podmiana radia
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 gru 2015, 16:37
- Przebieg: 104000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
podmiana radia
Witam chciał bym podmienić radyjko w fiacie Linea 2007r siedzi tam oryginał chciał bym wsadzić inne na pendriva czy ktoś podpowie czy jest to wykonalne i czy trudna taka podmiana ? muszę mieć jakieś inne końci okablowania itp ?
z gór dzieki wielkie za pomoc !
z gór dzieki wielkie za pomoc !
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
Podmiana nie jest trudna a raczej jej trudność zależy od tego, jakie radio chciałbyś docelowo tam włożyć. Temat wałkowany na forum co jakiś czas...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: podmiana radia
Można to wykonać bez problemu, nie potrzeba żadnych dodatkowych przejściówek, jedyne co trzeba zrobić to zmostkować przewód stały +12V, z przewodem +12V podtrzymania napięcia.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: podmiana radia
Wyjmujesz stare - wkladasz nowe. Tak jak mwas napisał w zależności od radia moga byc dwa problemy: kostka albo i nie tutaj jezeli wtsrapi problem bez problemu są przejściówki, sterowanie z kierownicy: jezeli takowe posiadasz to albo olewasz albo dokupujesz ustrojstwo ktore to naprawi. W dziale audio jest to szerzej opisane
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: podmiana radia
Albo wybierasz alternatywę jak np. ja i kupujesz na allegro odbiornik bloototh z wejściami na kartę micro SD lub USB plus urządzenie glosnomowiace i wykorzystujesz wejście aux w oryginalnym odbiorniku Wybieraj
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 gru 2015, 16:37
- Przebieg: 104000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: podmiana radia
mógł byś bardziej zobrazować to co musiał bym kupić ? np jak byś podał linki z allegro .. ;)zibi186 pisze:Albo wybierasz alternatywę jak np. ja i kupujesz na allegro odbiornik bloototh z wejściami na kartę micro SD lub USB plus urządzenie glosnomowiace i wykorzystujesz wejście aux w oryginalnym odbiorniku Wybieraj
Pozdrawiam
po wyjęciu radia kostki z tego co chce wsadzić mi pasują bez problemu jedne wchodzą w drugie ale później jest 0 reakcji ..
radio KENWOOD KMM-257
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
Pioto10, czytaj to, co Tomek napisał wyżej - jeśli masz oryginalne radio, które jest zasilane tylko jednym przewodem +12 V oraz sterowane dodatkowo szyną CAN, aby podłączyć radio niefabryczne, musisz uzupełnić we wtyczce jedno połączenie, które będzie zasilaniem +12 V dla niefabrycznego radia, dopiero wtedy inne radio Ci się załączy. Obstawiam, że przy aktualnym podłączeniu, +12 V będące w oryginalnej wtyczce jest podawane na podtrzymanie pamięci w radiu, które podłączasz. Wystarczy zrobić mostek, czyli wykonać połączenie tego +12 V z pinem, które odpowiada zasilaniu Kenwood'a.
A co do innych rozwiązań i możliwości podłączenia źródła MP3 do fabrycznego radia, to polecam Ci dokładne przestudiowanie działu AUDIO, bo jest kilka tematów na ten temat i są tam opisane chyba wszystkie możliwe opcje, które moim zdaniem warto rozważyć. Bierz pod uwagę, że do niefabrycznego radia będziesz potrzebował jeszcze ramki do konsoli środkowej oraz jeśli będziesz chciał utrzymać funkcjonalność sterowania radiem z kierownicy, to musisz dołożyć do tego wszystkiego dodatkowy moduł, który do najtańszych też nie należy
A co do innych rozwiązań i możliwości podłączenia źródła MP3 do fabrycznego radia, to polecam Ci dokładne przestudiowanie działu AUDIO, bo jest kilka tematów na ten temat i są tam opisane chyba wszystkie możliwe opcje, które moim zdaniem warto rozważyć. Bierz pod uwagę, że do niefabrycznego radia będziesz potrzebował jeszcze ramki do konsoli środkowej oraz jeśli będziesz chciał utrzymać funkcjonalność sterowania radiem z kierownicy, to musisz dołożyć do tego wszystkiego dodatkowy moduł, który do najtańszych też nie należy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: podmiana radia
http://allegro.pl/adapter-audio-odbiorn ... 52222.html - tu masz alternatywę o której pisałem wcześniej . Jest tego więcej i w różnych cenach i opcjach. Ale jak ktoś nadmienil w dziale audio masz chyba wszystkie możliwości rozbudowy swojego nagłośnienia w lince. Tylko czytać i wybierać Pozdrawiam
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
Chciałbym się podpiąć do tematu - finalizowałem dziś zakup Linei i miałem plan, aby w miejsce fabrycznego radia włożyć Pioneera z poprzedniego auta, z Bluetoothem i USB. Ze względu na mikrofon na przewodzie poprosiłem serwis ASO o tę zmianę (od nich kupiłem Fiata).
