Prośba o pomoc.
Prośba o pomoc.
Cześć.
W związku z tym, że powiększyła mi się rodzina poszukuję nowego samochodu i w oko wpadła mi Linea z 2007 r. z przebiegiem 100 tys. i silnikiem 1.3 m-jet. Potrzebuję porady od użytkowników tego autka, otóż czy nadaję się ono dla rodziny 2+1, chodzi mi o to czy jest wystarczająco dużo miejsca? Jak sprawuje się ten silnik, czytałem, że w mieście zanim załączy się turbina jest trochę "mułowata"- jak wygląda sprawa turbo-dziury? Czy ma dpf i koło dwumasowe(diesel, więc chyba ma)? Jak wygląda sprawa części zastępczych- jak z ich dostępnością? Czy nadaję się do jazdy 90% w mieście, reszta trasa?
W związku z tym, że powiększyła mi się rodzina poszukuję nowego samochodu i w oko wpadła mi Linea z 2007 r. z przebiegiem 100 tys. i silnikiem 1.3 m-jet. Potrzebuję porady od użytkowników tego autka, otóż czy nadaję się ono dla rodziny 2+1, chodzi mi o to czy jest wystarczająco dużo miejsca? Jak sprawuje się ten silnik, czytałem, że w mieście zanim załączy się turbina jest trochę "mułowata"- jak wygląda sprawa turbo-dziury? Czy ma dpf i koło dwumasowe(diesel, więc chyba ma)? Jak wygląda sprawa części zastępczych- jak z ich dostępnością? Czy nadaję się do jazdy 90% w mieście, reszta trasa?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc.
Kolego adnan.... odpowiedzi, na wszystkie zadane przez Ciebie pytania są na forum Zachęcam więc do lektury Ale jednym słowem odpowiadając na Twoje pytanie: z czystym sumienie polecami Ci to auto z tym silnikiem, biorąc pod uwagę Twoją sytuację rodzinną
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Prośba o pomoc.
Potwierdzam to co napisał mwas. Jeżeli chcesz diesla - kupuj. Nie słuchaj laików o turbinie. Jak się nauczysz jeździć (przy pomocy forum) reszta to sama przyjemność!
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Prośba o pomoc.
Rodzinne autko z 500 litrowym bagażnikiem, ja mam benzyne 1.4 77 KM, i również nie narzekam, nie demon predkosci ale nie o to tu chodzi. A jak będę potrzebował mocy to ferrari kupię. Polecam takie autko.
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc.
Turbodziura jest poniżej 2 tys. obr. W praktyce jeśli w nią wpadniesz, to nawet na biegu nr 2 samochód się przez jakiś czas zastanawia się zanim wystrzeli do przodu, np. gdy w korku przyśniesz na dwójce. Na wyższych biegach to już wogóle trzeba mieć dużo czasu aby się wkręcić na obroty 1200->2000. Lecz gdy już silnik nabierze wigoru, bardzo sprawnie rozpędza samochód. Taki mały wariat. Teraz mam diesla 140 KM i on takiego jadu nie ma jak mały multijet, za to jest znacznie elastyczniejszy no i oczywiście mniej podatny na rosnące obciążenie np. podjazdy pod górki, etc. Odpowiednia technika jazdy polegająca na unikaniu spadku obrotów poniżej 2k załatwia problem. Tym dieslem nie da się i nie ma sensu jeździć na obrotach mniejszych niż 2 tys. Pod tym względem 1.6 i większe pojemności są zdecydowanie bardziej tolerancyjne i ochocze do współpracy. W kwestii załączenia turbiny jest tak, że ona cały czas pracuje. Jednak dopiero od pewnej liczby obrotów zaczyna tłoczyć powietrze wystarczająco efektywnie, aby doładować silnik.adnan pisze:Cześć.
