Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Gra muzyka
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

adamson i jak, sprawdziłeś głośniki? Rozebrałem radio, a tam jest jedna końcówka mocy. Więc to nie ona szwankuje. To jak pada, to nastaje cisza całkowita, lub trzeszczą wszystkie kanały. Mogą być faktycznie wiązki w drzwiach (jakimś dziwnym trafem też może być tak, że padły dwa głośniki pod rząd :pomysli ).
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To kilka tranzystorów zalanych w jednej obudowie, mogą palić się pojedynczo.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

No tu bym się nie do końca zgodził....owszem ten scalak tworzy m.in. grupa tranzystorów, zamknięta w jednej bryle. Tylko jeśli się spojrzy pod mikroskopem na otwartą konstrukcję, to widać jakie zniszczenia powoduje choćby wyładowanie elektrostatyczne. Krajobraz księżycowy dosłownie. Dlatego jeśli tu miało by się coś spalić, nawet przez najmniejsze przepięcie (które już samo w sobie zadziała większym ładunkiem niż wyładowanie elektrostatyczne), to zniszczenia obejmą cały układ. Nawet jeśli pojedynczy tranzystor by nie ucierpiał, reszta wpłynie na jego działanie.


Mała poprawka: te końcówki mocy są podzielone stronami. Czyli paląc się pada lewa lub prawa strona. I to by się zgadzało.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: adamson »

Niestety, nie sprawdziłem głośników na innym radiu. Z prostego powodu - nie mam takiej możliwości inaczej mówiąc nie mam innego radia, a np. koledzy mają też fabryczne radia, niekoniecznie fiaty :ink .
Zaryzykuję i kupię inne (nowe) głośniki, a co, i tak miałem zamiar fabryczne usunąć.
Pamiętam jak w mojej Pandzie po roku lewy przód też dał ciała i wymieniano mi go na gwarancji. Wtedy podpatrzyłem co tam za badziewie wsadzają, jakieś Silicon. Z tyłu w Pandzie nic nie padło, bo tylnych głośników nie było fabrycznie :red , sam później dokładałem.

-- 6 cze 2013, o 19:16 --
helletic pisze:No tu bym się nie do końca zgodził....owszem ten scalak tworzy m.in. grupa tranzystorów, zamknięta w jednej bryle. Tylko jeśli się spojrzy pod mikroskopem na otwartą konstrukcję, to widać jakie zniszczenia powoduje choćby wyładowanie elektrostatyczne. Krajobraz księżycowy dosłownie. Dlatego jeśli tu miało by się coś spalić, nawet przez najmniejsze przepięcie (które już samo w sobie zadziała większym ładunkiem niż wyładowanie elektrostatyczne), to zniszczenia obejmą cały układ. Nawet jeśli pojedynczy tranzystor by nie ucierpiał, reszta wpłynie na jego działanie.


Mała poprawka: te końcówki mocy są podzielone stronami. Czyli paląc się pada lewa lub prawa strona. I to by się zgadzało.
Czyli jednak są dwie końcówki mocy ?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

adamson pisze:Czyli jednak są dwie końcówki mocy ?
Nie, nie, jest tylko jedna końcówka mocy (jak na foto), tylko wewnątrz ten układ jest podzielony na lewą i prawą stronę. Zatem jak pada, to zaraz cała strona (L lub P). Szkoda, że nie będzie Cię na zlocie, bo dał bym Ci moje radio, sprawdzili byśmy czy jest lepiej, jak by było, to bym je Tobie po prostu wręczył :ink.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: adamson »

Ja też niestety żałuję, że nie dam rady przyjechać :smutny .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

A czy któryś z klubowiczów obecny na zlocie ma blisko do Ciebie? To bym przekazał te radio tej osobie, byś sobie sprawdził jak działa i sobie je już zostawił :ok)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: adamson »

Jest taki jeden. Najznamienitszy z forumowiczów - Ślimak Prezes , mianowicie :brawo .
Tylko jak ja Ci je oddam :pomysli , po próbie :? Głośniki i tak zmienię.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

Tak więc będzie :) ! Radio przekażę PREZESOWI, jeśli się zgodzi, a najwyżej na następnym zlocie będziesz miał motywację, by przyjechać :)! O to się nie martw :ink

Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: mwas »

helletic pisze:Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać :pivo
I to się nazywa koleżeńska postawa :ok) helletic, :pivo dla Ciebie :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: helletic »

:róż oj tam, oj tam, trzeba sobie pomagać :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: sylwek »

helletic pisze:Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać :pivo
szacun :pivo
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: Tomek »

Pytanko do helletica...
Ty zmieniałeś fabryczne radio na lepsze... Czy przerabiałeś coś w kostce ??? Czy po prostu pasowało???
Patrzę na fotografię z oznaczeniami wejść na radiu fabrycznym, wejścia głośników nie stanowią problemu, natomiast kostka zasilająca już trochę tak.
Oznaczenie masy i automatycznej anteny jest proste do rozszyfrowania, i zgadza się położeniem z pinami w kostce ISO.
Ale co to jest NC na tym radiu??? Co to jest UB na tym radiu???
Jakiś BOSTER oraz CAN A i B w zwykłej kostce ISO są "ślepymi" pinami, i pewnie do niczego nie potrzebnymi w radiu innym niż fabryczne.
Ale czy jako NC są opisane piny prądowe???( znaczy + instalacji?)
Czy UB to może być wejście DIMMER ?( ściemniacz?)

P.S. Nie chcę Cię już gnębić na priv :zlośnik , a takie rozszyfrowanie oznaczeń może się też przydać komuś innemu w przyszłości.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: mwas »

oznaczenie NC oznacza Normally Connected, czyli w teorii na stałe podłączone tylko pytanie do czego :pomysli Nie zdziwiłbym się, gdyby tam było stałe +12V :ink

-- 25 kwi 2014, o 20:51 --

Chyba znalazłem coś, co może być pomocne :luzak

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)

Post autor: emmer »

nie pamiętam jak z kolorami kabelków jest tutaj, bo juz dawno tam nie zagladałem, ale z poprzednich grajków wyglądało to tak że był sobie kabelek czerwony i zółty. żeby grało to bez kluczyka mostkowało się kabelki. tutaj to NC jest w dwóch pozycjach. pewnie do jednego idzie stały + a do drugiego po stacyjce. to może ten trop. ale czekaj na Jarka, bo ja pisze na kacu :)
ODPOWIEDZ