Dodałem, że tę plastikową zaślepkę zamówię sam, i że mają zamontować radio do istniejącej "infrastruktury", bez patrzenia na dziurę wkoło odbiornika. Gdy przyjechałem po odbiór okazało się, że radio jest włożone "luzem", a miejscowy elektronik twierdził, że pod takie radio trzeba zamawiać jakieś specjalne mocowanie.
Z auta oprócz oryginalnego Blaupunkta wymontowana została także ta metalowa ramka z półokrągłym zakończeniem - wspomniany fachowiec twierdził, że da się tam wcisnąć mojego Pioneera, ale po pierwsze już go potem może się nie dać wyciągnąć, a po drugie nie wie, czy to w ogóle do tej plastikowej zaślepki będzie pasować (niestety ona wciąż "idzie" Pocztą).
Dopiero pod domem wpadłem na genialny pomysł, aby włożyć moje radio w tę wymontowaną metalową ramkę i wchodzi bez problemu, aczkolwiek w ogóle się nie "zatrzaskuje" czy coś w ten deseń jak przy fabrycznej ramce - po porostu się wsuwa. I teraz pytanie: czy ten metalowy element powinien jednak zostać w aucie, i Pioneer ma tak po prostu sobie w nim być? I czy przy takim montażu to wszystko będzie pasować do owej plastikowej zaślepki (http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html)?
Dodałem, że tę plastikową zaślepkę zamówię sam, i że mają zamontować radio do istniejącej "infrastruktury", bez patrzenia na dziurę wkoło odbiornika. Gdy przyjechałem po odbiór okazało się, że radio jest włożone "luzem", a miejscowy elektronik twierdził, że pod takie radio trzeba zamawiać jakieś specjalne mocowanie.
Z auta oprócz oryginalnego Blaupunkta wymontowana została także ta metalowa ramka z półokrągłym zakończeniem - wspomniany fachowiec twierdził, że da się tam wcisnąć mojego Pioneera, ale po pierwsze już go potem może się nie dać wyciągnąć, a po drugie nie wie, czy to w ogóle do tej plastikowej zaślepki będzie pasować (niestety ona wciąż "idzie" Pocztą).
Dopiero pod domem wpadłem na genialny pomysł, aby włożyć moje radio w tę wymontowaną metalową ramkę i wchodzi bez problemu, aczkolwiek w ogóle się nie "zatrzaskuje" czy coś w ten deseń jak przy fabrycznej ramce - po porostu się wsuwa. I teraz pytanie: czy ten metalowy element powinien jednak zostać w aucie, i Pioneer ma tak po prostu sobie w nim być? I czy przy takim montażu to wszystko będzie pasować do owej plastikowej zaślepki (http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html)?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: podmiana radia
Niestety tej metalowej kieszeni trzymającej oryginalne radio musisz się pozbyć, bo otwory plastikowej ramki i metalowej kieszeni nie "schodzą się". Ale dodam że plastikowa ramka która idzie do Ciebie pocztą na prawdę solidnie się trzyma w aucie. W nią trzeba zamontować jakąś półkieszeń od radia 1 DIN, i dobrze też by było jakby radio które chcesz założyć miało z tyłu tego bolca ustalającego, który potem wchodzi pięknie w taki otworek w metalowym wzmocnieniu i pięknie podtrzymuje radyjko od tyłu.
Zresztą jak nie ma bolczyka to można go sobie przełożyć od oryginalnego radia.
Z tym że pamiętaj, że bez dodatkowego interfejsu należy zapomnieć o sterowaniu z kierownicy.
Zresztą jak nie ma bolczyka to można go sobie przełożyć od oryginalnego radia.
Z tym że pamiętaj, że bez dodatkowego interfejsu należy zapomnieć o sterowaniu z kierownicy.
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
Aaa, no to teraz dopiero jarzę o co chodzi! I mówisz, że ten plastik utrzyma mi ramkę z radiem...? Kurczę, szkoda, że zostawiłem to wszystko w aucie, nie chce mi się już po nocy schodzić, a nie pamiętam, czy mam w Pioneerze ten bolec. Aczkolwiek jeśli oryginalna metalowa ramka ma miejsce na radio gdzie indziej niż ta plastikowa, to jakim cudem ten bolec wejdzie w otwór?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: podmiana radia
Wejdzie, wejdzie.. bo różnica w ramkach jest niewielka, lecz mimo wszystko zastosowanie ich razem wyklucza się.temp pisze: Aczkolwiek jeśli oryginalna metalowa ramka ma miejsce na radio gdzie indziej niż ta plastikowa, to jakim cudem ten bolec wejdzie w otwór?
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
No dobra, wielkie dzięki, spróbuję
A może i w tym wątku ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: viewtopic.php?f=13&t=2827&p=105864#p105864
Będę wniebowzięty!
-- 20 lis 2016, o 21:29 --
Nie wiem, czy po moim ponownym wpisie i ich połączeniu dostaniecie o tym powiadomienie, ale mam nadzieję, że tak
Próbowałem dziś zmontować wszystko do kupy, no i niestety okazało się, że ramka, którą otrzymałem (kupiona na tej aukcji: http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html) zgodnie z opisem miała być do Grande Punto i Linei, ale jak możecie zobaczyć na zdjęciach - ma taki jakby kołek ustalający na górnej krawędzi, do której ja w tym otworze po oryginalnym radiu nie mam zagłębienia, do tego z boku są jakieś zatrzaski, które nie mają się za co zatrzasnąć, bo tam jest po prostu goła ściana.
