Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5666
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 168888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: mwas » 19 lut 2018, 13:17

Kwestia różnicy w oleju w waszych autach (Stefan - 5W40, Adam - 5W30) wynika z faktu, że Adam ma DPFa :ink I nie chodzi tutaj wcale o kwestię tych parametrów lepkości a raczej o klasę oleju według normy Fiata, a że Selenia do silników z DPFem robi akurat 5W30, to i Fiat taki właśnie zaleca :ink
Odnośnie tego, co napisał Adam, z wjazdem do miast - to się zgadza i to się już dzieje. Do centrum Berlina nie można wjechać autem innym, niż przynajmniej z normą EURO4. Poświadczeniem posiadania takiego auta jest zielona naklejka przyklejana na szybę wraz z dokumentem wydawanym przez jedną ze stacji diagnostycznych, np Dekra lub TUV. Naklejkę wraz z dokumentem może zdobyć każdy po okazaniu na stacji dowodu rejestracyjnego auta i kosztuje to 5 EURO. Mandat za poruszanie się autem bez naklejki po strefie, gdzie jest to wymagane wynosi 40 albo 50 EURO (nie pamiętam teraz dokładnie). Wiem o tym, bo świeżo "przerabiałem" ten temat - zeszły czwartek i piątek spędziłem w Berlinie i moje auto jest już oznaczone :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 111000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: karollino » 19 lut 2018, 16:38

Zrobię mały :eot ale pociągnę temat normy spalin - na szczęście wszystkie nasze autka mają przynajmniej EURO 4 :). Co do opłaty w Berlinie - to aż mnie trzepie... tam kosztuje to 5 EUR na całe życie. W stolicy dolnego śląska, baranki z UM chcą zrobić płatny wjazd do centrum dla wszystkich i to w maksymalnej wysokości uiszczanej każdorazowo...
Także zapraszam do Wrocławia na kawę i zwiedzanie rynku póki jeszcze jest ekoterroryści są słabi :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias » 19 lut 2018, 20:56

Czesc Wszystkim,
A co sadzicie O Seleni ? do naszych diesel-kow? warto ja zmienic np na castrol ? czy inny ?

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 668
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 » 19 lut 2018, 21:26

Kolego oleje są w innym dziale warto poszukać :ok)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias » 19 lut 2018, 21:32

Kolego "kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu" wiec przy okazji chciałem zapytać o olej do naszego 1.3 mulijet , ale spoko dzieki za info

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 668
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 » 19 lut 2018, 21:37

viewtopic.php?f=35&t=108&p=103213&hilit ... et#p103213
Proszę cała rozkminka kolegów...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias » 19 lut 2018, 21:45

Dzięki Serdeczne
będzie co czytać hehe

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 668
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 » 19 lut 2018, 21:51

Jak mówiłem wystarczy poszukać a kto pyta nie błądzi :ok) :ok) :ok)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 » 19 lut 2018, 21:52

Macias pisze:
19 lut 2018, 21:45
będzie co czytać hehe
W dziale SILNIK masz min 5 tematów na temat oleju; od tego jaki i ile do wycieków, dolewek itd.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 462
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 19 lut 2018, 23:35

Auto już mam. Jest zaniedbane, pranie obowiązkowe i czyszczenie plastików.
Silnikiem jest zaskoczony, fakt że do 2 tys obrotów nie jedzie ale potem już nawet fajnie się zbiera i nie odczuwa się tych 14s do setki, wrażenie jakby szybciej ale nie mierzyłem . W obecnej benzynie 145 konie jest 10s ( sam mierzyłem ) a wydaje się porównywalne. Minus to straszny klekot, warkot w środku przy przyspieszeniu. Blue&me fajna sprawa, szkoda że nie można z tel przez BT muzyki słuchać w aucie.

Co do mankamentów auta parę jest i będę szukał na forum, zadawał pytania. Może ktoś zechce pomoc w tym temacie.
1. Między innymi jak nacisnę hamulec na postoju, to coś piszczy z tyłu.
2. Skrzynia biegów jest cała mokra, chociaż olej sprawdzałem i jest, nie jest to olej silnikowy raczej bo brak wycieków od góry. Sprzęgło bierze przy samej podłodze i przy wrzucaniu wstecznego zgrzyta.
3. Rączka od schowka jest urwana, otwiera się i zamyka jak nacisne ten trzpień co jest pod rączką ale rączka leży obok :) co gorsza nie widzę do kupienia chromowanej.
4. Oparcia kanapy jak się siedzi, naciśnie, strzelają, pukają, coś w środku bo po otwarciu oparć i naciskania ręką puka, jakby blacha?
5. Drut co trzyma maskę nie jest w żadnym uchwycie, można go wyciągnąć, a aby maskę trzymał trzeba włożyć po prostu w otwór w masce i oprzeć o coś. Jakby ktoś miał foto jak ma być albo co kupię i będę wdzięczny

