Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
-
Online
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Jeszcze raz witam wszystkich.
Jak pisałem w przywitaniu koledzy usilnie namawiają mnie na Lineę i jestem gotów się skusić. W związku z tym poszukuję fajnego egzemplarza najlepiej w okolicy Górnego Śląska.
Wpadły mi w oko dwa egzemplarze:
1. T-Jet z przebiegiem prawie 200.000 - tu podoba mi się 120 kucy.
2. Standard 77KM, ale przebieg ok. 125.000 - za tym przemawia przebieg.
Cena zbliżona, rocznik i wyposażenie też.
Chciałbym ją zagazować. Auto planuję na min 3 lata przy 15-20 tys. km rocznie.
Jeździłem Hondą VIII w benzynie z 83KM. I nie było dobrze. Wyprzedzanie to była poważna operacja i trzeba było je planować z duuużym wyprzedzeniem. Linea ma podobną moc i wagę do tej Hondy co budzi moje obawy o komfort jazdy.
No i pytanie: czy te 200.000 w T-Jecie nadaje się jeszcze pod gaz? Czy lepiej iść w 77KM i mniejszy przebieg?
Samochodów jeszcze nie widziałem. Panuję oględziny w sobotę z konsylium w składzie ze znajomymi mechanikami i fanami Fiata zarazem.
Na tym etapie zależy mi bardziej na uwagach natury ogólnej wynikających z Waszych doświadczeń z eksploatacji aut 200+ z LPG.
Nie będę ukrywał, że idealnym dla mnie połączeniem będzie T-Jet + LPG. Połączenie komfortu i przyjemności z jazdy z rachunkiem ekonomicznym.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Jak pisałem w przywitaniu koledzy usilnie namawiają mnie na Lineę i jestem gotów się skusić. W związku z tym poszukuję fajnego egzemplarza najlepiej w okolicy Górnego Śląska.
Wpadły mi w oko dwa egzemplarze:
1. T-Jet z przebiegiem prawie 200.000 - tu podoba mi się 120 kucy.
2. Standard 77KM, ale przebieg ok. 125.000 - za tym przemawia przebieg.
Cena zbliżona, rocznik i wyposażenie też.
Chciałbym ją zagazować. Auto planuję na min 3 lata przy 15-20 tys. km rocznie.
Jeździłem Hondą VIII w benzynie z 83KM. I nie było dobrze. Wyprzedzanie to była poważna operacja i trzeba było je planować z duuużym wyprzedzeniem. Linea ma podobną moc i wagę do tej Hondy co budzi moje obawy o komfort jazdy.
No i pytanie: czy te 200.000 w T-Jecie nadaje się jeszcze pod gaz? Czy lepiej iść w 77KM i mniejszy przebieg?
Samochodów jeszcze nie widziałem. Panuję oględziny w sobotę z konsylium w składzie ze znajomymi mechanikami i fanami Fiata zarazem.
Na tym etapie zależy mi bardziej na uwagach natury ogólnej wynikających z Waszych doświadczeń z eksploatacji aut 200+ z LPG.
Nie będę ukrywał, że idealnym dla mnie połączeniem będzie T-Jet + LPG. Połączenie komfortu i przyjemności z jazdy z rachunkiem ekonomicznym.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Nie mam doświadczenia z przebiegiem pow.200tys.km ale na otomoto był kiedyś t-jet z przejechanymi 300tys. w dobrym stanie..
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Miałeś Hondę o podobnej mocy do naszego 1.4 8V... wiesz, z czym się wiąże jazda taką wersją silnikową Przejedź się obiema Linkami i zapewne skutecznie 8V wybijesz sobie z głowy
T-Jet'y nie mają jakiegoś większego problemu z osiągnięciem przebiegów powyżej 200 tyś. km, wystarczy dbać Natomiast z LPG sobie spokojnie radzi, ale trzeba tutaj dobrego gazownika, bo instalacja musi być bardzo precyzyjnie założona i zestrojona.
Jeśli nie podjedzie Ci ten T-Jet, którego masz upatrzonego to warto się zastanaowić, czy nie szukać dalej Sam mam u siebie 8V i wiem, że kolejnym razem na pewno skieruję się ku mocniejszej jednostce
T-Jet'y nie mają jakiegoś większego problemu z osiągnięciem przebiegów powyżej 200 tyś. km, wystarczy dbać Natomiast z LPG sobie spokojnie radzi, ale trzeba tutaj dobrego gazownika, bo instalacja musi być bardzo precyzyjnie założona i zestrojona.
