Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Informacje ogólne
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Kilometry lecą, nie dużo bo dopiero 2 tys. Autem jeżdżę spokojnie. Dzisiaj go trochę przegoniłem, co prawda na krótkim odcinku ale aż zderzak mi okopcilo. Na postoju po dodaniu gazu do 3.5 tys też puści małego dymka . To normalne w klekocie?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 »

Dobry diesel musi dymić :ryczy :ryczy :ryczy :ryczy
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
michalexc
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
Przebieg: 137000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 49 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: michalexc »

Normalne. Też się zastanawiałem czy to normalne zjawisko. Dopiero jak zaobserwowałem dymki w służbowej Octavii z przebiegiem 40kkm przestałem się przejmować. Też raczej jeżdżę spokojnie ale staram się regularnie podciągnąć na wyższych obrotach. Zderzak też mam lekko obkopcony ale widać to po nachyleniu sie
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:33 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: marcin24 »

egr do czyszczenia
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

marcin24 pisze:egr do czyszczenia
Z lektury forum wiem, że jest to prawie nie wykonalne bez kanału.
Przegonić bo czy coś w tym stylu nie pomoże?
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: daro189 »

Na youtube jest jakiś turecki filmik gdzie koleś wyciąga chyba z punto zawór egr bez podnośnika, więc teoretycznie nie trzeba kanału 😊
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: Szczypior »

Jeżeli to przez egr to po odłączeniu wtyczki nie powinien puścić dymka?
Mieliście tak u siebie lub macie?
Nie zawsze dobrze jak od nowości biegi były zmieniane przy 2.5 tys obrotach, żeby mniej palił jazda poniżej 2 tys :)
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Kilka pytań w sprawie 1.3 Multijet i całokształtu

Post autor: rob_ert »

Szczypior pisze: 21 cze 2018, 22:18 Nie wiem czy było tak od początku, ale ostatnio parę razy zauważyłem w lusterku, po odpaleniu dość dużo dymu koloru siwego. Raz po nocy a innym razem po dwu godzinnym postoju.
Nie chcę wieszczyć nadchodzących kłopotów, ale takiego koloru dymy pojawiły się u mnie, gdy miałem (jak się później okazało) uszkodzony jeden wtryskiwacz.
Opisywałem wszystko w wątku "[1,3] Kody IMA wtryskiwaczy"
Z EGRem też miałem kilka razy kłopoty ale wtedy dymy nigdy nie były siwe
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
ODPOWIEDZ