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 111000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: karollino » 20 lut 2018, 0:09

Ad.1 piszczy przy zwolnieniu hamulca (reczny i nozny)? Zdejmij bebny i porzadnie wyczysc srodek. U mnie tak bylo a winnym byl caly syf ktory tam sie zgromadzil. Po czyszczeniu, jak reka odjal :)

Ad. 3. Na allegro albo olx szukales? Jakis czas temu widzialem ta raczke ale nie chromowana niestety :(

Ad. 5 o tej porze nie chce mi sie schodzic do auta ale z tego co pamietam to podporka ta jest kotwiona gdzies przy podszybiu i (w stanie zlozonym) przechodzi przez taka gabke - pogladowo zdjecie z GP, u nas jest podobnie. Ta podporka u Ciebie jest peknieta czy z ogledzin wychodzi ze nie stracila integralnosci?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 462
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 20 lut 2018, 0:31

1. Piszczy przy hamulcu nożnym, bodajże jak jak naciskam

2. Szukam tej rączki i nie mogę znaleźć, da się wogole wymienić sama? Czy np jak w Renault że cały schowek trzeba.

3. U mnie ta podpora nie ma żadnego plastikowego uchwyty przy masce ani przy nadwoziu

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 » 20 lut 2018, 0:32

rustin pisze:
19 lut 2018, 23:35
1. Między innymi jak nacisnę hamulec na postoju, to coś piszczy z tyłu.
2. Skrzynia biegów jest cała mokra, chociaż olej sprawdzałem i jest, nie jest to olej silnikowy raczej bo brak wycieków od góry. Sprzęgło bierze przy samej podłodze i przy wrzucaniu wstecznego zgrzyta.
3. Rączka od schowka jest urwana, otwiera się i zamyka jak nacisne ten trzpień co jest pod rączką ale rączka leży obok :) co gorsza nie widzę do kupienia chromowanej.
4. Oparcia kanapy jak się siedzi, naciśnie, strzelają, pukają, coś w środku bo po otwarciu oparć i naciskania ręką puka, jakby blacha?
5. Drut co trzyma maskę nie jest w żadnym uchwycie, można go wyciągnąć, a aby maskę trzymał trzeba włożyć po prostu w otwór w masce i oprzeć o coś. Jakby ktoś miał foto jak ma być albo co kupię i będę wdzięczny
Na wszystkie pytania masz odpowiedzi na forum:
ad 1. viewtopic.php?f=93&t=2569
ad 2. search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... ieg%C3%B3w
dodatkowinfo: wsteczny włączamy po zatrzymaniu do 0 - inaczej może zazgrzytać. Jeżeli się nie ślizga to ok. Sprzęgło bierze nisko (mam trzecie i tak jest)
ad 3. np. http://allegro.pl/klamka-zamek-schowka- ... 22600.html oklej folią alu i masz
ad 4. tam jest blacha może się urwała
oparcie.png
ad 5. http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... it=podpora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 462
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 20 lut 2018, 12:51

Jak będzie ciepło zabiorę się za bębny.

Najgorzej, że nie mam w pobliżu ASO Fiata, czy te różne plastiki do trzymania maski zamówi jakoś online lub może ktoś na forum zajmuje się sprzedażą różnych części?

Wyczytałem, że cieknie z dekla skrzyni lub uszczelka wybieraka, cieknie od góry więc raczej nie dekiel. Są zdjęcia i manual jak to zrobic ale chyba nie do 1.3 multijet bo całkiem inaczej to wygląda i nie mogę go zlokalizować.

Oparcie jest rozbieralne? Nagrałem filmik o co chodzi

https://youtu.be/Qem0_dLfFbU

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4284
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 216500
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 » 20 lut 2018, 17:20

rustin pisze:
20 lut 2018, 12:51
Najgorzej, że nie mam w pobliżu ASO Fiata, czy te różne plastiki do trzymania maski zamówi jakoś online lub może ktoś na forum zajmuje się sprzedażą różnych części?
Nie wiem skąd jesteś (brak danych), ale u mnie jest kilka sklepów moto i u nich kupuję części serwisowe po numerze. Nie ma żadnych problemów z ich sprowadzeniem. Pewnie coś tam sobie dokładają do cen ASO, ale coś za coś (plastiki masz ponumerowane).
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości