Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 25 maja 2018, 23:43

Kilometry lecą, nie dużo bo dopiero 2 tys. Autem jeżdżę spokojnie. Dzisiaj go trochę przegoniłem, co prawda na krótkim odcinku ale aż zderzak mi okopcilo. Na postoju po dodaniu gazu do 3.5 tys też puści małego dymka . To normalne w klekocie?

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 885
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 » 26 maja 2018, 7:04

Dobry diesel musi dymić :ryczy :ryczy :ryczy :ryczy
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 135
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 104000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: michalexc » 26 maja 2018, 7:38

Normalne. Też się zastanawiałem czy to normalne zjawisko. Dopiero jak zaobserwowałem dymki w służbowej Octavii z przebiegiem 40kkm przestałem się przejmować. Też raczej jeżdżę spokojnie ale staram się regularnie podciągnąć na wyższych obrotach. Zderzak też mam lekko obkopcony ale widać to po nachyleniu sie

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 21 cze 2018, 22:18

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:33 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 885
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 » 21 cze 2018, 22:45

egr do czyszczenia
Pozdrawiam wszystkich

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 21 cze 2018, 23:01

marcin24 pisze:egr do czyszczenia
Z lektury forum wiem, że jest to prawie nie wykonalne bez kanału.
Przegonić bo czy coś w tym stylu nie pomoże?

Awatar użytkownika
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Przebieg: 86000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Zamość
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: daro189 » 22 cze 2018, 8:56

Na youtube jest jakiś turecki filmik gdzie koleś wyciąga chyba z punto zawór egr bez podnośnika, więc teoretycznie nie trzeba kanału 😊
1.4 Active / 1.4 Dynamic / 1.3 Multijet :)

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior » 22 cze 2018, 12:50

Jeżeli to przez egr to po odłączeniu wtyczki nie powinien puścić dymka?
Mieliście tak u siebie lub macie?
Nie zawsze dobrze jak od nowości biegi były zmieniane przy 2.5 tys obrotach, żeby mniej palił jazda poniżej 2 tys :)

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 120
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 159000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: rob_ert » 28 cze 2018, 22:05

Szczypior pisze:
21 cze 2018, 22:18
Nie wiem czy było tak od początku, ale ostatnio parę razy zauważyłem w lusterku, po odpaleniu dość dużo dymu koloru siwego. Raz po nocy a innym razem po dwu godzinnym postoju.
Nie chcę wieszczyć nadchodzących kłopotów, ale takiego koloru dymy pojawiły się u mnie, gdy miałem (jak się później okazało) uszkodzony jeden wtryskiwacz.
Opisywałem wszystko w wątku "[1,3] Kody IMA wtryskiwaczy"
Z EGRem też miałem kilka razy kłopoty ale wtedy dymy nigdy nie były siwe
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.

ODPOWIEDZ