Jeśli nie podjedzie Ci ten T-Jet, którego masz upatrzonego to warto się zastanaowić, czy nie szukać dalej Sam mam u siebie 8V i wiem, że kolejnym razem na pewno skieruję się ku mocniejszej jednostce
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Przebieg 200 tyś straszny nie jest, albo jest wszystko zależy od tego czy ktoś dbał i przeprowadzał regularnie wymiany oleju czy nie. Puki nie pojedziesz i nie zobaczysz to się nie przekonasz. Ja nie dawno kupiłem T-Jeta z przebiegiem 73 tyś od 1 właściciela zarezerwowałem po 2 h od wystawienia. Teraz powinny się pojawiać ogłoszenia od pierwszych właścicieli bo przeważnie taki 10 lat jeździ i zmienia na następny nowy (tak było w moim przypadku). Tylko takie ogłoszenia znikają po 2 dniach musisz polować i być szybki :-).
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Póki Ci się koło od rozrządu nie urwie, T-Jet jest spoko.
Szukaj Bravo T-Jet, tam nie ma tego problemu, ani słynnych psujących się co chwilę łożysk amortyzatora.
Szukaj Bravo T-Jet, tam nie ma tego problemu, ani słynnych psujących się co chwilę łożysk amortyzatora.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Nie ma co straszyć zerwanym klinem, bo to jest to samo koło co w innych modelach fiata i jakoś nikt na kliny nie płacze oprócz tego forum. Jak się je odpowiednio dokręci to się samo z siebie nie odkręci. Przy wymianie rozrządu tego koła się nie rusza, tylko przy wymianie uszczelniacza.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
T-Jet co był na Allegro z przebiegiem 308 tys km wg książki serwisowej miał zmiany oleju co 26-36 tys km. Przeważnie co 30 tys km. I jak widać jeździ dalej. To twarde bestie.
Moja pierwsza Linea od nowości but w podłodze, olej co 6-10 tys km wymieniany, przebieg 97 tys km, 3 kpl tarcz i klocków, 3 kpl opon.
Druga Linea kupiona od 1 właściciela co jeździł mega spokojnie (1 kpl opon, oryg.hamulce), przebieg 84 tys km.
W chwili obecnej nie zauważam żadnych różnic w działaniu obu aut. Moc ta sama, oleju nie biorą.
Gazownik do T-Jeta musi być lepiej niż dobry bo będą problemy.
Jeśli T-Jet miał regularne wymiany oleju, nie cieknie i chodzi cicho to bym brał mimo przebiegu 200 tys km.
Moja pierwsza Linea od nowości but w podłodze, olej co 6-10 tys km wymieniany, przebieg 97 tys km, 3 kpl tarcz i klocków, 3 kpl opon.
Druga Linea kupiona od 1 właściciela co jeździł mega spokojnie (1 kpl opon, oryg.hamulce), przebieg 84 tys km.
W chwili obecnej nie zauważam żadnych różnic w działaniu obu aut. Moc ta sama, oleju nie biorą.
Gazownik do T-Jeta musi być lepiej niż dobry bo będą problemy.
Jeśli T-Jet miał regularne wymiany oleju, nie cieknie i chodzi cicho to bym brał mimo przebiegu 200 tys km.
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Linei 77KM - nigdy w życiu. Linei T-JET...tylko ze sprawdzonego źródła z małym przebiegiem dlaczego?
Tego paździerza tureckiego potem nikt od Ciebie nie kupi...
Ogólnie Kuzyna ma rację - szukaj Bravo T-JET - tutaj tylko wadliwe łożyska w skrzyni i zaciski tylne ale to do ogarnięcia i po 3 latach jazdy szybko to sprzedaż a jakość wykonania i komfort jazdy wyższy niż w Linei.
Tego paździerza tureckiego potem nikt od Ciebie nie kupi...
Ogólnie Kuzyna ma rację - szukaj Bravo T-JET - tutaj tylko wadliwe łożyska w skrzyni i zaciski tylne ale to do ogarnięcia i po 3 latach jazdy szybko to sprzedaż a jakość wykonania i komfort jazdy wyższy niż w Linei.
-
Online
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Dzięki za wszystkie sugestie.
Generalnie podjąłem decyzję - wolnossące odpuszczam i nawet nie oglądam. Rozglądam się za T-Jetem i do gazu. No chyba, że trafi się coś innego.
