Testujemy
- Sebastian
- klubowicz
- Posty: 621
- Rejestracja: 07 gru 2010, 15:58
- Przebieg: 35000
- Silnik: 1.4 16v
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Siemianowice
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Testujemy
Jeśli chodzi o diesla to spróbuj się przejechać dieslem bez turbiny to będzie ci się wydawać że linka to rakieta Co do przyśpieszenia to jest dużo czynników do jednych z nich należy masa choć panda ma mniej koni ale jest bardziej zrywniejsza.I na światłach żonka mnie zostawia w tyle
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Testujemy
Faktycznie, po przyhamowaniu lewą, gdy mamy równocześnie naciśnięty gaz, T-Jet ożywa dopiero po 1-1,5 sekundy. Sprawdziłem na benzynie i lpg.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Testujemy
no nie wiem, może to sugestia , bo robiłem tak kilka razy i raz widzę zamulenie raz nie.. Ale coś jest chyba na rzeczy.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Testujemy
Wydaje mi się ,że piszecie w przypadku T-jeta o czymś co zupełnie jest normalne w przypadku turbiny /potrzeba trochę czasu aż złapie obroty/,dodatkowo chyba trochę komputer po przyhamowaniu obcina dawkę mieszanki i stąd temat,który opisujecie.
Jeżeli chodzi o diesla to faktycznie w lince 1,3 bez turbo nie pojedzie bo za duża jest masa auta.Ja długo nie mogłem sie do turbodziury przyzwyczaić,ale po miesiacu temat połknąłem,trzeba poprostu częściej używać jedynki i zerkać na obrotomierz i po problemie.
W mojej lince jest natomiast ciekawe zabezpieczenie o którym nie wiedziałem bo w instrukcji tego nie pisza.Przy wciśniętym sprzęgle nie da sie
"wycisnąć" więcej niż 2500obrotów,a to dlatego by przy wrzuconym biegu i puszczeniu tegoż sprzęgła poprostu go nie urwało.Początkowo nie wiedziałem co jest grane ale szybko temat rozryzłem.
Jeżeli chodzi o diesla to faktycznie w lince 1,3 bez turbo nie pojedzie bo za duża jest masa auta.Ja długo nie mogłem sie do turbodziury przyzwyczaić,ale po miesiacu temat połknąłem,trzeba poprostu częściej używać jedynki i zerkać na obrotomierz i po problemie.
W mojej lince jest natomiast ciekawe zabezpieczenie o którym nie wiedziałem bo w instrukcji tego nie pisza.Przy wciśniętym sprzęgle nie da sie
"wycisnąć" więcej niż 2500obrotów,a to dlatego by przy wrzuconym biegu i puszczeniu tegoż sprzęgła poprostu go nie urwało.Początkowo nie wiedziałem co jest grane ale szybko temat rozryzłem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Testujemy
Zrobili tak dlatego, że masz sprzęgło z kołem dwumasowym. W moim tego nie ma. Jest zwykłe sprzęgło, ze stałym kołem zamachowym i jakoś go nie urywa (chociaż za mocne to ono nie jest).Fiacik pisze: W mojej lince jest natomiast ciekawe zabezpieczenie o którym nie wiedziałem bo w instrukcji tego nie pisza.Przy wciśniętym sprzęgle nie da sie "wycisnąć" więcej niż 2500obrotów,a to dlatego by przy wrzuconym biegu i puszczeniu tegoż sprzęgła poprostu go nie urwało.Początkowo nie wiedziałem co jest grane ale szybko temat rozryzłem.
To samo dotyczy filtra cząstek stałych. Mam normę 4 bez niego i problemów z nim związanych.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Testujemy
Z tego co wiem to nie ma koła dwumasowego bo już dość dawno go nie montują do 1,3 multijet,a filtra DPF sie nie boję bo jeżdżę codziennie do pracy 36 km w jedną strone z czego połowe ekspresówka ,wiec powinien być o,key.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Testujemy
Teraz sprawdziłem na autostradzie kilka razy i na różne sposoby - przyspieszając samochód na dużej prędkości naciskałem lekko hamulec (tak , żeby światło stop zaświeciło) i na 100% nie ma to przełożenia na możliwości przyspieszania - auto ciągnie wzorowo:)
Wiec to chyba zbiorowa sugestia spowodowana spadkiem obrotów po przyhamowaniu...
Wiec to chyba zbiorowa sugestia spowodowana spadkiem obrotów po przyhamowaniu...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Testujemy
Wciśnij hamulec tak żeby auto przyhamowało. Mimo równocześnie wciśniętego gazu auto nie będzie przyspieszać.
W sumie to nie wiem co próbujemy udowodnić, bo nikt normalnie tak nie jeździ
W sumie to nie wiem co próbujemy udowodnić, bo nikt normalnie tak nie jeździ
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Testujemy
Kuzyn - dobra , znów testowałem - moje auto w opisane przez Ciebie sytuacji rwie do przodu , nie ma żadnego problemu (opóźnienia). Naciskam gaz, przyspieszam i przy rozpędzającym się aucie (ok.80km/h na 4 biegu) naciskam lekko hamulec - auto zwalnia, puszczam hamulec - auto natychmiast skacze do przodu jakby urwało się z łańcucha i w pełni reaguje na pedał gazu. Próbowałem we wszelkich wariantach;) Może Wasze spostrzeżenia dotyczą takiego spadku obrotów , że silnik po prostu musi się pozbierać? Spróbuj na nieco wyższych obrotach.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Testujemy
To kwestia oprogramowania sterownika silnika. Może ktoś z Fiata to zauważył i u Ciebie już nie ma tej wady. Ja sprawdzalem przy 120 na 5 biegu. Emmer pewnie też wolno nie jechał.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Testujemy
u mnie jak u kuzyna. czy to lpg czy Pb, czy szybko czy wolno. jak przyhamuję to musze chwilę poczekać albo odpuścić gaz i znowu nacisnąc żeby zerwał do przodu
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Testujemy
A ja muszę nieco przeprosić. Wracając z pracy wykonałem szereg testów ;) Ten efekt występuje, gdy nie mamy maksymalnie wciśniętego gazu. Z butem w podłodze zrywa się nawet z niskich obrotów.
- Fish
- klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
- Przebieg: 145000
- Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Testujemy
Widac panowie nic sie dawno nie zepsulo i szukacie dziury hehehe. Emmer jezdzij jak dziala. Moja stoi nieruszana trzeci tydzien boje sie ze jak wroce z delegacji to klockow nie oderwe od tarczy a zbierze sie po 2 dniach :-)
<<FISH>>