Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: mwas »

Kwestia różnicy w oleju w waszych autach (Stefan - 5W40, Adam - 5W30) wynika z faktu, że Adam ma DPFa :ink I nie chodzi tutaj wcale o kwestię tych parametrów lepkości a raczej o klasę oleju według normy Fiata, a że Selenia do silników z DPFem robi akurat 5W30, to i Fiat taki właśnie zaleca :ink
Odnośnie tego, co napisał Adam, z wjazdem do miast - to się zgadza i to się już dzieje. Do centrum Berlina nie można wjechać autem innym, niż przynajmniej z normą EURO4. Poświadczeniem posiadania takiego auta jest zielona naklejka przyklejana na szybę wraz z dokumentem wydawanym przez jedną ze stacji diagnostycznych, np Dekra lub TUV. Naklejkę wraz z dokumentem może zdobyć każdy po okazaniu na stacji dowodu rejestracyjnego auta i kosztuje to 5 EURO. Mandat za poruszanie się autem bez naklejki po strefie, gdzie jest to wymagane wynosi 40 albo 50 EURO (nie pamiętam teraz dokładnie). Wiem o tym, bo świeżo "przerabiałem" ten temat - zeszły czwartek i piątek spędziłem w Berlinie i moje auto jest już oznaczone :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: karollino »

Zrobię mały :eot ale pociągnę temat normy spalin - na szczęście wszystkie nasze autka mają przynajmniej EURO 4 :). Co do opłaty w Berlinie - to aż mnie trzepie... tam kosztuje to 5 EUR na całe życie. W stolicy dolnego śląska, baranki z UM chcą zrobić płatny wjazd do centrum dla wszystkich i to w maksymalnej wysokości uiszczanej każdorazowo...
Także zapraszam do Wrocławia na kawę i zwiedzanie rynku póki jeszcze jest ekoterroryści są słabi :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias »

Czesc Wszystkim,
A co sadzicie O Seleni ? do naszych diesel-kow? warto ja zmienic np na castrol ? czy inny ?
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 »

Kolego oleje są w innym dziale warto poszukać :ok)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias »

Kolego "kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu" wiec przy okazji chciałem zapytać o olej do naszego 1.3 mulijet , ale spoko dzieki za info
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 »

http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... et#p103213
Proszę cała rozkminka kolegów...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Macias »

Dzięki Serdeczne
będzie co czytać hehe
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: skory85 »

Jak mówiłem wystarczy poszukać a kto pyta nie błądzi :ok) :ok) :ok)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

Macias pisze: 19 lut 2018, 21:45będzie co czytać hehe
W dziale SILNIK masz min 5 tematów na temat oleju; od tego jaki i ile do wycieków, dolewek itd.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:31 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: karollino »

Ad.1 piszczy przy zwolnieniu hamulca (reczny i nozny)? Zdejmij bebny i porzadnie wyczysc srodek. U mnie tak bylo a winnym byl caly syf ktory tam sie zgromadzil. Po czyszczeniu, jak reka odjal :)

Ad. 3. Na allegro albo olx szukales? Jakis czas temu widzialem ta raczke ale nie chromowana niestety :(

Ad. 5 o tej porze nie chce mi sie schodzic do auta ale z tego co pamietam to podporka ta jest kotwiona gdzies przy podszybiu i (w stanie zlozonym) przechodzi przez taka gabke - pogladowo zdjecie z GP, u nas jest podobnie. Ta podporka u Ciebie jest peknieta czy z ogledzin wychodzi ze nie stracila integralnosci?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:31 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 19 lut 2018, 23:35 1. Między innymi jak nacisnę hamulec na postoju, to coś piszczy z tyłu.
2. Skrzynia biegów jest cała mokra, chociaż olej sprawdzałem i jest, nie jest to olej silnikowy raczej bo brak wycieków od góry. Sprzęgło bierze przy samej podłodze i przy wrzucaniu wstecznego zgrzyta.
3. Rączka od schowka jest urwana, otwiera się i zamyka jak nacisne ten trzpień co jest pod rączką ale rączka leży obok :) co gorsza nie widzę do kupienia chromowanej.
4. Oparcia kanapy jak się siedzi, naciśnie, strzelają, pukają, coś w środku bo po otwarciu oparć i naciskania ręką puka, jakby blacha?
5. Drut co trzyma maskę nie jest w żadnym uchwycie, można go wyciągnąć, a aby maskę trzymał trzeba włożyć po prostu w otwór w masce i oprzeć o coś. Jakby ktoś miał foto jak ma być albo co kupię i będę wdzięczny
Na wszystkie pytania masz odpowiedzi na forum:
ad 1. http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=2569
ad 2. http://www.lineaklubpolska.pl/search.ph ... ieg%C3%B3w
dodatkowinfo: wsteczny włączamy po zatrzymaniu do 0 - inaczej może zazgrzytać. Jeżeli się nie ślizga to ok. Sprzęgło bierze nisko (mam trzecie i tak jest)
ad 3. np. http://allegro.pl/klamka-zamek-schowka- ... 22600.html oklej folią alu i masz
ad 4. tam jest blacha może się urwała
oparcie.png
ad 5. http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... it=podpora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:31 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 20 lut 2018, 12:51 Najgorzej, że nie mam w pobliżu ASO Fiata, czy te różne plastiki do trzymania maski zamówi jakoś online lub może ktoś na forum zajmuje się sprzedażą różnych części?
Nie wiem skąd jesteś (brak danych), ale u mnie jest kilka sklepów moto i u nich kupuję części serwisowe po numerze. Nie ma żadnych problemów z ich sprowadzeniem. Pewnie coś tam sobie dokładają do cen ASO, ale coś za coś (plastiki masz ponumerowane).
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