ma tak po prostu sobie w nim być? I czy przy takim montażu to wszystko będzie pasować do owej plastikowej zaślepki (http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html)? :oj
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: podmiana radia

Post autor: Tomek »

Niestety tej metalowej kieszeni trzymającej oryginalne radio musisz się pozbyć, bo otwory plastikowej ramki i metalowej kieszeni nie "schodzą się". Ale dodam że plastikowa ramka która idzie do Ciebie pocztą na prawdę solidnie się trzyma w aucie. W nią trzeba zamontować jakąś półkieszeń od radia 1 DIN, i dobrze też by było jakby radio które chcesz założyć miało z tyłu tego bolca ustalającego, który potem wchodzi pięknie w taki otworek w metalowym wzmocnieniu i pięknie podtrzymuje radyjko od tyłu.
Zresztą jak nie ma bolczyka to można go sobie przełożyć od oryginalnego radia.

Z tym że pamiętaj, że bez dodatkowego interfejsu należy zapomnieć o sterowaniu z kierownicy.
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 132
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: temp »

Aaa, no to teraz dopiero jarzę o co chodzi! :brawo I mówisz, że ten plastik utrzyma mi ramkę z radiem...? Kurczę, szkoda, że zostawiłem to wszystko w aucie, nie chce mi się już po nocy schodzić, a nie pamiętam, czy mam w Pioneerze ten bolec. Aczkolwiek jeśli oryginalna metalowa ramka ma miejsce na radio gdzie indziej niż ta plastikowa, to jakim cudem ten bolec wejdzie w otwór?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: podmiana radia

Post autor: Tomek »

temp pisze: Aczkolwiek jeśli oryginalna metalowa ramka ma miejsce na radio gdzie indziej niż ta plastikowa, to jakim cudem ten bolec wejdzie w otwór?
Wejdzie, wejdzie.. bo różnica w ramkach jest niewielka, lecz mimo wszystko zastosowanie ich razem wyklucza się.
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 132
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: temp »

No dobra, wielkie dzięki, spróbuję :zlośnik
A może i w tym wątku ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: viewtopic.php?f=13&t=2827&p=105864#p105864
Będę wniebowzięty! :banan

-- 20 lis 2016, o 21:29 --

Nie wiem, czy po moim ponownym wpisie i ich połączeniu dostaniecie o tym powiadomienie, ale mam nadzieję, że tak :ink
Próbowałem dziś zmontować wszystko do kupy, no i niestety okazało się, że ramka, którą otrzymałem (kupiona na tej aukcji: http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html) zgodnie z opisem miała być do Grande Punto i Linei, ale jak możecie zobaczyć na zdjęciach - ma taki jakby kołek ustalający na górnej krawędzi, do której ja w tym otworze po oryginalnym radiu nie mam zagłębienia, do tego z boku są jakieś zatrzaski, które nie mają się za co zatrzasnąć, bo tam jest po prostu goła ściana.
Kilku z Was tu pisało, że udało Wam się zamontować nieoryginalne radia - skąd dokładnie braliście te ramki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: podmiana radia

Post autor: Tomek »

O kurcze...
Szczerze powiem że nie pamiętam już czy miałem te wihajstry u siebie... ale jedyne co pamiętam to to że z wetknięciem tej ramki zeszło mi z półtorej godziny, bo nie chciałem żadnej krzywdy konsoli zrobić. Musiałem użyć też bardzo dużo siły żeby ramka weszła na jej docelowe miejsce.
Wydaje mi się, podkreślam wydaje, że ani górny dyngs, ani boczne, nie muszą nigdzie wchodzić, tylko bardziej służą do ustalenia optymalnej pozycji ramki. Za samo jej trzymanie odpowiadają zaczepy na jej górze i dole.
Powalcz jeszcze i nie bój się użyć siły.

P.S. Faktycznie tak jest że jak dopiszesz coś do swojego ostatniego posta, to nie jest on widoczny dla reszty userów jako nieprzeczytany.
Awatar użytkownika
temp
klubowicz
klubowicz
Posty: 132
Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: podmiana radia

Post autor: temp »

No ale o ile te boczne zatrzaski faktycznie być może nie muszą nigdzie "wskakiwać", o tyle ten górny kołek z pierwszego zdjęcia najzwyczajniej w świecie nie pozwala na dociśnięcie tej ramki do górnej krawędzi deski - no bo jak?
Po drugie - oczywiście powyższe wnioski wyciągnąłem już po fakcie, gdy wcześniej siłując się z tą ramką połamałem obydwa górne zatrzaski... :zdiwiony
A pamiętasz może, czy zaczynałeś od zahaczenia góry i kończyłeś na wciskaniu dołu, czy odwrotnie? Bo te górne zaczepy to mi pękły w dwie minuty, a próbowałem właśnie odwrotnie, czyli włożyłem dół i próbowałem zatrzasnąć górę. Pytam, bo chyba zamówię drugą ramkę i odpiłuję to, co nie pozwala na jej włożenie, ale nie chciałbym jej znowu połamać :smutny
No i może pamiętasz też, gdzie kupiłeś tę ramkę? W ASO? Jeśli przez Allegro, to może dojdziesz, u którego sprzedawcy?
ODPOWIEDZ