Testujemy

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Sebastian
klubowicz
klubowicz
Posty: 621
Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
Przebieg: 35000
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Siemianowice
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Testujemy

Post autor: Sebastian »

Jeśli chodzi o diesla to spróbuj się przejechać dieslem bez turbiny to będzie ci się wydawać że linka to rakieta :) Co do przyśpieszenia to jest dużo czynników do jednych z nich należy masa choć panda ma mniej koni ale jest bardziej zrywniejsza.I na światłach żonka mnie zostawia w tyle :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Testujemy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Faktycznie, po przyhamowaniu lewą, gdy mamy równocześnie naciśnięty gaz, T-Jet ożywa dopiero po 1-1,5 sekundy. Sprawdziłem na benzynie i lpg.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Testujemy

Post autor: leszek1234 »

no nie wiem, może to sugestia , bo robiłem tak kilka razy i raz widzę zamulenie raz nie.. Ale coś jest chyba na rzeczy.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Testujemy

Post autor: Fiacik »

Wydaje mi się ,że piszecie w przypadku T-jeta o czymś co zupełnie jest normalne w przypadku turbiny /potrzeba trochę czasu aż złapie obroty/,dodatkowo chyba trochę komputer po przyhamowaniu obcina dawkę mieszanki i stąd temat,który opisujecie.
Jeżeli chodzi o diesla to faktycznie w lince 1,3 bez turbo nie pojedzie bo za duża jest masa auta.Ja długo nie mogłem sie do turbodziury przyzwyczaić,ale po miesiacu temat połknąłem,trzeba poprostu częściej używać jedynki i zerkać na obrotomierz i po problemie.
W mojej lince jest natomiast ciekawe zabezpieczenie o którym nie wiedziałem bo w instrukcji tego nie pisza.Przy wciśniętym sprzęgle nie da sie
"wycisnąć" więcej niż 2500obrotów,a to dlatego by przy wrzuconym biegu i puszczeniu tegoż sprzęgła poprostu go nie urwało.Początkowo nie wiedziałem co jest grane ale szybko temat rozryzłem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Testujemy

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze: W mojej lince jest natomiast ciekawe zabezpieczenie o którym nie wiedziałem bo w instrukcji tego nie pisza.Przy wciśniętym sprzęgle nie da sie "wycisnąć" więcej niż 2500obrotów,a to dlatego by przy wrzuconym biegu i puszczeniu tegoż sprzęgła poprostu go nie urwało.Początkowo nie wiedziałem co jest grane ale szybko temat rozryzłem.
Zrobili tak dlatego, że masz sprzęgło z kołem dwumasowym. W moim tego nie ma. Jest zwykłe sprzęgło, ze stałym kołem zamachowym i jakoś go nie urywa (chociaż za mocne to ono nie jest).
To samo dotyczy filtra cząstek stałych. Mam normę 4 bez niego i problemów z nim związanych.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Testujemy

Post autor: Fiacik »

Z tego co wiem to nie ma koła dwumasowego bo już dość dawno go nie montują do 1,3 multijet,a filtra DPF sie nie boję bo jeżdżę codziennie do pracy 36 km w jedną strone z czego połowe ekspresówka ,wiec powinien być o,key.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Testujemy

Post autor: leszek1234 »

Teraz sprawdziłem na autostradzie kilka razy i na różne sposoby - przyspieszając samochód na dużej prędkości naciskałem lekko hamulec (tak , żeby światło stop zaświeciło) i na 100% nie ma to przełożenia na możliwości przyspieszania - auto ciągnie wzorowo:)
Wiec to chyba zbiorowa sugestia spowodowana spadkiem obrotów po przyhamowaniu...
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Testujemy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wciśnij hamulec tak żeby auto przyhamowało. Mimo równocześnie wciśniętego gazu auto nie będzie przyspieszać.
W sumie to nie wiem co próbujemy udowodnić, bo nikt normalnie tak nie jeździ :pomysli
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Testujemy

Post autor: leszek1234 »

Kuzyn - dobra , znów testowałem - moje auto w opisane przez Ciebie sytuacji rwie do przodu , nie ma żadnego problemu (opóźnienia). Naciskam gaz, przyspieszam i przy rozpędzającym się aucie (ok.80km/h na 4 biegu) naciskam lekko hamulec - auto zwalnia, puszczam hamulec - auto natychmiast skacze do przodu jakby urwało się z łańcucha i w pełni reaguje na pedał gazu. Próbowałem we wszelkich wariantach;) Może Wasze spostrzeżenia dotyczą takiego spadku obrotów , że silnik po prostu musi się pozbierać? Spróbuj na nieco wyższych obrotach.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Testujemy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To kwestia oprogramowania sterownika silnika. Może ktoś z Fiata to zauważył i u Ciebie już nie ma tej wady. Ja sprawdzalem przy 120 na 5 biegu. Emmer pewnie też wolno nie jechał.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Testujemy

Post autor: emmer »

u mnie jak u kuzyna. czy to lpg czy Pb, czy szybko czy wolno. jak przyhamuję to musze chwilę poczekać albo odpuścić gaz i znowu nacisnąc żeby zerwał do przodu
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Testujemy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A ja muszę nieco przeprosić. Wracając z pracy wykonałem szereg testów ;) Ten efekt występuje, gdy nie mamy maksymalnie wciśniętego gazu. Z butem w podłodze zrywa się nawet z niskich obrotów.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Testujemy

Post autor: will »

Czyli niepotrzebnie sprzedałem auto :przykry
Taki żarcik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Testujemy

Post autor: Fish »

Widac panowie nic sie dawno nie zepsulo i szukacie dziury hehehe. Emmer jezdzij jak dziala. Moja stoi nieruszana trzeci tydzien boje sie ze jak wroce z delegacji to klockow nie oderwe od tarczy a zbierze sie po 2 dniach :-)
<<FISH>>
ODPOWIEDZ