Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
W mjecie po wymianie sprzęgła zaczęły zbierać się krople oleju na spodzie skrzyni, myślałem że troche mechanik porozlewał, ale po głębszej analizie okazało się że olej dostawał się na tarcze sprzęgła i po przejechaniu 600km zostało jakieś pół litra oleju, ale ponoć już jest naprawiona, a szef na razie nie chciał powiedzieć co spieprzyli
Natomiast w drugiej lince pojawiły się silne wibracje po odpaleniu i w czasie jazdy, pomimo zmienionej poduszki skrzyni.
A w trzeciej po raz drugi do wymiany łożyska amortyzatorów i klocki. No i dostanie odnowione felgi
Natomiast w drugiej lince pojawiły się silne wibracje po odpaleniu i w czasie jazdy, pomimo zmienionej poduszki skrzyni.
A w trzeciej po raz drugi do wymiany łożyska amortyzatorów i klocki. No i dostanie odnowione felgi
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 103 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Abarth tańszy od Fiata dlaczego to dotyczy tylko emblematów ,a nie całych aut
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zakupiłem łożyska mcphersona, filtr oleju, filtr powietrza oraz olej Valvoline maxlife 5w40za niedługo wymiana
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3804
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Takiego lakieru wszystkim życzę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Własnoręcznie naprawiłem blokadę otwierania maski - wd40 załatwił sprawę. Poprawię jeszcze jakimś prawdziwym smarem.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Olej w silniku koniecznie wymień po zakupieBralineczeka pisze: ↑01 cze 2018, 0:14 Własnoręcznie naprawiłem blokadę otwierania maski - wd40 załatwił sprawę. Poprawię jeszcze jakimś prawdziwym smarem.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzisiaj gnojek był na przeglądzie.
I wyszło.. w tłumiku dziurka i chłodnica podcieka, echhhh trzeba będzie znowu zainwestować stówkę
I wyszło.. w tłumiku dziurka i chłodnica podcieka, echhhh trzeba będzie znowu zainwestować stówkę
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A mi się właśnie uszczelnia lewa półoś, bo znowu ciekło... i przy okazji wyszło, że klocki hamulcowe się kończą Do tego ma dojść serwis klimatyzacji no się zrobi znowu kilka PLNów Czekam na wyrok końcowy
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1298
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No to Cię skubnie , zwłaszcza klima bo niedawno za to trochę zapłaciłem ok. 300zł w ASO za max serwis .
Czynnik jest niewiarygodnie drogi .
Ile zrobiłeś na klockach ? U mnie jeszcze maja ok. 3,5 mm i mam nadzieje , że do 90.000 dociągnę .
Z z kolei jak będzie nieco chłodniej na polu to muszę się zabrać za wypucowanie szyb od środka bo miałem okazję
pod wieczór jechać pod słońce i wstyd jakie brudne , a normalnie tego nie widać . Przed zlotem musi być na tip - top .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No z tą klimą to się okaże ile czynnika trzeba będzie dobić Wiem, że czynnik masakrycznie poszedł w górę, mechanik mówił mi, że do tej pory za całą butlę czynnika płacili ok 500 zł a teraz 2200 zł
Odnośnie klocków - poprzednim razem wymieniałem je w grudniu chyba 2013 roku (razem z tarczami) i przejechałem na nich ok 70 tyś km
Odnośnie klocków - poprzednim razem wymieniałem je w grudniu chyba 2013 roku (razem z tarczami) i przejechałem na nich ok 70 tyś km
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No i jestem po Łączny wyrok: 360 zł Za samą klimę wyszło 120 zł Fiacik, przepraszam za szczerość, ale wydaje mi się, że zwyczajnie Cię... orżnęli U mnie mój mechanik podchodzi do tego tak: podpięcie maszyny i pełny przebieg serwisowy to powiedzmy 90-120 zł (zależy od tego, jakie kto ma rabaty ). Maszyna odzyskuje czynnik i teraz, w zależności od tego, ile tego czynnika trzeba "dobić" do pełnego (od tego co ściągnęła), tyle trzeba dopłacić licząc 30 zł za 100g czynnika. U mnie maszyna odzyskała 410g czynnika, więc nie jest źle Ty byłeś w ASO a Ci to pewnie liczą po całości i bez skrupułów
Linea Dynamic 1.4 8V '2007