Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 25 maja 2018, 23:43

Kilometry lecą, nie dużo bo dopiero 2 tys. Autem jeżdżę spokojnie. Dzisiaj go trochę przegoniłem, co prawda na krótkim odcinku ale aż zderzak mi okopcilo. Na postoju po dodaniu gazu do 3.5 tys też puści małego dymka . To normalne w klekocie?

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 » 26 maja 2018, 7:04

Dobry diesel musi dymić :ryczy :ryczy :ryczy :ryczy
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 111
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 104000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: michalexc » 26 maja 2018, 7:38

Normalne. Też się zastanawiałem czy to normalne zjawisko. Dopiero jak zaobserwowałem dymki w służbowej Octavii z przebiegiem 40kkm przestałem się przejmować. Też raczej jeżdżę spokojnie ale staram się regularnie podciągnąć na wyższych obrotach. Zderzak też mam lekko obkopcony ale widać to po nachyleniu sie

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 21 cze 2018, 22:18

Chyba za dużo oglądam z tyłu auto :)
Nie wiem czy było tak od początku, ale ostatnio parę razy zauważyłem w lusterku, po odpaleniu dość dużo dymu koloru siwego. Raz po nocy a innym razem po dwu godzinnym postoju.
Oleju przez 3 tys nie ubyło, płynu chłodniczego też nie.
Ktoś z posiadaczy klekotow zauważył coś takiego u siebie?

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 138000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 » 21 cze 2018, 22:45

egr do czyszczenia
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 21 cze 2018, 23:01

marcin24 pisze:egr do czyszczenia
Z lektury forum wiem, że jest to prawie nie wykonalne bez kanału.
Przegonić bo czy coś w tym stylu nie pomoże?

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 429
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: daro189 » 22 cze 2018, 8:56

Na youtube jest jakiś turecki filmik gdzie koleś wyciąga chyba z punto zawór egr bez podnośnika, więc teoretycznie nie trzeba kanału 😊
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 544
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 22 cze 2018, 12:50

Jeżeli to przez egr to po odłączeniu wtyczki nie powinien puścić dymka?
Mieliście tak u siebie lub macie?
Nie zawsze dobrze jak od nowości biegi były zmieniane przy 2.5 tys obrotach, żeby mniej palił jazda poniżej 2 tys :)

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 120
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 158000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: rob_ert » 28 cze 2018, 22:05

Szczypior pisze:
21 cze 2018, 22:18
Nie wiem czy było tak od początku, ale ostatnio parę razy zauważyłem w lusterku, po odpaleniu dość dużo dymu koloru siwego. Raz po nocy a innym razem po dwu godzinnym postoju.
Nie chcę wieszczyć nadchodzących kłopotów, ale takiego koloru dymy pojawiły się u mnie, gdy miałem (jak się później okazało) uszkodzony jeden wtryskiwacz.
Opisywałem wszystko w wątku "[1,3] Kody IMA wtryskiwaczy"
Z EGRem też miałem kilka razy kłopoty ale wtedy dymy nigdy nie były siwe
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości