A B C nowego posiadacza Linei

Informacje ogólne
will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

A B C nowego posiadacza Linei

Post autor: will » 01 wrz 2010, 20:21

Wpisujemy tu wszystkie rzeczy które trzeba zrobić lub sprawdzić po zakupie Linei.
Na pewno trzeba wyciąć trochę gumy przy drzwiach samemu lub w serwisie, chyba że nowe modele mają to poprawione :pomysli
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Post autor: wojciechowski » 01 wrz 2010, 20:23

Uszczelnić nadkola
no i przede wszystkim zalogować się na L K P

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 01 wrz 2010, 20:26

no i przede wszystkim zalogować się na L K P
:brawo :brawo
Sprawdzić czy klapka wlewu paliwa nie odstaje
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 20:34 przez will, łącznie zmieniany 1 raz.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
krakus02
Posty: 1730
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: krakus02 » 01 wrz 2010, 20:28

Założyć osłonę pod silnikiem (no chyba, że już mamy fabrycznie założoną :) ).
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6190
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 01 wrz 2010, 20:31

Zwłaszcza przed zimą koniecznie przesmarować zamki, zawiasy, wszystkie rygle także te w bagażniku i masce.
Można również nasmarować "zawias" wycieraczek, bo u mnie po zimie zapiekły się przez sól.
Odkręcić ramiona wycieraczek i nasmarować wieloklin.
Nasmarować zamek klapki wlewu paliwa.
Osłonić przed kamieniami krawędź tylnych drzwi i tylnego błotnika.
Posmarować wiązki w drzwiach i bagażniku, inaczej szybko się przetrą.
Polecam także chlapacze z przodu bo kamienie potrafią obić progi do blachy (bardzo miękki lakier)
Dbać o skore na kierownicy bo może się złuszczyć.
Położyć jakąś gumę na kielich amortyzatora, inaczej po 2 latach łożysko do wymiany.

Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 712
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 20000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: kazgas » 02 wrz 2010, 7:08

Wysłany: Wczoraj 20:31




Zwłaszcza przed zimą koniecznie przesmarować zamki, zawiasy, wszystkie rygle także te w bagażniku i masce.
Można również nasmarować "zawias" wycieraczek, bo u mnie po zimie zapiekły się przez sól.
Nasmarować zamek klapki wlewu paliwa.
Osłonić przed kamieniami krawędź tylnych drzwi i tylnego błotnika.
Polecam także chlapacze z przodu bo kamienie potrafią obić progi do blachy (bardzo miękki lakier)
Dbać o skore na kierownicy bo może się złuszczyć.
Przesmarowałbym tłoczyska amortyzatorów pod bałwankami
Kazek

Awatar użytkownika
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1011
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: KILLHIM » 02 wrz 2010, 15:12

wymienić za wczasu śrubki od tylnych lamp na zwykłe
będzie szybsza wymiana żarówek gdyby się przepaliła

wojciechowski
klubowicz
klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 01 sty 2010, 19:57
Przebieg: 15
Silnik: 1.6 MultiJet 105
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Post autor: wojciechowski » 02 wrz 2010, 16:49

Ja bym proponował zakonserwować podwozie samochodu i progi

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 04 wrz 2010, 10:37

sprawdzić czy dyfuzory powietrza nie są popękane, sprawdzić czy nie parują lampy tył, sprawdzić zamknięcia tylnej kanapy,
Obrazek

ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 314
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ENDRIU » 06 wrz 2010, 11:50

No powiem tak Panowie nie straszcie przyszłych właścicieli bo jak przeczytają te wszystkie rady to :zdiwiony :zdiwiony na pewno dadzą nogę w kierunku wyjścia a nie kasy i z zakupu Linki nic nie wyjdzie,ja wiem że wszyscy tu piszący mają dobre intencje ale.......nie wszystko od razu :) .
Tak ja buhert napisał po zakupie:jazda z salonu zatankować do pełna i cieszyć się nowym nabytkiem,po powroćie do domu pokropić lakier :pivo :pivo co by nie rdzewiało a reszta sama wyjdzie w użytkowaniu,może nowsze modele już są bezawaryjne :oj :pomysli :ryczy

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6190
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 wrz 2010, 13:59

ENDRIU pisze:No powiem tak Panowie nie straszcie przyszłych właścicieli bo jak przeczytają te wszystkie rady to :zdiwiony :zdiwiony na pewno dadzą nogę w kierunku wyjścia a nie kasy i z zakupu Linki nic nie wyjdzie,ja wiem że wszyscy tu piszący mają dobre intencje ale.......nie wszystko od razu :) .
Tak ja buhert napisał po zakupie:jazda z salonu zatankować do pełna i cieszyć się nowym nabytkiem,po powroćie do domu pokropić lakier :pivo :pivo co by nie rdzewiało a reszta sama wyjdzie w użytkowaniu,może nowsze modele już są bezawaryjne :oj :pomysli :ryczy
A po roku jazdy obite od kamieni tylne drzwi, pozdzierany od gumy lakier na przednich, a jak ktoś często odwiedza drogi nieutwardzone to rdza na progach. Wtedy to jest sama radość z posiadania takiego auta i słuchania ciepłych słów życzliwych sąsiadów.

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1980
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: jay_21 » 07 wrz 2010, 9:27

Coval, ale problem piaskowania dotyczy większości aut. Jedne są przed tym zabezpieczone inne nie... Fiat akurat dał ciała z odpryskami na rancie drzwi tylnych bo niczym tego miejsca nie zabezpieczył ani też nie posiada w swojej ofercie folii ochronnych na progi (nie mówiąc o chlapaczach). W Fiacie Stilo był podobny problem i tam Fiat ma w ofercie folie na progi. My za to mamy will-a który nam zrobił elegancko szablony i folię ochronną. Uważam, że takie porady to dobra rzecz, ponieważ umożliwi to nowemu posiadaczowi zabezpieczenie takich miejsc, zanim jeszcze zdąży się obić od kamieni na drodze.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic

Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 495
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebastianc78 » 07 wrz 2010, 15:49

Nabywca nowej Linki powinien zaopatrzyć się w wiadro smaru i będzie miał po kłopocie, tym załatwi 99% usterek

[ Dodano: |7 Wrz 2010|, o 15:51 ]
KILLHIM pisze:wymienić za wczasu śrubki od tylnych lamp na zwykłe
będzie szybsza wymiana żarówek gdyby się przepaliła
Co do śrub w tylnych lampach to w zestawie narzędzi w kole zapasowym jest klucz do ich odkręcenia, niedawno się o tym dowiedziałem i tak naprawdę problem znika.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość