kupno linea

Informacje ogólne
mlody
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 03 sie 2013, 14:35
Przebieg: 0

kupno linea

Post autor: mlody » 03 sie 2013, 14:49

witam przymierzam sie do zakupu linea 8v obcnie mam siene 1.2 73km czy ta linea bedzie ciut mocniejsza od sieny bo jest wieksza i wiecej wazy

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2372
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 191000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Zalasewo
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: helletic » 03 sie 2013, 15:31

Według stosunku mocy do wagi, wychodzi, że to Linea jest większy muł. Niewiele, ale jednak.
Na 1 kg masy Linei wychodzi 0,06 KM
Na 1 kg masy Sieny wychodzi 0,07 KM

Jak już, to bierz T-Jet 120 KM

Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 788
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Przebieg: 68200
Silnik: 1.4 T-JET
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Polska
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: buhert » 03 sie 2013, 16:48

mlody pisze:witam przymierzam sie do zakupu linea 8v obcnie mam siene 1.2 73km czy ta linea bedzie ciut mocniejsza od sieny bo jest wieksza i wiecej wazy
Nie nie nie i jeszcze raz nie. Będzie słabsza, bardziej mułowata i tak jak napisał poprzednik - szukaj T-JETa.

Linea jest o wiele cięższa od Sieny a te "pare" koników więcej totalnie nic nie zdziała i będzie to w porównaniu do Sieny 1.2 - mułowaty samochód.

Już katalogowo Siena rozwala Linee pod względem osiągów a jak ją jeszcze załadujesz i odpalisz klimę to...szukaj wersji T-JET 120KM i "będzie Pan zadowolony" :zlośnik
T-JET - Biorę lewy pas :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6480
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 sie 2013, 17:18

...albo diesla, bo jest więcej ofert.

mlody
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 03 sie 2013, 14:35
Przebieg: 0

Re: kupno linea

Post autor: mlody » 04 sie 2013, 6:43

ja nie potrzebuje demona predkosci wiekszosc jazda po miescie ten silnik jest prosty idealny do gazu

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2372
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 191000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Zalasewo
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: helletic » 04 sie 2013, 7:11

No to bierz 8V i nie ma co się zastanawiać.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6344
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: Tomek » 04 sie 2013, 9:56

mlody pisze:ja nie potrzebuje demona predkosci wiekszosc jazda po miescie ten silnik jest prosty idealny do gazu
Ja uważam że się sprawdzi. V8 ma tak specyficznie zestopniowaną skrzynię biegów, że po mieście mimo mizernej mocy nie odstaje jakoś bardzo od innych aut.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: will » 04 sie 2013, 13:27

Linea się odmienia raczej na Linei, potestuj w trasie potem wybierz każdy ma inne wymagania.
:jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

mlody
Nowy
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 03 sie 2013, 14:35
Przebieg: 0

Re: kupno linea

Post autor: mlody » 04 sie 2013, 19:54

ale wiekszosc z was ma 8v a narzekacie to co czy ten samochud wogule nie jedzie zaznaczam ze nie jezdze szybko maksymalnie 110km/h dlatego t jet nie biore pod uwage a diesla nie chce

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2372
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 191000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Zalasewo
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: helletic » 04 sie 2013, 20:16

Bo większoś z nas śmiga zazwyczaj szybciej niż 110 km/h, poza tym większości z nas przejadło się rozpędzanie do setki w prawie 15 sek. ale jeśli Tobie to nie przeszkadza, to bierz 8V. Najlepiej przetestuj, każdy ma inne wykagania.

-- 4 sie 2013, o 20:16 --

Bo większoś z nas śmiga zazwyczaj szybciej niż 110 km/h, poza tym większości z nas przejadło się rozpędzanie do setki w prawie 15 sek. ale jeśli Tobie to nie przeszkadza, to bierz 8V. Najlepiej przetestuj, każdy ma inne wykagania.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5715
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: kupno linea

Post autor: mwas » 05 sie 2013, 0:17

Nie ma się co szczypać i zastanawiać, wystarczy wsiąść do auta, przejechać się kawałek i jak się spodoba, to brać :ink 8V też potrafi pojechać, tylko trzeba się nauczyć tym śmigać i pogodzić się z większym zużyciem paliwa :ink

P.S. Zachęcam do używania słownika j. polskiego lub funkcji "sprawdź pisownię" w przeglądarce :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 617
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: karollino » 05 sie 2013, 0:18

młody - tak się składa że dwa i pół roku temu też przesiadłem się ze Sieny do Linei. Sienę miałem taką jak Ty - 1.2 73 KM (wypust 1999).
Bardzo miło wspominam tamto autko.

Przymierzając sie do kupna Linei, czytałem to forum i trochę niedowierzałem Kolegom w kwestii przyspieszenia i osiągów wersji wolnossącej. Też szukałem auta do miasta i koniec końców stwierdziłem że 200 kg więcej masy włąsnej nie może aż tak zamulić auta. No i ten wygląd... ujęła mnie za serce od samego początku.

...


Dziś powiem Ci, że po dwóch i pół roku w końcu przyzwyczaiłem się (czyt.: przestałem uzywać wyrazów uważanych za obraźliwe) do słabego "ciągu na bramkę". Tak jest zdrowiej dla mnie. Dodam tylko tyle, że większość kilometrów pokonywałem jeszcze z dwoma pasażerami na pokładzie. No i wyprzedzanie pozostawiłem w sferze wspomnień. Jazda w mieśćie? Niby OK, ale powiem Ci że też czuć ten 200kg balast, szczególnie jeśli chcesz zachować "zdroworozsądkowe" spalanie (wtedy wszyscy Cię wyprzedzają w pogoni za zieloną falą). Jeśli chcesz przyspieszyć, silnik zawyje, obrotek wskoczy pod czerwone pole (spalanie także) a Ty może za czas jakiś dogonisz peleton. To że jeździsz max. 110km/h nie ma tu żadnego znaczenia. Tym autem da sie jechać znacznie szybciej (układ kierowniczy i zawieszenie spokojnie na to pozwalają) i nie mówię tu o chwilowym osiągnięciu V max, tylko o długotrwałym pokonaniu stukilkudziesięciu kilometrów ze spalaniem na poziomie 12 - 14 l/100. Tylko czas w jakim osiągniesz zadaną prędkość (np.: wspomnaine przez Ciebie 100 - 110km/h) bardzo Cię rozczaruje. Dla spokoju psychicznego - lepiej wyłącz też miernik spalania chwilowego.

P.S.: Po przesiadce ze Sieny dwukrotnei w ciągu 3 miesięcy, podczas wyprzedzania przeciągnąłem silnik do odcięcia. Potem zdarzyło mi sie to raz jeszcze. Teraz jeżdżę eko :)

P.S.2: Tak poza silnikiem, to nie mam zastrzeżeń. Piszę całkiem serio. Samochód jest bardzo pakowny, ukłąd kierowniczy jest precyzyjny, jeździ się nim jak po sznurku. Klima szybko schładza. W porównaniu do Sieny, zauważysz jednak że księgowi włożyli mniejszą nagrzewnicę - zimą trzeba mocno go podgrzewać. :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 591
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: CrazyKetchup » 05 sie 2013, 0:24

Dlatego większość zakłada LPG które jest tańsze do tego silnika i ze spalania 12-14 l robi się "kosztowo wg cen benzyny" 7-8 jak dociskasz :) . A tak na marginesie jak znajdzie zadbanego t-jet'a w dobrej cenie to wiadomo że KM nigdy nie za wiele ale wpierw znaleźć trzeba :).

ps. nagrzewnica jako tako działa ale z dobrze działającą klimą bym polemizował - szczególnie przy obecnych 30 kilku stopniowych upałach :( .

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 617
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 117000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: karollino » 05 sie 2013, 0:33

Nagrzewnica działa, ale aby utrzymać zimą temperaturę na poziomie "jazdy bez kurtki", to pokrętło termostatu przekręcone co najmniej na 3/4 skali. W porównaniu do Sieny to o 1/2 skali za duzo. Nie wiem, moze w innych autach było podobnie - porównywałem ze Sieną, gdzie gorąco robiło się bardzo szybko.
Klima? U mnie OK - najpierw przewietrzam auto, potem obieg zamknięty, wentylator na 4 i jak temp. spadnie to 2. (Tzewn. < 28*C) albo 3. bieg (Tzewn.>28*C). Trochę huczy, ale chłodno jest ;)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 130000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: kupno linea

Post autor: leszek1234 » 05 sie 2013, 6:58

bierz 8v i będzie dobrze - jeśli to świadomy wybór. A nie masz gdzie zrobić jazdy próbnej?
will - Linea jako wyraz obcojęzyczny nie odmienia się w ogóle. Rozumiem, że dla nas ten wyraz nie brzmi obco (języcznie) :ink

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości