Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Witam wszystkich:)
Tydzień temu zaprowadziłem Linkę na wymianę odbojów amortyzatorów z tyłu i wymianę oleju i filtrów. Poprosiłem też o przejrzenie ogólne samochodu pod względem co jest koniecznie do wymiany naprawy itd. Oprócz wymiany wyżej wymienionych odbojów zdawałem sobie sprawę o potrzebie wymiany łożysk Mcpersonów z przodu ale to standard, tarcz i klocków z przodu też bo się kończą. Jak zobaczycie poniżej wstawiam zdjęcie listy z wyceną wszystkich elementów, które warsztat twierdzi, że wszystko muszę zrobić bo jest pilne. Zgodzę się jest dużo rzeczy tam pilnych. Chcę to porobić bo lubię ten samochód i nie zamierzam jeszcze go sprzedawać, chce po prostu żeby był sprawny itd. Dodam, że byłem na przeglądzie technicznym dwa tygodnie temu i diagnosta sprawdzał w miarę dokładnie i nie miał zastrzeżeń. Wiem też, że taki przegląd wszystkiego nie pokaże. Przebieg mam ok 190 tyś. km. Moje pytanie do Was i prośba o przeanalizowanie tematu, powiedzcie proszę czy za bardzo nie chcą mnie naciągnąć, zarówno na kosztach robocizny jak i cen części zamiennych. Wydaje mi się, że jest to trochę przy dużo...
Tydzień temu zaprowadziłem Linkę na wymianę odbojów amortyzatorów z tyłu i wymianę oleju i filtrów. Poprosiłem też o przejrzenie ogólne samochodu pod względem co jest koniecznie do wymiany naprawy itd. Oprócz wymiany wyżej wymienionych odbojów zdawałem sobie sprawę o potrzebie wymiany łożysk Mcpersonów z przodu ale to standard, tarcz i klocków z przodu też bo się kończą. Jak zobaczycie poniżej wstawiam zdjęcie listy z wyceną wszystkich elementów, które warsztat twierdzi, że wszystko muszę zrobić bo jest pilne. Zgodzę się jest dużo rzeczy tam pilnych. Chcę to porobić bo lubię ten samochód i nie zamierzam jeszcze go sprzedawać, chce po prostu żeby był sprawny itd. Dodam, że byłem na przeglądzie technicznym dwa tygodnie temu i diagnosta sprawdzał w miarę dokładnie i nie miał zastrzeżeń. Wiem też, że taki przegląd wszystkiego nie pokaże. Przebieg mam ok 190 tyś. km. Moje pytanie do Was i prośba o przeanalizowanie tematu, powiedzcie proszę czy za bardzo nie chcą mnie naciągnąć, zarówno na kosztach robocizny jak i cen części zamiennych. Wydaje mi się, że jest to trochę przy dużo...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Pytanie podstawowe : czy sam cokolwiek robisz przy aucie , czy wszystko warsztaty ? Bo wydaje mi się , że spokojnie mógłbyś zaoszczędzić conajmniej polowę kwoty końcowej . I proponował bym Ci nie zalewać silnika tym olejem , który jest na liście . A już na pewno nie czterema litrami !
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Serwis zauważy najmniejszą niedoskonałość i od razu będzie chciał wymieniać, żeby zarobić. Ceny są niektóre dziwne, wymiana oleju i filtrów tyle samo co demontaż przekładni kierowniczej. Robiłem obie rzeczy i porównania nie ma. Ale ogólnie koszty robocizny nie są jakieś z kosmosu, tak samo jak ceny części.
Nie policzyli kosztów regeneracji maglownicy i nowej pompy wspomagania. Czyli do tej sumy musiałbyś jeszcze dodać ~1500zł.
Jeśli nie masz warunków na samodzielną pracę przy aucie, rozbij to sobie na kilka miesięcy. Najpierw olej, potem hamulce, zawieszenie itd.
Uszczelnienie skrzyni biegów zrobisz to przy okazji sprzęgła gdy skrzynia będzie zdjęta. Praktycznie każda skrzynia w t-jet się poci.
To samo dotyczy pompy wspomagania, niektóre tak jak moja, ciekną od nowości, więc to tylko estetyka.
Nie policzyli kosztów regeneracji maglownicy i nowej pompy wspomagania. Czyli do tej sumy musiałbyś jeszcze dodać ~1500zł.
Jeśli nie masz warunków na samodzielną pracę przy aucie, rozbij to sobie na kilka miesięcy. Najpierw olej, potem hamulce, zawieszenie itd.
Uszczelnienie skrzyni biegów zrobisz to przy okazji sprzęgła gdy skrzynia będzie zdjęta. Praktycznie każda skrzynia w t-jet się poci.
To samo dotyczy pompy wspomagania, niektóre tak jak moja, ciekną od nowości, więc to tylko estetyka.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Cena końcowa jest z kosmosu z powodu części cen. Przykładowo łączniki przód chcą 150zl +60zl za wymianę. W swoim wymieniłem ostatnio na łączniki polskie jgr ( sprawdzone w kilku autach, że wytrzymują podobnie co TRW czy lemforder) z wysyłką za 58zl oczywiście na dwie strony. Wymiana jest banalna, oczywiście jeżeli coś sam przy aucie robisz.
Amortyzatory tył za 530zl?
Kayaba kupisz za 300zl lub blistein za 340zl.
Zapewne pozostałe części tak samo można kupić dużo taniej. Zabierz auto do mechanika i sam kup części.
Czy trzeba wymieniać nikt Ci tego nie powie, nie oglądając auta.
Amortyzatory tył za 530zl?
Kayaba kupisz za 300zl lub blistein za 340zl.