Kilku z Was tu pisało, że udało Wam się zamontować nieoryginalne radia - skąd dokładnie braliście te ramki?
A może i w tym wątku ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: viewtopic.php?f=13&t=2827&p=105864#p105864
Będę wniebowzięty!
-- 20 lis 2016, o 21:29 --
Nie wiem, czy po moim ponownym wpisie i ich połączeniu dostaniecie o tym powiadomienie, ale mam nadzieję, że tak
Próbowałem dziś zmontować wszystko do kupy, no i niestety okazało się, że ramka, którą otrzymałem (kupiona na tej aukcji: http://allegro.pl/ramka-radiowa-fiat-gr ... 00434.html) zgodnie z opisem miała być do Grande Punto i Linei, ale jak możecie zobaczyć na zdjęciach - ma taki jakby kołek ustalający na górnej krawędzi, do której ja w tym otworze po oryginalnym radiu nie mam zagłębienia, do tego z boku są jakieś zatrzaski, które nie mają się za co zatrzasnąć, bo tam jest po prostu goła ściana.
Kilku z Was tu pisało, że udało Wam się zamontować nieoryginalne radia - skąd dokładnie braliście te ramki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: podmiana radia
O kurcze...
Szczerze powiem że nie pamiętam już czy miałem te wihajstry u siebie... ale jedyne co pamiętam to to że z wetknięciem tej ramki zeszło mi z półtorej godziny, bo nie chciałem żadnej krzywdy konsoli zrobić. Musiałem użyć też bardzo dużo siły żeby ramka weszła na jej docelowe miejsce.
Wydaje mi się, podkreślam wydaje, że ani górny dyngs, ani boczne, nie muszą nigdzie wchodzić, tylko bardziej służą do ustalenia optymalnej pozycji ramki. Za samo jej trzymanie odpowiadają zaczepy na jej górze i dole.
Powalcz jeszcze i nie bój się użyć siły.
P.S. Faktycznie tak jest że jak dopiszesz coś do swojego ostatniego posta, to nie jest on widoczny dla reszty userów jako nieprzeczytany.
Szczerze powiem że nie pamiętam już czy miałem te wihajstry u siebie... ale jedyne co pamiętam to to że z wetknięciem tej ramki zeszło mi z półtorej godziny, bo nie chciałem żadnej krzywdy konsoli zrobić. Musiałem użyć też bardzo dużo siły żeby ramka weszła na jej docelowe miejsce.
Wydaje mi się, podkreślam wydaje, że ani górny dyngs, ani boczne, nie muszą nigdzie wchodzić, tylko bardziej służą do ustalenia optymalnej pozycji ramki. Za samo jej trzymanie odpowiadają zaczepy na jej górze i dole.
Powalcz jeszcze i nie bój się użyć siły.
P.S. Faktycznie tak jest że jak dopiszesz coś do swojego ostatniego posta, to nie jest on widoczny dla reszty userów jako nieprzeczytany.
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: podmiana radia
No ale o ile te boczne zatrzaski faktycznie być może nie muszą nigdzie "wskakiwać", o tyle ten górny kołek z pierwszego zdjęcia najzwyczajniej w świecie nie pozwala na dociśnięcie tej ramki do górnej krawędzi deski - no bo jak?
Po drugie - oczywiście powyższe wnioski wyciągnąłem już po fakcie, gdy wcześniej siłując się z tą ramką połamałem obydwa górne zatrzaski...
A pamiętasz może, czy zaczynałeś od zahaczenia góry i kończyłeś na wciskaniu dołu, czy odwrotnie? Bo te górne zaczepy to mi pękły w dwie minuty, a próbowałem właśnie odwrotnie, czyli włożyłem dół i próbowałem zatrzasnąć górę. Pytam, bo chyba zamówię drugą ramkę i odpiłuję to, co nie pozwala na jej włożenie, ale nie chciałbym jej znowu połamać
No i może pamiętasz też, gdzie kupiłeś tę ramkę? W ASO? Jeśli przez Allegro, to może dojdziesz, u którego sprzedawcy?
Po drugie - oczywiście powyższe wnioski wyciągnąłem już po fakcie, gdy wcześniej siłując się z tą ramką połamałem obydwa górne zatrzaski...
A pamiętasz może, czy zaczynałeś od zahaczenia góry i kończyłeś na wciskaniu dołu, czy odwrotnie? Bo te górne zaczepy to mi pękły w dwie minuty, a próbowałem właśnie odwrotnie, czyli włożyłem dół i próbowałem zatrzasnąć górę. Pytam, bo chyba zamówię drugą ramkę i odpiłuję to, co nie pozwala na jej włożenie, ale nie chciałbym jej znowu połamać
No i może pamiętasz też, gdzie kupiłeś tę ramkę? W ASO? Jeśli przez Allegro, to może dojdziesz, u którego sprzedawcy?