Cały budżet jakim dysponuję to ok 15 tys, ale już raczej za samochód gotowy do jazdy. Stare diesle nie wchodzą w grę.
A tak przy okazji. Możecie polecieć dobrego gazownika od T-Jeta na Śląsku? Na razie mam poleconego GZW Zbrosławice i gościa z Zabrza (na terenie Elzabu z dużą praktyką we Fiacie).
Święte słowa, tylko budżet nie ten. Już przekraczam założoną kwotę o gaz, ale to już rachunek ekonomiczny - spłaci się w rok w różnicy w cenie paliw. Też wolałbym Bravo, ale tu trzeba położyć co najmniej 15 tys a za dobry egzemplarz pewnie koło 20 tys. i do tego jeszcze gaz. Nie mam tyle kasy a na samochód pracować nie zamierzam - to tylko środek do przemieszczania się. Ma to robić w miarę tanio i nie kosztować majątku. No i zmieścić 4 osobową rodzinę. Co do odsprzedaży to myślę, że to kwestia ceny, a jak będzie problem to zostawię synowi.
Generalnie podjąłem decyzję - wolnossące odpuszczam i nawet nie oglądam. Rozglądam się za T-Jetem i do gazu. No chyba, że trafi się coś innego.
Cały budżet jakim dysponuję to ok 15 tys, ale już raczej za samochód gotowy do jazdy. Stare diesle nie wchodzą w grę.
A tak przy okazji. Możecie polecieć dobrego gazownika od T-Jeta na Śląsku? Na razie mam poleconego GZW Zbrosławice i gościa z Zabrza (na terenie Elzabu z dużą praktyką we Fiacie).
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Mam 1.3 mjet i nawet to jakość przyspiesza, nie ma szału ale tragedii też nie. Silnik ma 90 koni a ten 1.4 77 , moim zdaniem dużo za mało
-
Online
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Odpada zgodnie z zasadą - "Nie kupuję od handlarzy".Sebek pisze: ↑24 maja 2018, 23:15 https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-line ... 03a7778d9e
A może taki T-JET z gazem?
Bo to "Paanie, cena i przebieg do ustalenia".
Poza tym gaz ma już 7 lat. To już wolę sam założyć, będę wiedział co mam.
Szkoda mi czasu i zdrowia na weryfikację takich samochodów. Dlatego w grę wchodzi odkup tylko od osoby prywatnej.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Też wychodzę z takiego założenia.Bralineczeka pisze: ↑25 maja 2018, 6:09Odpada zgodnie z zasadą - "Nie kupuję od handlarzy".Sebek pisze: ↑24 maja 2018, 23:15 https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-line ... 03a7778d9e
A może taki T-JET z gazem?
Bo to "Paanie, cena i przebieg do ustalenia".
Poza tym gaz ma już 7 lat. To już wolę sam założyć, będę wiedział co mam.
Szkoda mi czasu i zdrowia na weryfikację takich samochodów. Dlatego w grę wchodzi odkup tylko od osoby prywatnej.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
Możesz podjechać do Gliwic i przetestować 77kM, zobaczysz czy ta moc Ci pasuje. Pisz na priv.
-
Online
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG
A co myślicie o dieslu M-Jet 1,3? Nie brałem pod uwagę, więc nic o nim nie czytałem, ale pojawił się pojazd z rąk prywatnych z nieco ponad 80 tys. przebiegu. Jak tu wygląda kwestia trwałości: dwumasa i inny osprzęt, bo dpf-a nie ma. Będę się przekopywał przez forum, ale z wdzięcznością przyjmę wszelkie sugestie. Mocy nie ma za dużo, ale moment powinien trochę dynamiki dołożyć. No i rozsądne spalanie - brak konieczności instalacji gazu.
@Morfus - Pięknie dziękuję za propozycję, ale tak czy siak zdecydowałem się na T-Jeta z gazem. No chyba, żeby ten diesel.
Edit: No i wyszła moja ignorancja - ten motor nie ma dwumasy a jedynie EGR z dieslowych "dobrodziejstw"
@Morfus - Pięknie dziękuję za propozycję, ale tak czy siak zdecydowałem się na T-Jeta z gazem. No chyba, żeby ten diesel.
Edit: No i wyszła moja ignorancja - ten motor nie ma dwumasy a jedynie EGR z dieslowych "dobrodziejstw"
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 19:50 przez Bralineczeka, łącznie zmieniany 1 raz.