Wygłuszanie drzwi, demontaż tapicerki
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Wygłuszanie drzwi, demontaż tapicerki
Na prośbę odświeżam temat wygłuszania drzwi
Przy zdejmowaniu tapicerki z przednich drzwi, należy odkręcić dwie główne śruby (u mnie imbusowe) w okolicach uchwytu drzwi, za który ciągniemy zamykając je. Kolejna główna śruba znajduje się za zaślepką, za klamką służącą do otwierania drzwi (także imbus u mnie). Zdjąć panel sterujący szybami (w nim jest mała wypustka, w którą wsuwamy mały śrubokręt i podważamy) i wypiąć go z wtyczek (lub korbka od szyby). Odkręcić 4 śrubki u dołu drzwi (śrubokręt krzyżakowy) - te śrubki są tam na mój gust do ozdoby, bo nawet ich dobrze dociągnąć nie idzie. Po odkręceniu tego wszystkiego ciągniemy za spód tapicerki, jednym, pewnym ruchem "wyrywamy" ją i nie przejmujemy się dźwiękami rodem z horroru (łamiący się plastik, kołeczki rozporowe wydają te trzaski). Tapicerka wisi teraz na górnym kołnierzu - między szybą a blachą drzwi. Podnosimy z czuciem do góry, by wysunąć kołnierz z drzwi. Lekko odsuwamy tapicerkę od drzwi i zwalniamy plastikowy skobel blokujący cięgno klamki z klamką. Następnie wysuwamy cięgno z klamki. Odpinamy również wtyczkę z głośnika wysoko tonowego. Tapicerka wolna
Drzwi należy wykleić od środka, każdą widoczną blachę. Jak w bagażniku, dobrze dogrzać taśmę dekarską i dobrze docisnąć wałeczkiem. Po oklejeniu wnętrza zabieramy się za klejenie zewnętrznej strony (zaraz za tapicerką). Uważać by nie wyjechać z matą poza obręb tapicerki. Taśma, która wystygnie jest ciężka do usunięcia! Zamykamy cały profil drzwi przez wyklejanie. Robimy tylko w odpowiednich miejscach dziury na cięgno klamki oraz ważne, by zrobić otwór w taśmie pod klamkę służącą do otwierania drzwi! Jeśli tego nie zrobicie, klamka będzie ciężko pracować, przez co np. centralny zamek będzie się cofał, gdy będziecie próbowali zamknąć drzwi z pilota. Wizualnie sprawdzić czy coś nie będzie dzwoniło po wyklejeniu, wszystko ma być dobrze i ciasno spasowane, każda wiązka kabli podklejona, by nie latała swobodnie. Zrobione? No to zamykać drzwi i grzmieć
Przy zdejmowaniu tapicerki z przednich drzwi, należy odkręcić dwie główne śruby (u mnie imbusowe) w okolicach uchwytu drzwi, za który ciągniemy zamykając je. Kolejna główna śruba znajduje się za zaślepką, za klamką służącą do otwierania drzwi (także imbus u mnie). Zdjąć panel sterujący szybami (w nim jest mała wypustka, w którą wsuwamy mały śrubokręt i podważamy) i wypiąć go z wtyczek (lub korbka od szyby). Odkręcić 4 śrubki u dołu drzwi (śrubokręt krzyżakowy) - te śrubki są tam na mój gust do ozdoby, bo nawet ich dobrze dociągnąć nie idzie. Po odkręceniu tego wszystkiego ciągniemy za spód tapicerki, jednym, pewnym ruchem "wyrywamy" ją i nie przejmujemy się dźwiękami rodem z horroru (łamiący się plastik, kołeczki rozporowe wydają te trzaski). Tapicerka wisi teraz na górnym kołnierzu - między szybą a blachą drzwi. Podnosimy z czuciem do góry, by wysunąć kołnierz z drzwi. Lekko odsuwamy tapicerkę od drzwi i zwalniamy plastikowy skobel blokujący cięgno klamki z klamką. Następnie wysuwamy cięgno z klamki. Odpinamy również wtyczkę z głośnika wysoko tonowego. Tapicerka wolna
Drzwi należy wykleić od środka, każdą widoczną blachę. Jak w bagażniku, dobrze dogrzać taśmę dekarską i dobrze docisnąć wałeczkiem. Po oklejeniu wnętrza zabieramy się za klejenie zewnętrznej strony (zaraz za tapicerką). Uważać by nie wyjechać z matą poza obręb tapicerki. Taśma, która wystygnie jest ciężka do usunięcia! Zamykamy cały profil drzwi przez wyklejanie. Robimy tylko w odpowiednich miejscach dziury na cięgno klamki oraz ważne, by zrobić otwór w taśmie pod klamkę służącą do otwierania drzwi! Jeśli tego nie zrobicie, klamka będzie ciężko pracować, przez co np. centralny zamek będzie się cofał, gdy będziecie próbowali zamknąć drzwi z pilota. Wizualnie sprawdzić czy coś nie będzie dzwoniło po wyklejeniu, wszystko ma być dobrze i ciasno spasowane, każda wiązka kabli podklejona, by nie latała swobodnie. Zrobione? No to zamykać drzwi i grzmieć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Ja na matę wygłuszającą nakleiłem jeszcze tą fabryczną piankę (przy okazji wymiany przednich głośników - u mnie na JBL). Koszt maty butylowej 100zł i głośników 150zł , 29zł adapter. Efekt bezcenny:) Polecam zrobić chociaż takie minimum - nie ma porównania z nagłośnieniem fabrycznym...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Dobrze że kolega odświeżył temat, bo ciągle zapominam spytać.
Czy wygłuszenie drzwi tylko od strony kabiny, tak jak na zdjęciach 3 i 4 poprawi wyciszenie kabiny? Czy zmniejszy się szum dochodzący z zewnątrz?
Czy wygłuszenie drzwi tylko od strony kabiny, tak jak na zdjęciach 3 i 4 poprawi wyciszenie kabiny? Czy zmniejszy się szum dochodzący z zewnątrz?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Zdecydowanie Tak, ale tylko ten szum pochodzący od drzwi (tzn. przechodzący przez blachę). Jesli gdzieś szumi na uszczelkach, to dalej będzie szumiało. Jak szumi z innej blachy, też będzie szumiało. Dodatkowo w środku drzwi nie radzę wyklejać, bo już drzwi mogą cierpieć (tzn. obwisać) - to jednak dodatkowy ciężar. Aktualnie trudno mi na to pytanie odpowiedzieć, bo po założeniu wytłumienia nie jechałem jeszcze z prędkościami powyżej 100km/h - a najlepiej byłoby przejechać się ze 150-200km/h- to można by ocenić:)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Żeby wygłuszyć dobrze to tylko wewnątrz i na zewnątrz a to zawsze wiąże się z wagą niestety, z odczuwalnym ciężarem drzwi przy tych małych zawiasach do dobrych głośników niezbędne. Ja najchętniej wygłuszyłbym nadkola i podłogę z nadkoli idzie większość hałasu.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
dokładnie, zgadzam się w 100%will pisze:Żeby wygłuszyć dobrze to tylko wewnątrz i na zewnątrz a to zawsze wiąże się z wagą niestety, z odczuwalnym ciężarem drzwi przy tych małych zawiasach do dobrych głośników niezbędne. Ja najchętniej wygłuszyłbym nadkola i podłogę z nadkoli idzie większość hałasu.
nie martwcie się obwisem drzwi, są na tyle krótkie, że prędzej zmienicie auto, niż drzwi się Wam owieszą. Przy 3-drzwiówkach, to problem, tutaj nie
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
emmer - ja wziąłem wymontowany głośnik i w sklepie szukałem pierścienia, który miał dokładnie takie otwory jak ten fiatowski głośnik (na opakowaniu tego pierścienia pisało akurat "Opel";) - dałem foto z tej roboty w wątku "rozbudowa car-audio", widoczny jest tam sam pierścień jak i opakowanie.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Astra H, Corsa D, Grande Punto... będzie pasować.emmer pisze:jeszcze kilka słów o tych dystansach poproszę - pasi od opli?
http://moto.allegro.pl/dystans-mdf-opel ... 73269.html
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Wygłuszanie drzwi
Nie ma się czego bać trochę palce bolą bo trzeba matę samoprzylepną powciskać w zakamarki oczywiście robota na lato lub ciepły garaż.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4