W związku z tym, że powiększyła mi się rodzina poszukuję nowego samochodu i w oko wpadła mi Linea z 2007 r. z przebiegiem 100 tys. i silnikiem 1.3 m-jet. Potrzebuję porady od użytkowników tego autka, otóż czy nadaję się ono dla rodziny 2+1, chodzi mi o to czy jest wystarczająco dużo miejsca? Jak sprawuje się ten silnik, czytałem, że w mieście zanim załączy się turbina jest trochę "mułowata"- jak wygląda sprawa turbo-dziury? Czy ma dpf i koło dwumasowe(diesel, więc chyba ma)? Jak wygląda sprawa części zastępczych- jak z ich dostępnością? Czy nadaję się do jazdy 90% w mieście, reszta trasa?
W mieście trzeba trochę machać biegami ponieważ elastyczność silnika poniżej 2 tys. obrotów jest szczątkowa. Ale generalnie z odrobiną zacięcia i właściwą techniką operowania gazem i sprzęgłem autem daje się sprawnie jeździć. Spalanie realne w mieście 7.1-7.8. Poza miastem i nie na autostradzie przy Vmax pomiędzy 80-120 km/h 4.8-5.1. W samochodzie dosyć szybko kończy się sprzęgło jeśli będziesz jeździć w mieście. U mnie już przy 70 tys. pojawiły się pierwsze symptomy zużycia docisku, a przy 75 tys. km trzeba było już myśleć o niedalekim terminie wymiany.
Pozdrawiam, były użytkownik 1.3 MJ
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 17:42 przez mireks, łącznie zmieniany 2 razy.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Prośba o pomoc.
adnan; wszystko to co napisał mireks to prawda. Z tym, że trochę przesadził ze spalaniem w mieście . Nie wiem, skąd jesteś, ale na prowincji auto spala max do 7 litrów. Latem fabrycznie do 6.5 l. Przy jeździe w mieście (średnia 19 km/h) dwójka, trójka i toczymy się poniżej 2 tys. obrotów. Daje radę
smak56
* * * *
* * * *
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Prośba o pomoc.
Ja mam dwójkę 8 letnich niepełnosprawnych córek, jak jadę gdzieś dalej to msuzę pakować dwa duże wózki i powiem ci że daje rade dla porównania ojciec ma astre G hatchback i tam nie zapakuje swoich klamotów. Samchód jest pojemny w kabinie i bagażniku, wchodzi dużo rzeczy. Duża zaletą jest klapa bagażnika na teleskopach co nie blokuje miejsc w kufrze. Dwa małe ale to nieco zbyt niski dach co powoduje że mam czasami problemy ze swobodnym wkładaniem jednej córki na tylną kanapę no i otwór bagażnika mógłby być nieco większy co ułatwiłoby mi wkładanie wózków. Na temat silnika m-jet nie doradzę bo jeżdzę t-jetem.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 20:09 przez Szulcik74, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- klubowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,3 mjet emotion
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował: 1 raz
Re: Prośba o pomoc.
Moje spostrzezenia po 2 latach eksploatacji;
-średni komfort jazdy ,
-duza turbodziura ponizej 2 tys, obr. , trzeba mocniej krecic by nie była dokuczliwa,
-spalanie srednie 6 l ,
-bagaznik 500 l ale nieforemny i na dłuzszy wyjazd trzeba sie pakowac z głową,
- dla 2+1 miejsca wystarczajaco,
Ogolnie autko przecietne ale do tej pory budzace ciekawosc ładna stylistyką.
-średni komfort jazdy ,
-duza turbodziura ponizej 2 tys, obr. , trzeba mocniej krecic by nie była dokuczliwa,
-spalanie srednie 6 l ,
-bagaznik 500 l ale nieforemny i na dłuzszy wyjazd trzeba sie pakowac z głową,
- dla 2+1 miejsca wystarczajaco,
Ogolnie autko przecietne ale do tej pory budzace ciekawosc ładna stylistyką.
- makrys
- klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
- Przebieg: 99550
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Prośba o pomoc.
Zgadzam się z Kolegami. Polecam !!!