Zapewne pozostałe części tak samo można kupić dużo taniej. Zabierz auto do mechanika i sam kup części.
Czy trzeba wymieniać nikt Ci tego nie powie, nie oglądając auta.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Ja na ten "kosztorys" zareaguję tak:
Pomijam kwestię "fachowości" sporządzenia, tudzież literówki czy błędy ort Ceny niektórych części też są zastanawiające, i tak jak mówią koledzy - pewnie wyjdzie sporo taniej, jak sam się w nie zaopatrzysz Ale... to co mnie dodatkowo zastanawia, to dlaczego chcą liczyć sobie osobno za każdą czynność, skoro np wymiana sprężyn przednich jest robiona przy okazji wymiany łożysk amortyzatorów ? Jak już rozbebeszona jest kolumna, to wymiana łączników jest tylko formalnością, bo łącznik też trzeba odkręcić przy tej wymianie Przy Wymianie plecionki wydechu, wymiana dolnego mocowania skrzyni (poduszki) to w zasadzie formalność Tzn. ja wiem czemu tak policzyli... suma końcowa na tym zestawieniu jest najlepszym powodem
Jeśli rzeczywiście masz tyle rzeczy do wymiany, to możesz zejść z tych kosztów i to na prawdę sporo Pytanie... czy rzeczywiście to wszystko nadaje się do wymiany/naprawy Czy rzeczywiście zaciski nadają się do regeneracji ? Czy rzeczywiście maglownica Ci cieknie i szwankuje ? Czy rzeczywiście dolna łapa silnika jest do wymiany ? (coś Ci stuka przy np gaszeniu auta ?) Czy rzeczywiście sprężyny nadają się do wymiany ? I podobnie amortyzatory ? Pytanie na ile to wszystko jest "widzimisiem" mechanika, żeby tylko kaskę zarobić Nie wiem, czy masz zaufanie do tego warsztatu, ja mocno bym się zastanawiał nad korzystaniem z ich usług
Pomijam kwestię "fachowości" sporządzenia, tudzież literówki czy błędy ort Ceny niektórych części też są zastanawiające, i tak jak mówią koledzy - pewnie wyjdzie sporo taniej, jak sam się w nie zaopatrzysz Ale... to co mnie dodatkowo zastanawia, to dlaczego chcą liczyć sobie osobno za każdą czynność, skoro np wymiana sprężyn przednich jest robiona przy okazji wymiany łożysk amortyzatorów ? Jak już rozbebeszona jest kolumna, to wymiana łączników jest tylko formalnością, bo łącznik też trzeba odkręcić przy tej wymianie Przy Wymianie plecionki wydechu, wymiana dolnego mocowania skrzyni (poduszki) to w zasadzie formalność Tzn. ja wiem czemu tak policzyli... suma końcowa na tym zestawieniu jest najlepszym powodem
Jeśli rzeczywiście masz tyle rzeczy do wymiany, to możesz zejść z tych kosztów i to na prawdę sporo Pytanie... czy rzeczywiście to wszystko nadaje się do wymiany/naprawy Czy rzeczywiście zaciski nadają się do regeneracji ? Czy rzeczywiście maglownica Ci cieknie i szwankuje ? Czy rzeczywiście dolna łapa silnika jest do wymiany ? (coś Ci stuka przy np gaszeniu auta ?) Czy rzeczywiście sprężyny nadają się do wymiany ? I podobnie amortyzatory ? Pytanie na ile to wszystko jest "widzimisiem" mechanika, żeby tylko kaskę zarobić Nie wiem, czy masz zaufanie do tego warsztatu, ja mocno bym się zastanawiał nad korzystaniem z ich usług
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Kilka rzeczy myślę, że zrobię sam ale tylko najprostszych jak wymiana oleju, filtrów i klocków z tarczami z przodu. Z tyłu hamulców nie będę robił bo wymieniałem rok temu klocki i są prawie niezużyte, owszem tarcze mają rant, ale nie ma tragedii. Pompy wspomagania też myślę że nie będę wymieniał ponieważ odkąd mam samochód czyli 5 lat dolałem może ze 100 mililitrów płynu. Odkąd pamiętam pompa była zawsze zapocona. Co do maglownicy to jak się dopytywałem gościa z warsztatu o szczegóły to powiedział że nie jest bardzo źle i że połowa samochodów w Polsce jeździ z większym luzem tak więc chyba sobie daruję na razie regenerację maglownicy zresztą nie zauważyłem żeby były jakieś znaczne luzy przy kręceniu kierownicą jak np. omijam nagle przeszkody itp. na drodze. Tak więc już trochę chyba zejdzie z ceny. Też pomyślałem że ceny materiałów na wycenie są trochę wygórowane.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Gościu powiedział że lewa jest pęknięta ale czy na pewno....?Szczypior pisze:Sprężyny to wymienia się jak pękną w sumie po co ich się czepia ja?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Przecież możesz podnieść auto lewarkiem i samemu sprawdzić czy zwój nie jest pęknięty u dołu lub u góry ( zazwyczaj pęka u dołu)martens24 pisze:Gościu powiedział że lewa jest pęknięta ale czy na pewno....?Szczypior pisze:Sprężyny to wymienia się jak pękną w sumie po co ich się czepia ja?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wycena naprawy Linei 1,4 T-jet
Tak też zrobięSzczypior pisze:Przecież możesz podnieść auto lewarkiem i samemu sprawdzić czy zwój nie jest pęknięty u dołu lub u góry ( zazwyczaj pęka u dołu)martens24 pisze:Gościu powiedział że lewa jest pęknięta ale czy na pewno....?Szczypior pisze:Sprężyny to wymienia się jak pękną w sumie po co ich się czepia ja?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka