Fabryczne radio (ver. bez MP3)
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Fabryczne radio (ver. bez MP3)
adamson i jak, sprawdziłeś głośniki? Rozebrałem radio, a tam jest jedna końcówka mocy. Więc to nie ona szwankuje. To jak pada, to nastaje cisza całkowita, lub trzeszczą wszystkie kanały. Mogą być faktycznie wiązki w drzwiach (jakimś dziwnym trafem też może być tak, że padły dwa głośniki pod rząd ).
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
To kilka tranzystorów zalanych w jednej obudowie, mogą palić się pojedynczo.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
No tu bym się nie do końca zgodził....owszem ten scalak tworzy m.in. grupa tranzystorów, zamknięta w jednej bryle. Tylko jeśli się spojrzy pod mikroskopem na otwartą konstrukcję, to widać jakie zniszczenia powoduje choćby wyładowanie elektrostatyczne. Krajobraz księżycowy dosłownie. Dlatego jeśli tu miało by się coś spalić, nawet przez najmniejsze przepięcie (które już samo w sobie zadziała większym ładunkiem niż wyładowanie elektrostatyczne), to zniszczenia obejmą cały układ. Nawet jeśli pojedynczy tranzystor by nie ucierpiał, reszta wpłynie na jego działanie.
Mała poprawka: te końcówki mocy są podzielone stronami. Czyli paląc się pada lewa lub prawa strona. I to by się zgadzało.
Mała poprawka: te końcówki mocy są podzielone stronami. Czyli paląc się pada lewa lub prawa strona. I to by się zgadzało.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Niestety, nie sprawdziłem głośników na innym radiu. Z prostego powodu - nie mam takiej możliwości inaczej mówiąc nie mam innego radia, a np. koledzy mają też fabryczne radia, niekoniecznie fiaty .
Zaryzykuję i kupię inne (nowe) głośniki, a co, i tak miałem zamiar fabryczne usunąć.
Pamiętam jak w mojej Pandzie po roku lewy przód też dał ciała i wymieniano mi go na gwarancji. Wtedy podpatrzyłem co tam za badziewie wsadzają, jakieś Silicon. Z tyłu w Pandzie nic nie padło, bo tylnych głośników nie było fabrycznie , sam później dokładałem.
-- 6 cze 2013, o 19:16 --
Zaryzykuję i kupię inne (nowe) głośniki, a co, i tak miałem zamiar fabryczne usunąć.
Pamiętam jak w mojej Pandzie po roku lewy przód też dał ciała i wymieniano mi go na gwarancji. Wtedy podpatrzyłem co tam za badziewie wsadzają, jakieś Silicon. Z tyłu w Pandzie nic nie padło, bo tylnych głośników nie było fabrycznie , sam później dokładałem.
-- 6 cze 2013, o 19:16 --
Czyli jednak są dwie końcówki mocy ?helletic pisze:No tu bym się nie do końca zgodził....owszem ten scalak tworzy m.in. grupa tranzystorów, zamknięta w jednej bryle. Tylko jeśli się spojrzy pod mikroskopem na otwartą konstrukcję, to widać jakie zniszczenia powoduje choćby wyładowanie elektrostatyczne. Krajobraz księżycowy dosłownie. Dlatego jeśli tu miało by się coś spalić, nawet przez najmniejsze przepięcie (które już samo w sobie zadziała większym ładunkiem niż wyładowanie elektrostatyczne), to zniszczenia obejmą cały układ. Nawet jeśli pojedynczy tranzystor by nie ucierpiał, reszta wpłynie na jego działanie.
Mała poprawka: te końcówki mocy są podzielone stronami. Czyli paląc się pada lewa lub prawa strona. I to by się zgadzało.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Nie, nie, jest tylko jedna końcówka mocy (jak na foto), tylko wewnątrz ten układ jest podzielony na lewą i prawą stronę. Zatem jak pada, to zaraz cała strona (L lub P). Szkoda, że nie będzie Cię na zlocie, bo dał bym Ci moje radio, sprawdzili byśmy czy jest lepiej, jak by było, to bym je Tobie po prostu wręczył .adamson pisze:Czyli jednak są dwie końcówki mocy ?
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Ja też niestety żałuję, że nie dam rady przyjechać .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
A czy któryś z klubowiczów obecny na zlocie ma blisko do Ciebie? To bym przekazał te radio tej osobie, byś sobie sprawdził jak działa i sobie je już zostawił
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Jest taki jeden. Najznamienitszy z forumowiczów - Ślimak Prezes , mianowicie .
Tylko jak ja Ci je oddam , po próbie Głośniki i tak zmienię.
Tylko jak ja Ci je oddam , po próbie Głośniki i tak zmienię.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Tak więc będzie ! Radio przekażę PREZESOWI, jeśli się zgodzi, a najwyżej na następnym zlocie będziesz miał motywację, by przyjechać ! O to się nie martw
Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać
Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
I to się nazywa koleżeńska postawa helletic, dla Ciebiehelletic pisze:Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
oj tam, oj tam, trzeba sobie pomagać
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
szacunhelletic pisze:Odnośnie radia, jak już napisałem, jak zadziała dobrze, to jest Twoje i nic mi nie musisz zwracać
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
Pytanko do helletica...
Ty zmieniałeś fabryczne radio na lepsze... Czy przerabiałeś coś w kostce ??? Czy po prostu pasowało???
Patrzę na fotografię z oznaczeniami wejść na radiu fabrycznym, wejścia głośników nie stanowią problemu, natomiast kostka zasilająca już trochę tak.
Oznaczenie masy i automatycznej anteny jest proste do rozszyfrowania, i zgadza się położeniem z pinami w kostce ISO.
Ale co to jest NC na tym radiu??? Co to jest UB na tym radiu???
Jakiś BOSTER oraz CAN A i B w zwykłej kostce ISO są "ślepymi" pinami, i pewnie do niczego nie potrzebnymi w radiu innym niż fabryczne.
Ale czy jako NC są opisane piny prądowe???( znaczy + instalacji?)
Czy UB to może być wejście DIMMER ?( ściemniacz?)
P.S. Nie chcę Cię już gnębić na priv , a takie rozszyfrowanie oznaczeń może się też przydać komuś innemu w przyszłości.
Ty zmieniałeś fabryczne radio na lepsze... Czy przerabiałeś coś w kostce ??? Czy po prostu pasowało???
Patrzę na fotografię z oznaczeniami wejść na radiu fabrycznym, wejścia głośników nie stanowią problemu, natomiast kostka zasilająca już trochę tak.
Oznaczenie masy i automatycznej anteny jest proste do rozszyfrowania, i zgadza się położeniem z pinami w kostce ISO.
Ale co to jest NC na tym radiu??? Co to jest UB na tym radiu???
Jakiś BOSTER oraz CAN A i B w zwykłej kostce ISO są "ślepymi" pinami, i pewnie do niczego nie potrzebnymi w radiu innym niż fabryczne.
Ale czy jako NC są opisane piny prądowe???( znaczy + instalacji?)
Czy UB to może być wejście DIMMER ?( ściemniacz?)
P.S. Nie chcę Cię już gnębić na priv , a takie rozszyfrowanie oznaczeń może się też przydać komuś innemu w przyszłości.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
oznaczenie NC oznacza Normally Connected, czyli w teorii na stałe podłączone tylko pytanie do czego Nie zdziwiłbym się, gdyby tam było stałe +12V
-- 25 kwi 2014, o 20:51 --
Chyba znalazłem coś, co może być pomocne
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-- 25 kwi 2014, o 20:51 --
Chyba znalazłem coś, co może być pomocne
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... isooem.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Fabryczne radio (ver. bez MP3)
nie pamiętam jak z kolorami kabelków jest tutaj, bo juz dawno tam nie zagladałem, ale z poprzednich grajków wyglądało to tak że był sobie kabelek czerwony i zółty. żeby grało to bez kluczyka mostkowało się kabelki. tutaj to NC jest w dwóch pozycjach. pewnie do jednego idzie stały + a do drugiego po stacyjce. to może ten trop. ale czekaj na Jarka, bo ja pisze na kacu