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
- andre0412
- klubowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 08 cze 2010, 21:52
- Lokalizacja: stolyca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Prośba o pomoc.
Za kupnem przemawia jeszcze jedno a co nie zostało tu poruszone,to cena i koszty eksploatacji.Za te pieniądze,które wydasz na Lineę możesz mieć problemy z kupnem czegoś tak pojemnego,w miarę bezawaryjnego,z niskimi kosztami eksploatacji i tak ładnego(bez względu na kolor).Sporo ludzi ma awersję do Fiatów niechlubna tradycja samochodów awaryjnych,teraz to się całkowicie zmieniło.Z jednej strony to dobrze,że tak mało jeździ Linijek.Możemy czuć się niemalże tak jak właściciele Bugatti Veyron-ELITA!!!(ale nie pod względem kosztów)
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Prośba o pomoc.
odnośnie kosztów eksloatacji to ostrożnie, bo jak zacznie wymieniać łozyska amortyzatorów, łożyska piasty, jak będzie musiał zrobic rozrząd, naprawić pęknięty alternator, obszyć kierownicę i gałkę zmiany biegów... więcej gzrechów nie pamiętam
- ciarap
- klubowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 17 sie 2011, 23:14
- Przebieg: 155000
- Silnik: 1.3 Multijet 16V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Prośba o pomoc.
Rodzina 2+2, bagażnik spokojnie mieści 2 wózki i parę zabawek
Auto kupiłem z 2008r. w sierpniu 2011r. m-jet 1,3
jazda miasto-trasa 50/50, średnie spalanie około 5,5l, (auto w pełni załadowane +1litr/100km i osiągi drastycznie spadają)
rozrząd na łańcuchu, jak narazie brak poważnych usterek, przejechałem ponad 40000km
Dotychczasowe wydatki to:
Zakup auta 20 000,00
Rejestracja pojazdu 180,50
Badanie techniczne 119,00
Żarówki postojowe LED 23,00
Świece żarowe 160,00
Filtr powietrza 25,00
Filtr oleju 35,00
Olej silnikowy 105,00
Filtr kabinowy 35,00
Olej do skrzyni biegów 50,00
Odgrzybianie klimatyzacji 25,00
Żarówki H7 przód - 2szt. 10,00
Światła dzienne LED 114,00
Filtr kabinowy 30,00
Żarówki podświetlania-nawiew 6,00
Płyn chłodniczy 12,00
Olej silnikowy 130,00
Filtr oleju 37,00
Filtr powietrza 27,00
Lampa tylna lewa 180,00
Żarówki H7 przód 2szt 30,00
Filtr kabinowy 40,00
Żarówka oświetlenia tablicy rej. 1,00
Polecam.
Auto kupiłem z 2008r. w sierpniu 2011r. m-jet 1,3
jazda miasto-trasa 50/50, średnie spalanie około 5,5l, (auto w pełni załadowane +1litr/100km i osiągi drastycznie spadają)
rozrząd na łańcuchu, jak narazie brak poważnych usterek, przejechałem ponad 40000km
Dotychczasowe wydatki to:
Zakup auta 20 000,00
Rejestracja pojazdu 180,50
Badanie techniczne 119,00
Żarówki postojowe LED 23,00
Świece żarowe 160,00
Filtr powietrza 25,00
Filtr oleju 35,00
Olej silnikowy 105,00
Filtr kabinowy 35,00
Olej do skrzyni biegów 50,00
Odgrzybianie klimatyzacji 25,00
Żarówki H7 przód - 2szt. 10,00
Światła dzienne LED 114,00
Filtr kabinowy 30,00
Żarówki podświetlania-nawiew 6,00
Płyn chłodniczy 12,00
Olej silnikowy 130,00
Filtr oleju 37,00
Filtr powietrza 27,00
Lampa tylna lewa 180,00
Żarówki H7 przód 2szt 30,00
Filtr kabinowy 40,00
Żarówka oświetlenia tablicy rej. 1,00
Polecam.