Strona 1 z 2
A B C nowego posiadacza Linei
: 01 wrz 2010, 20:21
autor: will
Wpisujemy tu wszystkie rzeczy które trzeba zrobić lub sprawdzić po zakupie Linei.
Na pewno trzeba wyciąć trochę gumy przy drzwiach samemu lub w serwisie, chyba że nowe modele mają to poprawione
: 01 wrz 2010, 20:23
autor: wojciechowski
Uszczelnić nadkola
no i przede wszystkim zalogować się na L K P
: 01 wrz 2010, 20:26
autor: will
no i przede wszystkim zalogować się na L K P
Sprawdzić czy klapka wlewu paliwa nie odstaje
: 01 wrz 2010, 20:28
autor: krakus02
Założyć osłonę pod silnikiem (no chyba, że już mamy fabrycznie założoną
).
: 01 wrz 2010, 20:31
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
Zwłaszcza przed zimą koniecznie przesmarować zamki, zawiasy, wszystkie rygle także te w bagażniku i masce.
Można również nasmarować "zawias" wycieraczek, bo u mnie po zimie zapiekły się przez sól.
Odkręcić ramiona wycieraczek i nasmarować wieloklin.
Nasmarować zamek klapki wlewu paliwa.
Osłonić przed kamieniami krawędź tylnych drzwi i tylnego błotnika.
Posmarować wiązki w drzwiach i bagażniku, inaczej szybko się przetrą.
Polecam także chlapacze z przodu bo kamienie potrafią obić progi do blachy (bardzo miękki lakier)
Dbać o skore na kierownicy bo może się złuszczyć.
Położyć jakąś gumę na kielich amortyzatora, inaczej po 2 latach łożysko do wymiany.
: 02 wrz 2010, 7:08
autor: kazgas
Wysłany: Wczoraj 20:31
Zwłaszcza przed zimą koniecznie przesmarować zamki, zawiasy, wszystkie rygle także te w bagażniku i masce.
Można również nasmarować "zawias" wycieraczek, bo u mnie po zimie zapiekły się przez sól.
Nasmarować zamek klapki wlewu paliwa.
Osłonić przed kamieniami krawędź tylnych drzwi i tylnego błotnika.
Polecam także chlapacze z przodu bo kamienie potrafią obić progi do blachy (bardzo miękki lakier)
Dbać o skore na kierownicy bo może się złuszczyć.
Przesmarowałbym tłoczyska amortyzatorów pod bałwankami
: 02 wrz 2010, 15:12
autor: KILLHIM
wymienić za wczasu śrubki od tylnych lamp na zwykłe
będzie szybsza wymiana żarówek gdyby się przepaliła
: 02 wrz 2010, 16:49
autor: wojciechowski
Ja bym proponował zakonserwować podwozie samochodu i progi
: 04 wrz 2010, 10:37
autor: emmer
sprawdzić czy dyfuzory powietrza nie są popękane, sprawdzić czy nie parują lampy tył, sprawdzić zamknięcia tylnej kanapy,
: 06 wrz 2010, 11:50
autor: ENDRIU
No powiem tak Panowie nie straszcie przyszłych właścicieli bo jak przeczytają te wszystkie rady to
na pewno dadzą nogę w kierunku wyjścia a nie kasy i z zakupu Linki nic nie wyjdzie,ja wiem że wszyscy tu piszący mają dobre intencje ale.......nie wszystko od razu
.
Tak ja
buhert napisał po zakupie:jazda z salonu zatankować do pełna i cieszyć się nowym nabytkiem,po powroćie do domu pokropić lakier
co by nie rdzewiało a reszta sama wyjdzie w użytkowaniu,może nowsze modele już są bezawaryjne
: 06 wrz 2010, 13:59
autor: Kuzyn_z_Sosnowca
A po roku jazdy obite od kamieni tylne drzwi, pozdzierany od gumy lakier na przednich, a jak ktoś często odwiedza drogi nieutwardzone to rdza na progach. Wtedy to jest sama radość z posiadania takiego auta i słuchania ciepłych słów życzliwych sąsiadów.
: 07 wrz 2010, 9:27
autor: jay_21
Coval, ale problem piaskowania dotyczy większości aut. Jedne są przed tym zabezpieczone inne nie... Fiat akurat dał ciała z odpryskami na rancie drzwi tylnych bo niczym tego miejsca nie zabezpieczył ani też nie posiada w swojej ofercie folii ochronnych na progi (nie mówiąc o chlapaczach). W Fiacie Stilo był podobny problem i tam Fiat ma w ofercie folie na progi. My za to mamy will-a który nam zrobił elegancko szablony i folię ochronną. Uważam, że takie porady to dobra rzecz, ponieważ umożliwi to nowemu posiadaczowi zabezpieczenie takich miejsc, zanim jeszcze zdąży się obić od kamieni na drodze.
: 07 wrz 2010, 15:49
autor: sebastianc78
Nabywca nowej Linki powinien zaopatrzyć się w wiadro smaru i będzie miał po kłopocie, tym załatwi 99% usterek
[ Dodano: |7 Wrz 2010|, o 15:51 ]
KILLHIM pisze:wymienić za wczasu śrubki od tylnych lamp na zwykłe
będzie szybsza wymiana żarówek gdyby się przepaliła
Co do śrub w tylnych lampach to w zestawie narzędzi w kole zapasowym jest klucz do ich odkręcenia, niedawno się o tym dowiedziałem i tak naprawdę problem znika.
Re:
: 30 lip 2019, 14:47
autor: qcztargowek2019
krakus02 pisze: ↑01 wrz 2010, 20:28
Założyć osłonę pod silnikiem (no chyba, że już mamy fabrycznie założoną
).
Jaka pasuje?
Re: Re:
: 30 lip 2019, 14:54
autor: smak56
Do Linei
. Fabryczna - metalowa (cena ponad 400 zł), lub plastikowa (ABS) z allegro za około 90 zł.